بحرین خواستار آتش‌بس در مرز لبنان و فلسطین اشغالی شد حزب‌الله لبنان ۲ جنگ‌افزار صهیونیستی را منهدم کرد اتحادیه عرب دیگر حزب الله لبنان را گروه تروریستی نمی داند قدردانی مخبر از حضور آگاهانه ملت بصیر ایران در انتخابات اتحادیه اروپا توسعه شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی را محکوم کرد اذعان فرمانده صهیونیست به توان بالای حماس در رفح شیلی هم به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از تل‌آویو پیوست کاخ سفید: بایدن بیش از حد برای مناظره آماده بود! آیا کسانی که در انتخابات ۸ تیر شرکت نکردند، می‌توانند در دور دوم رای دهند؟ واکنش مصطفی پورمحمدی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ انفجار در مرکز ژاپن ۵ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حزب‌الله تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل را منهدم کرد زارع‌پور: ۹۹.۳ درصد استعلامات برخط در انتخابات بدون مشکل انجام شد سعید جلیلی پس از اعلام نتایج مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری پیام داد واکنش پزشکیان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پرداخت وام ودیعه مسکن به حدود نیم میلیون مستاجر | تصویب سقف ۲۵ درصدی اجاره‌بها پنج بمب برجای مانده از داعش در دیوار مسجد النورى عراق کشف شد نگاهی به برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی دور دوم ریاست جمهوری در مشهد تصمیم‌گیری در مورد تبلیغات تلویزیونی دور دوم انتخابات | مناظره دونفره هنوز قطعی نیست مشارکت ۴۹/۳۹ درصدی مردم خراسان‌رضوی در انتخابات ریاست‌جمهوری
سرخط خبرها

اصل بی‌طرفی را رعایت می‌کنیم

  • کد خبر: ۱۰۳۶۷
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱
اصل بی‌طرفی را رعایت می‌کنیم
رئیس ستاد انتخابات کشور از گرایش‌های سیاسی نامزد‌های احتمالی انتخابات مجلس گفت
حدود ۳ ماه تا برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است، اما با آغاز فرایند ثبت‌نام داوطلبان، از امروز، کم‌کم تنور این رویداد سیاسی نیز گرم‌تر خواهد شد. جریان‌های سیاسی و احزاب نیز از مدتی قبل مشغول فراهم آوردن سازوکار‌های انتخاب لیست‌های خود هستند. روز گذشته نیز رئیس ستاد انتخابات، خبرنگاران را در نشستی خبری گرد هم آورد تا جدیدترین مطالب و نکات خود را به آنان ارائه کند. جمال عرف در این نشست با بیان اینکه فرمانداران کل کشور تا پایان آبان، اسامی حدود ۷۰۰۰ نفر از افرادی را که احتمال حضورشان در انتخابات مجلس زیاد است برای وزارت کشور ارسال کرده‌اند، درباره گرایش سیاسی این افراد گفت: از این تعداد، ۲۶ درصد اصلاح‌طلب، ۳۴ درصد اصول‌گرا و ۴۰ درصد مستقل‌اند.
رئیس ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: امیدوارم به سمت انتخاباتی برویم که هم شور و هم شعور در آن موج بزند. عرف با بیان این مطلب که باید همه مجریان قانون را مدنظر قرار دهند تصریح کرد: نتیجه این انتخابات ان‌شاءا... مجلسی کارآمد باشد که بتواند در حوزه‌های کلان به وظایف خود عمل کند. وی در پاسخ به این سؤال که چرا برای جلوگیری از هزینه احراز صلاحیت، مکمل‌هایی در قانون برای جلوگیری از ثبت نام نامزد‌های فاقد صلاحیت صورت نمی‌گیرد گفت: امسال طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که سطح تحصیلات کسانی که قرار است ثبت نام کنند دست‌کم کارشناسی ارشد باشد. معاون وزیر کشور این را هم گفت که قانون جامع انتخابات قطعا به این دوره نمی‌رسد.
رئیس ستاد انتخابات کشور با یادآوری فاصله ۸۳ روز باقی‌مانده تا انتخابات مجلس گفت: از ۸ روز قبل از انتخابات تا روز سکوت، یعنی روز قبل از برگزاری انتخابات، تبلیغات آزاد است و تبلیغات غیر از این زمان، تبلیغات زودهنگام تلقی می‌شود.
وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که اصل بی‌طرفی را رعایت کنیم افزود: هر وقت احساس کنیم فرمانداری بی‌طرفی را حفظ نمی‌کند، بلافاصله او را عزل می‌کنیم. همان‌طور که آقای وزیر گفت، اگر نیاز باشد، حتی شب انتخابات هم این تغییرات را انجام می‌دهیم. یک مورد هم داشتیم که فردی جهت‌گیری کرده بود و او را تغییر دادیم. رئیس ستاد انتخابات کشور درباره برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: احراز رأی‌دهندگان با دستگاه الکترونیکی انجام می‌شود، اما برای رأی دادن، هنوز سؤالاتی مطرح است و الکترونیکی برگزار نخواهد شد.
معاون سیاسی وزیر کشور در حاشیه نشست خبری در پاسخ به سؤالی درباره تعداد کشته‌شدگان ناآرامی‌های اخیر کشور اظهار کرد: قرار است دادستانی براساس آماری که از پزشکی قانونی می‌گیرد، آمار را اعلام کند.
وی درباره اعتبار آمار اعلام‌شده از سوی نهاد‌های بین‌المللی تصریح کرد: این آمار معتبر نیست. آن‌ها تعداد کشته‌شدگان را بیش از واقعیت اعلام می‌کنند.
عرف همچنین درباره اظهارات رئیس جمهور درباره بی‌اطلاعی‌اش از زمان افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: روز چهارشنبه قبل از اجرای طرح، وزیر کشور گزارشی در این زمینه در جلسه هیئت دولت ارائه می‌کند. به نظر من رئیس جمهور خواست بگوید آن‌قدر به شورای امنیت کشور و وزیر کشور اعتماد دارد که صفر تا ۱۰۰ اجرای طرح را به شورای امنیت کشور و وزیر کشور تحویل داده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->