دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب تا ساعتی دیگر لاوروف: هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد ابراز نگرانی رییس سیا از مشارکت ایران و روسیه حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه رئیس‌جمهور: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند آغاز به کار نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد شهادت ۲۲ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تغییر برنامه رئیس سیا برای سفر به اسرائیل پایان مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان زمینه‌های توسعه روابط بین ایران و تونس را بررسی کرد نگرانی نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری حمله موشکی به مواضع نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی هلاکت سه نظامی صهیونیست در حمله مقاومت به کرم ابوسالم جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی سردار غیاثی: امنیت و اقتدار امروز ما از نعمت ولایت است حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت» (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
سرخط خبرها

وزیر کشور در مشهد: توانمندسازی معتادان متجاهر در اولویت است

  • کد خبر: ۱۰۳۳۸۱
  • ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
وزیر کشور در مشهد: توانمندسازی معتادان متجاهر در اولویت است
زیر کشور در نشست شورای اداری شهرستان مشهد گفت: تنها سم زدایی و درمان معتادان متجاهر کافی نیست بلکه باید بعد از مرحله پاک سازی، وارد حرفه آموزی شده و توانمند شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد وحیدی چهارشنبه شب در نشست شورای اداری شهرستان مشهد در محل ساختمان شهرداری افزود: با همکاری سازمان فنی و حرفه ای برای معتادان متجاهر کارگاه های مهارت آموزی پیش بینی شده است تا ضمن توانمندشدن بتوانند حرفه و محل درآمدی در جامعه داشته باشند.

وی همچنین با تاکید بر اعمال شیوه های جدید در درمان معتادان متجاهر گفت: در مرحله نخست درمان معتادان متجاهر، سم زدایی و استفاده از متادون کافی نیست و باید از شیوه های جدید درمان استفاده کرد.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب های اجتماعی شهر مشهد گفت: لازم است که افراد فاقد شناسنامه و بی هویت در این شهر هر چه سریعتر شناسایی و هویت دار شوند، همچنین لازم است با قدرت نسبت به دارندگان سلاح های غیرمجاز برخورد شود.

وحیدی اظهار داشت: با توجه به هویت مذهبی مشهد، طرحی که مبتنی بر معماری اسلامی-ایرانی باشد برای این شهر تدوین و در اولویت طرح های شهری قرار گیرد.

فرماندار مشهد نیز در این نشست حاشیه نشینی را یکی از معضلات مهم شهر مشهد برشمرد و گفت: مهاجرت، حضور اتباع افغانستانی و مشکوک التابعین سه مشخصه مهم حاشیه نشینان این شهر است و این مهم به گسترش آسیب های اجتماعی در این منطقه دامن زده است.

داوری افزود: جمعیت حاشیه نشین مشهد از ۱۷۱ هزار نفر در سال ۱۳۷۱ به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شرایط فعلی رسیده است که می توان با برنامه ریزی مناسب و عنایت امام رضا(ع) نسبت به تثبیت جمعیت در این منطقه، ساماندهی و توانمندسازی ساکنین آن اقدام کرد.

وی کاهش بحران آب، توجه به اقتصاد زیارت برای توانمندسازی اقتصاد شهری، تدبیر برای تقویت معیشت روستا از طریق توسعه بوم گردی را از مهمترین نیازهای مهم شهر مشهد برشمرد و خواستار برنامه ریزی و حمایت دولت در این زمینه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در این نشست با اشاره به تامین ۲۶۰ میلیون مترمکعب آب توسط چهار سد برای این شهر در سال گذشته گفت: نیاز این شهر در افق ۱۴۲۰ با توجه به کیفیت و میزان مصرف آب مشهد به ۴۰۰ میلیون مترمکعب افزایش می یابد.

حسین اسماعیلیان افزود: کلانشهر مشهد در بین شهرهای کشور، کمترین میزان سرانه مصرف و کمترین میزان هدررفت آب را دارد، وابستگی ۵۰ درصدی به منابع آب سطحی از معضلات شهر مشهد است که با حضور استاندار برنامه ای برای کاهش این وابستگی تدوین شده و به تصویب مرکز نیز رسیده است. 

وی بیان کرد: تاکنون ۸۱ درصد از شبکه فاضلاب مشهد اجرا شده است، قراردادی با بخش خصوصی برای ساخت یک تصفیه خانه فاضلاب و اجرای دو پروژه آبرسانی با اعتبار ۵۳ هزار میلیارد ریال منعقد شده که بزودی وارد فاز عملیاتی می شود.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشسنت خواستار تغییر ساختار شورا و تعیین مرز بین شهرستان مشهد و شهرستان طرقبه شاندیز شد و گفت: پروژه جداسازی آبخوان از آب شرب مشهد توسط شهرداری اجرا شده اما نیازمند حمایت جدی است.

حسن موحدیان زمین های رها شده سازمانهای دولتی در مشهد، تبیین سهم شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی و آلایندگی ها و ایجاد ضمانت اجرایی برای پاسخگو کردن دستگاه های اجرایی به شورای شهر را خواستار شد.

شهردار مشهد نیز در این نشست به گرانی زمین و کمبود شدید آن در کلانشهرها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره و بیان کرد: برای اینکه مشکلات گذشته طرحهای مسکن دولتها تکرار نشود، شهرداری برای اجرای این طرح در فضاهای آماده ای که در شهر وجود دارد و زیرساختهای آن فراهم است، طرحی تدوین کرده که گره گشا است.

سید عبدالله ارجاعی افزود: کوهستان پارک مشهد ظرفیتی در مشهد است که بازگرداندن آن به مردم مورد درخواست اکثریت شهروندان مشهدی است لذا درخواست می شود با وساطت وزارت کشور بین بانک دی، شهرداری و بنیاد شهید این مشکل حل شود.

جواد خدایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در سفر رییس جمهوری به این استان، مصوبات خوبی در نظر گرفته شده است که موارد مطرح شده نیز در این نشست به عنوان پیشنهاد در نشست شورای اداری استان با حضور رییس جمهوری مطرح می شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->