آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید
سرخط خبرها

تأمین اعتبار ۳ پروژه ویژه مشهد از سوی دولت

  • کد خبر: ۱۰۳۸۲۸
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
تأمین اعتبار ۳ پروژه ویژه مشهد از سوی دولت
استاندار خراسان رضوی: قطار سریع‌السیر مشهدتهران، آزادراه حرم‌تاحرم و شهرک فرودگاهی از محل‌های ویژه مالی دولت تأمین اعتبار می‌شود.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ سفر چند روز پیش آیت ا... سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، به خراسان رضوی علاوه بر اینکه دغدغه‌های فعالان مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و همچنین مردم مناطق مختلف استان را به گوش بالاترین مقام اجرایی کشور رساند منجر به تصویب ۱۸۳ پروژه با برآورد اعتباری بیش از ۲۶ هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان برای پهنه استان خراسان رضوی شد.

به گزارش شهرآرا، استاندار خراسان رضوی در نشست خبری تشریح دستاورد‌های سفر ریاست جمهوری و مسئولان کشوری به این استان گفت: در این سفر حدود سه روزه، رئیس جمهور کشورمان برنامه‌های مختلفی داشت و علاوه بر زیارت بارگاه منور رضوی در جمع طلاب و علما، خانواده‌های معظم شهدا، فعلان فرهنگی، مدیران استانی و فعلان اقتصادی به ویژه بخش‌های دانش بنیان حضور یافت.

یعقوبعلی نظری افزود: رئیس جمهور در این سفر از شهرستان مرزی سرخس بازدید کرد و علاوه بر افتتاح بخش تولید گوگرد به کود پالایشگاه، کلنگ عملیات منبع ذخیره گازی را به زمین زد و در ادامه از ظرفیت‌های مختلف شهرستان سرخس بازدید کرد؛ همچنین وزرا و مسئولان دولتی به نمایندگی از رئیس جمهور در شهرستان‌های مختلف استان حاضر شدند تا از نزدیک به بررسی مشکلات و دغدغه‌های شهر‌های مختلف استان بپردازند.

نظری گفت: همچنین علاوه بر مورد مطرح شده در جریان این سفر برای استان یک میلیارد و ۳۷۹ میلیون دلار در بخش ارزی و ۳۱ هزار و ۴۴۸ میلیارد تومان در بخش تسهیلات برای استان مصوبه داشتیم.

پروژه‌های متعدد زیربنایی

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۸۳ پروژه مصوب شده سفر رئیس جمهور به استان ۵۸ پروژه زیربنایی، اعم از ساخت و بهبود وضعیت راه‌های استان، آب، برق و گازرسانی به تصویب رسید افزود: همچنین یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون دلار ارزش مصوب شده نیز مربوط به بخش‌های زیربنایی استان است که عمده آن به حوزه انتقال گاز مربوط می‌شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: همچنین ۲۱ پروژه در بخش کشاورزی، ۱۶ پروژه در بخش بهداشت و درمان، ۴۲ پروژه در بخش‌های فرهنگی، آموزش و ورزش، شش پروژه برای بخش صنعت و معدن ۳۳ پروژه برای بخش رفاه اجتماعی و اشتغال و در نهایت ۷ پروژه برای بخش امنیتی، انتظامی و قضایی مصوب شده است.

تأمین اعتبار برای ۳ پروژه ویژه

نظری در ادامه گفت: علاوه بر همه پروژه‌های مصوب شده اعلام شده ۳‌پروژه ویژه ساخت قطار سریع السیر مشهد-تهران، ساخت آزادراه حرم تا حرم و ساخت شهرک فرودگاهی امام‌رضا (ع) نیز در این سفر مصوب شده است تا از محل‌های ویژه مالی دولت برای این پروژه تأمین اعتبار شود.

استاندار خراسان رضوی در ادامه این نشست خبری درباره اتفاقات رخ داده بازی تیم‌های ملی ایران و لبنان گفت: تعداد تماشاگر و ترکیب آن و دیگر مسائل، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برمی گردد و اجرای این مسابقه مربوط به استان بوده است؛ بنابراین درحالی که باید حرمت شهر امام رضا (ع) در هر حال حفظ شود اتفاقات یا تصمیم گیری برای نوع برگزاری مسابقه به اشخاص بر نمی‌گردد که شخص خاصی در این زمینه متهم باشد یا دستور داده باشد.

۵ دغدغه مردمی در سفر استانی

وی درباره تعداد نامه‌های مردمی به ریاست جمهوری در سفر رئیس جمهور به استان گفت: در مجموع ۵۵ هزار و ۸۸۰ تماس تلفنی مردمی و نامه‌های مردمی از طریق سامانه سامد و سامانه تلفنی ۱۱۱ ثبت شده است و فراوانی دغدغه‌های مردمی به مسائلی مانند کمک هالی مالی برای امرار معاش، وام قرض الحسنه، وام خوداشتغالی، اشتغال و وام ودیعه مسکن برمی گردد.

تصمیمات جدید برای حریم مشهد

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در این نشست درباره آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: از مجموع ۴ میلیون مسکنی که قرار است در ۴ سال در کشور ساخته شود، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی سهم استان ماست که در سفر اخیر رئیس جمهور به مشهد عملیات ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان آغاز شد برای مشهد در ابتدا ساخت مسکن در حاشیه شهر و شهرک مهرگان مد نظر است و همچنین اجرای هم زمان طرح بازآفرینی و ساخت مسکن‌ها توسط افرادی که خود زمین دارند (خودمالکان) از دیگر مدل‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مشهد است.

جواد خدایی در پاسخ به سؤال شهرآرا مبنی بر اینکه در سفر اخیر رئیس‌جمهوری به مشهد با توجه به اینکه وزیر کشور، نماینده دولت برای بررسی مسائل شهرستان مشهد بوده است، آیا درباره حریم شهر مشهد با شهرستان طرقبه شاندیز نیز رایزنی شده است یا نه گفت: بله در این سفر راجع به این موضوع صحبت شد. موضوع حریم شهر مشهد و اختلافات مربوط به شهرستان‌های مشهد و طرقبه و شاندیز تاریخچه‌ای شانزده ساله دارد که اقداماتی را از یک ماه ونیم گذشته با برگزاری جلسات مشترک با ذی مدخلان این موضوع آغاز کرده ایم.

وی افزود: تاکنون ۵ جلسه کارشناسی در این زمینه انجام و سعی شده است تفکیکی بین مسائل سیاسی و فنی قائل شویم و درعین حال گزینه‌های مختلف براساس نوع مناسبات فضایی و تقسیمات کشوری صورت گیرد. اکنون نتایج این کار آماده ارائه به مسئولان ملی است و در اولین فرصت پس از جمع بندی نهایی در استان نتایج به وزارت کشور ارسال می‌شود و ما در نهایت تابع تصمیمات وزارت کشور درباره تقسیمات مرزی بین شهرستان‌های طرقبه و شاندیز و مشهد هستیم.

تأمین اعتبار ۳ پروژه ویژه مشهد از سوی دولت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->