بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

رفع تصرف ۲۰۷ هکتار از زمین‌های ملی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۰۳۸۳۰
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
رفع تصرف ۲۰۷ هکتار از زمین‌های ملی در خراسان رضوی
مسئول گشت‌های مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال اعلام گفت: امسال و در نوروز ۱۴۰۱، ۲۰۷ هکتار از اراضی دولتی خراسان رضوی رفع تصرف شده است.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ آمار زیاد زمین خواری و تصرف غیرقانونی اراضی ملی و تخلفاتی از این دست در مشهد در تعطیلات نوروز و درست در زمانی که دستگاه‌های نظارتی مثل قبل فعالیت نداشتند، باعث شد تا از حدود چهار سال پیش گشت‌های مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی با حضور دستگاه‌هایی مانند شهرداری، آب منطقه ای، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، دادگستری، اوقاف، ناجا و... تشکیل شود تا چتر نظارت بر سر متخلفان در نوروز نیز همچنان گسترده بماند؛

اقدامی که در این سال‌ها مانع تصرف و تغییرکاربری چندصدهزار هکتار از اراضی ملی شده است. این گشت‌ها از اواخر اسفند پارسال آغاز شد و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ ادامه داشت و آن طور که مسئول گشت‌های مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال اعلام کرده، امسال و در نوروز ۲۰۷ هکتار از اراضی دولتی رفع تصرف شده است.

امیر رمضانی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، با بیان اینکه هرسال برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی و متعلق به بیت المال و ساخت وساز‌های غیرمجاز گشت‌های مشترک ویژه‌ای راه اندازی می‌شود، گفت: در این کارگروه دستگاه‌های مختلفی عضو هستند و این گشت‌ها از ۲۶ اسفند تا ۱۳ فروردین هرسال انجام می‌شود و به پایش اراضی در مناطق مختلف شهر مشهد اقدام می‌کنند.

پایش بیشتر در نوروز امسال

وی در ادامه افزود: گشت‌های امسال شورای حفظ حقوق بیت المال را بیشتر با نگاه پایش جلو بردیم تا تخریب و قلع وقمع. این گشت‌ها در قالب چهار پایگاه راه اندازی شد که جنوب شهر مشهد به عهده اداره ارتفاعات جنوب شهرداری بود، شمال شهر به عهده کرانه شمالی شهرداری، پایش و نظارت شرق مشهد به آستان قدس رضوی سپرده شد و در غرب جهاد کشاورزی شهرستان بینالود فعالیت داشت.

پایش ۱۲ هزار هکتار از زمین‌های ملی

مدیر ارتفاعات جنوبی شهرداری مشهد با تأکید بر فعالیت گشت‌ها در خارج از حریم مشهد برای برخورد با تخلفات و زمین خواری بیان کرد: گشت‌های ما امسال نزدیک به ۱۲۰ هزار هکتار شامل ارتفاعات جنوبی، کرانه شمالی و حتی محدوده‌هایی خارج از شهر مشهد را پوشش دادند و بر آن مناطق هم نظارت داشتند و درمجموع ۶ هزارو ۹۰ ساعت نیرو برای پایش و نظارت به نقاط مشخص شده اعزام شدند و ۱۷۳۶ خودروساعت هم به صورت روزانه در پایگاه‌ها حضور داشتند.

آزادی گسترده زمین‌های ملی در نوروز

مسئول گشت‌های مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال با اشاره به جزئیات اقدامات و برخورد با متخلفان در تعطیلات نوروز، گفت: امسال ۲۰۷ هکتار از اراضی دولتی و کمربند سبز رفع تصرف شد و چهار بیل مکانیکی که غیرمجاز و بدون مجوز قانونی درحال تخریب طبیعت بودند، با دستور قضایی در ارتفاعات جنوبی مشهد توقیف شد. همچنین با سه مورد شکار غیرمجاز در ارتفاعات جنوب نیز برخورد شد و سه حلقه چاه غیرمجاز هم کشف و پر شد.

گشت‌ها در فروردین هم ادامه دارد

رمضانی با تأکید بر ادامه داربودن گشت‌های مشترک پس از نوروز و با همکاری ادارات مختلف، افزود: در طول دو سال گذشته و با محوریت شهرداری مشهد، این گشت‌ها ادامه داشته است و چهارشنبه هر هفته همه اداره‌های دخیل در این موضوع در گشت‌های مشترک مشارکت دارند.

به جز این، پایش‌های هفتگی بنا به درخواست اداره‌ها و سازمان‌های مختلف، پایش و برخورد با متخلفان انجام شده است و حتی پارسال چند روز مشغول اقدام و قلع وقمع ساخت وساز‌های غیرمجاز و تصرفاتی شدیم که در اراضی ملی و متعلق به بیت المال انجام شده بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->