جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

نگاهی به فروش فیلم‌های سینمایی نوروز ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۰۳۸۴۵
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
نگاهی به فروش فیلم‌های سینمایی نوروز ۱۴۰۱
اکران نوروزی سینما‌ها از روز‌های پایانی اسفند سال گذشته با فیلم‌های «موقعیت مهدی»، «روز صفر»، «سگ بند»، «شادروان»، «مرد بازنده»، «قدغن» و «گل به خودی» آغاز شد. در نوشتار پیش رو نگاهی داشته ایم به فروش آثار به نمایش درآمده در سینما‌های کشور در شروع سال ۱۴۰۱.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز - اکران نوروزی سینما‌ها از روز‌های پایانی اسفند سال گذشته با فیلم‌های «موقعیت مهدی»، «روز صفر»، «سگ بند»، «شادروان»، «مرد بازنده»، «قدغن» و «گل به خودی» آغاز شد. اکرانی که هرچند پس از ۲ سال رونق را به سینما‌ها برگرداند، اما در گیشه فروشی چشمگیر نداشت و نتوانست آن طور که باید مخاطبان را با خود همراه کند. این درحالی است که نوروز زمان طلایی برای نمایش فیلم‌ها در سینما‌ها محسوب می‌شود و با توجه به بهبود شرایط کرونایی انتظار می‌رفت که سینما‌ها با اکران نوروز ۱۴۰۱ باردیگر جان بگیرند.

اما این اتفاق رخ نداد و مجموع مخاطبان کل کشور به یک میلیون نفر هم نرسید. براساس آمار سایت سمفا تعداد کل مخاطبان سینما‌های کشور در تعطیلات نوروزی ۸۷۳ هزارو ۷۲۷ نفر و در خراسان رضوی ۹۲ هزارو ۴۸۴ نفر بود. برخی از رسانه‌ها و منتقدان یکی از علت‌های اصلی این افت فروش را افزایش بی سابقه قیمت بلیت سینما‌ها دانسته اند. افزایش سفر‌های نوروزی بعد از دو سال تعطیلی و کمبود تبلیغات برای فیلم‌ها نیز از دیگر مواردی است که به عنوان دلایل فروش نه چندان خوب سینما‌ها در نوروز مطرح می‌شود. ما در نوشتار پیش رو نگاهی داشته ایم به فروش آثار به نمایش درآمده در سینما‌های خراسان رضوی و کشور در شروع سال ۱۴۰۱. آثاری که از حضور سه هنرمند خراسانی هم بهره گرفته بودند.

اثر سینماگر مشهدی در صدر

نگاهی به فروش فیلم‌های سینمایی نوروز ۱۴۰۱

رتبه اول پرفروش‌ترین آثار سینمایی در نوروز امسال به فیلم کمدی «سگ بند» ساخته مهران احمدی، سینماگر خراسانی رسیده است. این فیلم در سینما‌های استان با فروش ۴۱ هزارو ۹۷۶ بلیت به فروش یک میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومانی دست پیدا کرده است. فروش «سگ بند» در سینما‌های کشور هم حدود ۱۳ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان بوده است. این فیلم که محصول سال ۱۳۹۸ است، دومین ساخته مهران احمدی بعد از «مصادره» محسوب می‌شود، فیلمی که از حضور بازیگرانی، چون امیر جعفری، بهرام افشاری، نازنین بیاتی و بهاره کیان افشار بهره گرفته و خود احمدی نیز در آن به ایفای نقش پرداخته است. احمدی این روز‌ها نیز در حال ساخت سریال «بی گناه» برای شبکه نمایش  خانگی است.

اقبال به «موقعیت مهدی»

نگاهی به فروش فیلم‌های سینمایی نوروز ۱۴۰۱

فیلم «موقعیت مهدی» نخستین ساخته هادی حجازی فر در رتبه دوم پرفروش‌ترین آثار سینمایی نوروز امسال قرار دارد. «موقعیت مهدی» اولین بار در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و توانست با نامزدی در چهارده بخش برنده پنج جایزه شامل سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین موسیقی متن، بهترین صدابرداری، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و بهترین فیلم اول شود.

«موقعیت مهدی» با بازی بازیگرانی، چون هادی حجازی فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی فر، معصومه ربانی نیا، وحید آقاپور و روح ا... زمانی روایتی از رشادت‌های شهیدان مهدی و حمید باکری است. این روایت در شش پرده تصویر شده است. «موقعیت مهدی» در خراسان رضوی با فروش ۱۷ هزارو ۹۶۴ بلیت به فروش ۶۳۴ میلیون تومان دست پیدا کرده است. فروش این فیلم در کشور بیش از ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است. نخستین ساخته هادی حجازی فر یک نسخه سریالی با نام «عاشورا» هم دارد که بعد از پایان اکران فیلم در سینما‌ها و احتمالا در تابستان امسال روی آنتن تلویزیون می‌رود.

«شادروان» در رتبه سوم

نگاهی به فروش فیلم‌های سینمایی نوروز ۱۴۰۱

فیلم «شادروان» ساخته حسین نمازی با جذب ۱۳ هزارو ۳۹۵ مخاطب در استان به فروش ۵۱۷ میلیون تومان دست پیدا کرده و در جایگاه سوم قرار دارد. این فیلم در سینما‌های کشور هم با فروش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در رتبه سوم قرار دارد. «شادروان» هم یکی از فیلم‌های به نمایش درآمده در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر بوده است. فیلمی که به دردسر‌های یک خانواده پس از فوت ناگهانی پدرشان می‌پردازد.

این خانواده که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند با درگذشت پدرشان ماجرا‌های تازه‌ای برایشان به وجود می‌آید. سینا مهراد، بازیگر مشهدی که پیش از این با حضور در سریال‌های «پدر» و «آقازاده» خوش درخشیده بود یکی از بازیگران اصلی «شادروان» است که در کنار بازیگرانی، چون رویا تیموریان، بهرنگ علوی، رضا رویگری، نازنین بیاتی و گلاره عباسی به ایفای نقش پرداخته. «شادروان» که فیلمی اجتماعی با رگه‌هایی از طنز است در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر هم مورد اقبال تماشاگران قرار گرفت.

جایگاه چهارم برای «روز صفر»

نگاهی به فروش فیلم‌های سینمایی نوروز ۱۴۰۱

فیلم «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان که اولین بار در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شد در جایگاه چهارم پرفروش‌ترین آثار نوروزی استان و کشور قرار دارد. «روز صفر» که محصول دو سال گذشته سینما و پیش از آغاز شیوع کروناست، مدت زمانی زیادی را در صف اکران ماند تا در موقعیت مناسب روی پرده برود. اما با آنکه در فهرست اکران نوروزی هم قرار گرفت نتوانست آن طور که باید به فروش درخوری دست پیدا کند.

«روز صفر» در سینما‌های خراسان رضوی با جذب ۱۰ هزارو ۴۴۱ مخاطب به فروش ۴۲۴ میلیون تومانی دست پیدا کرد. در کشور هم فروش این فیلم به ۳ میلیاردو ۶۹۳ میلیون تومان رسیده است. داستان فیلم «روز صفر» که نخستین ساخته ملکان محسوب می‌شود درباره نحوه و چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی با بازی ساعد سهیلی بازیگر مشهدی است. امیر جدیدی دیگر بازیگر اصلی این اثر است. «روز صفر» در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر پنج سیمرغ بلورین از جمله جایزه ویژه هیئت داوران، بهترین فیلم اول، بهترین فیلم از نگاه ملی، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و بهترین طراحی لباس را به دست آورد.

شکست مهدویان در گیشه

نگاهی به فروش فیلم‌های سینمایی نوروز ۱۴۰۱

محمدحسین مهدویان که پیش از این با دو فیلم «ماجرای نیم روز» و «لاتاری» در اکران‌های نوروزی سال‌های گذشته حضور داشت. امسال با جدیدترین ساخته اش «مرد بازنده» در فهرست نوروزی سینما‌ها قرار گرفت.

«مرد بازنده»، اما چندان شروع خوبی در سینما‌های کشور نداشت و با فروش ۳ میلیاردو ۳۷۴ میلیون تومانی در کشور در رتبه پنجم قرار گرفت. این اثر در سینما‌های استان هم با جذب ۶ هزارو ۹۱۴ مخاطب ۲۹۲ میلیون تومان فروخت و رتبه پنجم را به دست آورد. «مرد بازنده» با بازی جواد عزتی، رعنا آزادی ور، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی و مهدی زمین پرداز که اولین بار در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شد، داستانی معمایی، پلیسی دارد.

فروش ضعیف تنها فیلم ژانر کودک

نگاهی به فروش فیلم‌های سینمایی نوروز ۱۴۰۱

«گل به خودی» به کارگردانی احمد تجری که در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده در خراسان با جذب هزارو ۷۷ مخاطب نزدیک به ۳۷ میلیون تومان و در کشور هم با جذب ۱۰ هزارو ۱۱۴ مخاطب ۳۷۴ میلیون تومان فروش داشته و در رتبه ششم قرار گرفته است. «گل به خودی» با فضایی موزیکال، قصه آمال و آرزو‌های چند کودک است که در پرورشگاه زندگی می‌کنند و به کمک چند عروسک وارد ماجرا‌های فانتزی می‌شوند. شقایق فراهانی، علیرضا استادی، نسیم ادبی، ابوالفضل رجبی و رایان سرلک از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«قدغن» در رتبه آخر

نگاهی به فروش فیلم‌های سینمایی نوروز ۱۴۰۱

در رتبه پایانی جدول هم فیلم «قدغن» به کارگردانی مجید مافی قرار دارد. این فیلم در خراسان رضوی تنها ۷۴۹ بلیت فروخته و در مجموع ۲۵ میلیون تومان فروش داشته است. فروش «قدغن» در کشور هم ۱۹۹ میلیون تومان بوده است. قدغن که فیلمی درام و اجتماعی با هنرنمایی سام درخشانی، ساناز سعیدی و افسانه چهره آزاد است به تازگی اکران آنلاینش را هم شروع کرده است. به نظر می‌رسد عوامل این فیلم از فروش در سینما‌ها در ادامه راه ناامید شده اند و ترجیح داده اند شانس خود را به گونه دیگری امتحان کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->