اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

برای تعمیر و تجهیز پل‌های هوایی مشهد ۱۵ میلیارد هزینه شد

  • کد خبر: ۱۰۳۸۵۰
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
برای تعمیر و تجهیز پل‌های هوایی مشهد ۱۵ میلیارد هزینه شد
مسعود رضوی، مدیرعامل سازمان سامان دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: در سال گذشته (۱۴۰۰) ۱۵ میلیارد تومان برای پل‌های هوایی که شامل تجهیزات مکانیزه و آسانسورهاست هزینه شده است.

سعیده آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ مسیر رفت و آمد برای مردم با استفاده از پل‌های عابر پیاده آسان و راحت‌تر می‌شود. اما سرقت از پل‌های هوایی علاوه بر زشت کردن چهره شهر، برخی اوقات رفت و آمد از روی پل را ناممکن می‌کند. طبق گفته مدیرعامل سازمان سامان دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد این سرقت‌ها در سال گذشته و در مقایسه با سال ۱۳۹۹ حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است که در پی آن هزینه‌هایی را به این سازمان تحمیل کرده است.

مسعود رضوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، با اشاره به اینکه از سال گذشته، سارقان و افراد دیگری که به دنبال آسیب به اموال عمومی هستند، مبلمان‌های شهری یا حتی جاده‌ای را نیز به سرقت می‌برند، اظهار کرد: پل‌های عابر پیاده نیز از این ماجرا مستثنا نیستند و گاهی مشاهده شده است که نرده‌ها یا قسمتی از پله را برش می‌دهند. برخی اوقات تجهیزات برقی که برای تابلو‌ها نصب است، ورق‌های استیل مربوط به آسانسور‌ها و سقف روی پل‌های عابرپیاده نیز به سرقت می‌رود.

وی با بیان اینکه بعضی از این افراد با زور بازو و برخی دیگر با یک دستگاه کوچک در نیمه‌های شب اقدام به سرقت می‌کنند، گفت: درباره برخورد با سرقت‌ها نیز روال این است که پس از اینکه گزارش به دست ما می‌رسد، اقدام به تعمیر و نگهداری می‌کنیم.

رضوی تصریح کرد: شهروندان نیز باید در هنگام استفاده از تجهیزات پل‌های هوایی رعایت بیشتری داشته باشند. البته بعضی از تصاویر که مربوط به پل‌های هوایی سه راه فردوسی است و در فضای مجازی منتشر شده است در حوزه نگهداری شهرداری نیست و توسط راهداری تعمیر و نگهداری می‌شود.

هزینه ۱۵ میلیاردی تجهیز و تعمیر پل‌های هوایی شهر

وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان برای پل‌های هوایی که شامل تجهیزات مکانیزه و آسانسورهاست هزینه شده است. بخشی از این هزینه‌ها برای تعمیر و نگهداری طبق روال عادی و بقیه آن به دلیل سرقت است. سعی کرده ایم به سمت تجهیزاتی برویم که کمتر مورد سرقت قرار می‌گیرد، اما باید استاندارد‌ها را نیز رعایت کنیم. در برخی از پل‌های عابر مکانیزه، نگهبانی مستقر کرده ایم که در کاهش سرقت‌ها مؤثر بوده است، اما با وجود بیش از ۱۵۰ پل هوایی در شهر، امکان استقرار نگهبان برای همه این موارد نیست؛ ضمن اینکه دادستانی در این زمینه همکاری خوبی با ما داشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->