سرخط خبرها
رئیس شورای اجتماعی محله فاطمیه:

مردم چشم بینای محله و بازوان مدیران شهری باشند

  • کد خبر: ۱۰۳۹۱
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
مردم چشم بینای محله و بازوان مدیران شهری باشند
فیضی - یکی از محلات قدیمی منطقه ۳ محله فاطمیه است. این محله در گذشته جزو اراضی بقرآباد، خیرآباد بوده است. مدتی قبل مجمع انتخابات این محله برگزار شد و تعدادی از فعالان و دغدغه‌مندان به عنوان نماینده شورای اجتماعی محله انتخاب شدند. هفته گذشته اولین جلسه برای انتخاب رئیس و نایب رئیس شورای اجتماعی این محله در دبستان شهید گلشن برگزار شد که الیاس تقدیسی به عنوان رئیس شورا و علی اکبر جباری معلم پیش‌کسوت به عنوان نایب رئیس شورای اجتماعی محله فاطمیه انتخاب شدند. در این شماره شهرآرامحله به سراغ الیاس تقدیسی‌زاده، رئیس جدید شورای اجتماعی محله فاطمیه، رفتیم و درباره کم و کاستی‌های محله و برنامه‌های این نهاد مردمی برای محله به گفتگو نشستیم.

تقدیسی‌زاده ۲۹ سال سن داشته و لیسانس روابط عمومی است. او یکی از فعالان فرهنگی مسجد صاحب‌الزمان (عج) خیابان گاز است و از همان دوره نوجوانی پا به این مسجد و تشکل مذهبی گذاشته و مشغول به فعالیت است. وی در ابتدا به فعالیت‌های خود در محله فاطمیه می‌پردازد و می‌گوید: ۱۰ ساله بودم که با مسجد آشنا شدم چندسالی در کنار دیگر بچه‌های مسجد و پایگاه بسیج شهید عسکری کار‌های فرهنگی انجام می‌دادیم تا اینکه من را به عنوان مسئول فرهنگی پایگاه بسیج انتخاب کردند و از آن زمان فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی‌ام را به‌طور جدی شروع کردم.
تقدیسی‌زاده در ادامه با اشاره به فعالیت‌های خود در باشگاه خادمان معنوی امام رضا (ع) می‌گوید: همیشه دغدغه کار فرهنگی و اجتماعی را داشتم به دنبال تشکلی بودم که بتوان در آن به مردم خدمت کرد تااینکه با باشگاه خادمان معنوی امام رضا (ع) آشنا شدم و به عضویت این تشکل در آمدم، بعد از چندسال فعالیت در حال حاضر مسئول این تشکل مردم‌نهاد هستم و به اتفاق جوانان به مناطق کم‌برخوردار مشهد و روستا‌های خراسان رضوی در قالب اردوی جهادی اعزام می‌شویم.
رئیس جدید شورای اجتماعی محله فاطمیه مهم‌ترین قوت محله خود را همدلی بین اهالی می‌داند و می‌گوید: همدلی بین اهالی می‌تواند بسیاری از مشکلات را که به دست شهروندان به وجود می‌آید برطرف کند مثلا در ساعت مشخص زباله‌های خود را بیرون بگذارند، محله را مثل خانه خود بدانند و...
تقدیسی‌زاده در نظر دارد ارتباط بین شورای اجتماعی محله و مردم را تقویت کند. او در این باره بیان می‌کند: ضعف شورای اجتماعی محله فاطمیه از ابتدا تاکنون این بوده است که ارتباط مؤثری بین شهروندان و شورای اجتماعی برقرار نشده است اگر این ارتباط صورت بگیرد می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های مردمی ضمن حل مشکلات محله، محله‌ای پویا فعال و نمونه‌ای را برای خود رقم بزنیم.
وی هدف از عضویت در شورای محله را خدمت به مردم می‌داند و بیان می‌کند: در همان مجمع انتخابی شورای اجتماعی به همه اعضا گفته‌ام که هدفم خدمت به مردم است از طرفی باید پای مسئولان را به محله باز کنیم و مشکلات ریز و درشت محله را با پیگیری و مطالبه‌گری حل و فصل کنیم.
عضو شورای اجتماعی محله فاطمیه نقش سازمان مردم‌نهاد در حل مشکلات عمومی مردم محله را مؤثر می‌داند و می‌گوید: یقین دارم حلال مشکلات در جامعه و محله، ورود مردم و سازمان‌های مردم نهاد به کار‌ها و حس تعلق مردم به محله خواهد بود به طوری که اگر مردم چشم بینا و بازوان توانای مدیران خود در شهر باشند می‌توان بسیاری از مشکلات و معضلات، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... محله را برطرف کرد.
وی در پایان گفته‌هایش به برنامه‌های خود به عنوان رئیس شورای اجتماعی محله اشاره می‌کند و می‌گوید: یکی از برنامه‌های مهم من شناسایی جوانان خلاق و نخبه محله و معرفی آن‌ها به شهروندان خواهد بود با استفاده از این ظرفیت در قالب اتاق فکر می‌شود مشکلات زیادی را حل کرد و تا حد زیادی آسیب‌های اجتماعی محله را کاهش داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->