آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در بوستان وکیل‌آباد مشهد کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد
سرخط خبرها

فعالیت ۱۰ مرکز شبانه واکسیناسیون مشهد در ماه رمضان

  • کد خبر: ۱۰۴۰۳۳
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
فعالیت ۱۰ مرکز شبانه واکسیناسیون مشهد در ماه رمضان
رئیس توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ساعت کاری ۱۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون مشهد در ماه رمضان از ساعت ۲۱ تا ۲۴ است.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ با وجود اینکه افزایش این روز‌های مبتلایان و بستریان کرونایی شهر نسبت به شش موج گذشته این بیماری شایان توجه نیست، همچنان تزریق واکسن مؤثرترین راه مقابله با موج‌های آینده این ویروس است. دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در ماه مبارک رمضان تمهیدات ویژه‌ای برای تزریق دز‌های تکمیلی واکسن کرونا در دستور کار قرار داده است.

دراین راستا رئیس توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان شاید برخی از مردم به دلیل ضعف روزه داری نتوانند برای تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند، گفت: از این رو ساعت کاری ۱۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در ماه رمضان از ساعت ۲۱ تا ۲۴ است.

محمدحسن درخشان افزود: پایگاه تجمیعی اطلس واقع در میدان حافظ، درمانگاه خیریه آل محمد (ص) در بولوار ۱۷ شهریور، مرکز تجمیعی هلال احمر درمانگاه توان بخشی، مرکز خدمات جامع سلامت اباعبدا... (ع)، نمایشگاه بین المللی سالن عطار، مرکز تجمیعی بهورز، مرکز تجمیعی حافظ در بولوار سرافرازان و مرکز تجمیعی شهید محرابی مراکز تجمیعی واکسیناسیون برای ارائه خدمت در شیفت شب به شهروندان مشهدی هستند.

وی ادامه داد: همچنین مرکز تجمیعی شهید بی بی صدیقه سیدی در بولوار هدایت غربی، مرکز واکسیناسیون تجمیعی ناصری واقع در خواجه ربیع، مرکز تجمیعی واکسیناسیون قدس واقع در رسالت ۳۳ دیگر مراکزی هستند که برای ارائه خدمات به عموم مردم در ماه مبارک رمضان برنامه ریزی شده اند.

زنگ خطر برای آغاز موج جدید کرونا

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام هشدار در زمینه افزایش مبتلایان و بستری شدگان کرونایی گفت: درصد مبتلایان و بستریان شایان توجه نیست، اما می‌تواند زنگ خطری برای افزایش میزان بستری‌ها و آغاز موج جدید کرونا باشد که لازم است زائران و مجاوران برای این مسئله دقت کافی داشته باشند.

ایوب توکلیان اظهار کرد: از هفته دوم فروردین، به دنبال افزایش سفر‌ها و دید و بازدید‌های نوروزی، روند کاهشی ابتلا و بستری بیماران کرونایی در خراسان رضوی نه تنها متوقف شده، بلکه با شیب خیلی ملایم و افزایش نسبی کمتر از ۵ درصد مواجه شده است.

وی افزود: در این مدت علاوه بر افزایش نسبی میزان ابتلا و بستری شاهد افزایش مثبت شدن آزمایش‌های پی سی آر و نیز تست‌های سریع کرونا هستیم که این موضوع در دست بررسی و پایش است.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در ایام نوروز در مناطق تحت پوشش این دانشگاه را کمتر از ۵۰‌درصد بیان کرد و ادامه داد: دریافت دز سوم واکسن بیش از ۳۶‌درصد است و این امر از علل مهم افزایش ابتلا به کروناست.

توکلیان تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله در کنار ماسک، دریافت دز سوم واکسن کروناست؛ زیرا خطر ورود به موج هفتم با این درصد واکسیناسیون دز سوم بیخ گوش ماست که اگر آن را جدی نگیریم و مردم به آن اهتمام نورزند و نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام نکنند، ورود به موج هفتم دور از انتظار نیست.

ضرورت واکسیناسیون دانش آموزان ابتدایی

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهار کرد: تکمیل واکسیناسیون پس از بازگشایی مدارس یکی از موضوعات با اهمیت در کنترل بیماری کروناست، اما اکنون ۴۵ درصد گروه سنی ۵ تا ۱۷ سال نوبت اول واکسیناسیون کرونا را دریافت کرده اند.

زهرا نهبندانی با اشاره به اینکه در نوبت دوم نیز ۳۳ درصد جمعیت هدف واکسینه شده اند، افزود: جمعیت هدف ۵ تا ۱۷ سال می‌توانند از واکسن سینوفارم و پاستوکووک استفاده کنند و فاصله بین دو دز واکسن نیز مطابق سنین بزرگ سالان است.

وی بیان کرد: جمعیت هدف ۹ سال به بالا و زیر ۱۸ سال نیز در نوبت اول ۶۵‌درصد واکسن خود را دریافت کرده اند و در نوبت دوم ۵۱ درصد واکسینه شده اند که این آمار نشان می‌دهد در مقطع ابتدایی نیاز به واکسینه شدن جمعیت بیشتری از دانش آموزان است تا ایمنی زایی لازم ایجاد شود؛ زیرا هر یک از این دانش آموزان ممکن است ناقل بیماری به خانواده‌های خود باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->