ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی سهم اندک ادبیات معاصر در دانشگاه مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض»
سرخط خبرها

هفته هنر انقلاب اسلامی امسال فراتر از تهران برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۱۰۴۰۵۱
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
هفته هنر انقلاب اسلامی امسال فراتر از تهران برگزار می‌شود
نشست خبری هفته هنر انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۱۷فروردین با حضور مجدالدین معلمی دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی و مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری، در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز - نشست خبری هفته هنر انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۱۷فروردین با حضور مجدالدین معلمی دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی و مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری، در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد.

مجدالدین معلمی در این نشست گفت: شیوع کرونا علاوه بر ضربه‌هایی که به مردم زد، به هنر هم صدماتی وارد کرد، زیرا هنر در تعامل با مردم شکل می‌گیرد و رشد می‌کند، اما محدودیت‌هایی که به وجود آمد، باعث شد زمینه عرضه و تولید هنر و فرهنگ مختل شود و این موضوع به مرور فرهنگ ارتباط هنر و مردم را گرفتار بحران می‌کند. سال گذشته برای فعالان عرصه هنر بسیار دشوار بود. بااین حال، تعامل مردم با هنرمندان و آثار هنری همچنان زنده است و تولیدات هنری ادامه دارد.

به گزارش هنرآنلاین، معلمی ادامه داد: این مسائل باعث شد برای انتخاب چهره هنر سال هم به مشکل بخوریم، زیرا یکی از معیار‌های ما شاخص استقبال مردم از اثر هنری و تأثیرگذاری هنرمند بر مردم بوده است. اما محدودیت‌ها باعث شد به بعضی شاخص‌های ما خدشه وارد شود.

او گفت: اولین اقدام ما تکریم و تجلیل از هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر است که در یک سال گذشته با وجود سختی‌های زیاد، تولیدات هنری داشتند و آثارشان مورد استقبال مردم قرار گرفت. هفته آینده پنج شب در حوزه هنری برنامه‌هایی برگزار می‌شود و فعالان یک رشته تخصصی را برای افطار و یک محفل دوستانه به حوزه هنری دعوت می‌کنیم. در هر رشته سه نفر را به عنوان برگزیده انتخاب می‌کنیم و به جای معرفی کاندیدا‌های چهره هنر سال از آن‌ها تقدیر خواهیم کرد.

معلمی افزود: روز یکشنبه به هنرمندان سینما و تئاتر، دوشنبه به نویسندگان و پژوهشگران انقلاب اسلامی، سه شنبه به پژوهشگران و راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، چهارشنبه به موسیقی و شعر انقلاب اسلامی و پنجشنبه به هنر‌های تجسمی، عکس و معماری انقلاب اسلامی اختصاص دارد. روز جمعه نیز هم زمان با اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی، چهره هنر سال براساس نظرخواهی از فعالان فرهنگی، هنرمندان پیشکسوت، مدیران و کارشناسان معرفی می‌شود. ما برای انتخاب چهره هنر سال در بیست رشته هنری بیست هیئت علمی تشکیل داده ایم و نظرخواهی از آن‌ها انجام شد تا افرادی را که در سال گذشته بهترین فعالیت را داشتند، به ما معرفی کنند.

دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین شاخص برای انتخاب چهره هنر سال این است که اثر او گستره مخاطب زیادی داشته باشد. یعنی مخاطب داربودن یک کتاب یا فیلم سینمایی و... جزو شاخص‌های مهم ماست. سوابق فرد در زمینه آموزش هنر و گستردن هنر انقلاب در بین جوانان، فعالیت مؤثر در جبهه فرهنگی هنری انقلاب اسلامی، جریان سازی و برگزاری رویداد‌ها در استان ها، واکنش هنرمندانه به جریان‌های معارض فرهنگی و کسب موفقیت در جشنواره‌های ملی و بین المللی از دیگر شاخص‌های ما برای ارزیابی هنرمندان است.

معلمی ادامه داد: محور بعدی که برای هفته هنر انقلاب اسلامی در نظر داشتیم، گسترش زیرساخت‌ها برای عرضه محصولات فرهنگی است، زیرا بر این باوریم باید امکان دیده شدن آثار هنری فراهم شود تا هنرمندان بتوانند بیشتر فعالیت کنند. بر همین اساس، در هفته هنر انقلاب اسلامی بیست سالن سینمای جدید اضافه می‌کنیم و با داشتن ۱۶۰سالن گسترده‌ترین شبکه سینماداری کشور را خواهیم داشت. همچنین در سه استان گالری‌های جدیدی اضافه می‌کنیم.

او با بیان اینکه فعالیت‌های میدانی، محور سوم اقدامات هفته هنر انقلاب اسلامی است، گفت: با همکاری سازمان زیباسازی در شهر‌های مختلف رویداد یک شهر یک گالری را برگزار می‌کنیم و آثار گرافیکی را در شهر اکران می‌کنیم تا فضای شهر‌ها هنری‌تر شود. علاوه بر این، سینما‌های حوزه هنری در روز یکشنبه از افطار تا سحر نیم بها خواهند بود و کتاب فروشی‌های سوره مهر در روز سه شنبه با ۲۵درصد تخفیف کتاب‌ها را به مردم عرضه می‌کنند. همچنین برنامه «عطف» در طول این هفته از صداوسیما پخش می‌شود که در هفت شب به هفت موضوع مختلف در هنر انقلاب اسلامی می‌پردازد.

معلمی افزود: مهم‌ترین سیاست امسال ما توجه به استان‌ها و عملی کردن شعار فراتر از تهران است. هر اقدامی که این هفته در تهران انجام می‌دهیم، متناظر استانی آن را نیز خواهیم داشت. یعنی هم زمان با تهران نمایشگاه‌ها و برنامه‌های مختلف در استان‌ها برگزار می‌شود و چهره برگزیده هر استان را نیز معرفی خواهیم کرد. معلمی در بخش دیگری از این نشست گفت: ما هنر انقلاب اسلامی را به اتفاقات سال ۱۳۵۷ محدود نمی‌کنیم، بلکه هنر انقلاب را هنری مردمی می‌دانیم. آنچه مدنظر ماست دغدغه‌های روزمره مردم جامعه است و آثاری که دراین زمینه به وجود می‌آید، متفاوت از هنر روشن فکری و هنر جشنواره‌ای است. هنر انقلاب اسلامی هر چقدر بتواند کیفیتش را افزایش دهد، می‌تواند ارتباط بیشتری با مردم بگیرد.

مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری در ادامه این جلسه گفت: یکی از اتفاقات خوبی که امسال رخ داد، آن است که از هنرمندان توانمند در عرصه تجسمی بهره گرفتیم و سی پوستر مبتنی بر دست نوشته‌های شهید آوینی تولید کردیم که در همه مراکز استان‌ها به نمایش درمی آید. سردیس شهید آوینی اثر قدرت ا... معماریان نیز در سی نسخه تولید و در مراکز استان‌ها نصب می‌شود.

شجاعی طباطبایی افزود: امسال بحث هم افزایی با دیگر ارگان‌ها را داشتیم و مجموعه‌ای از سازمان‌ها و نهاد‌ها در کنار هم قرار گرفتند تا اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. مؤسسه روایت فتح، فرهنگ سرای نیاوران و گالری‌های حوزه هنری در این هفته نمایشگاه‌هایی برگزار می‌کنند و در شهر نیز بیلبورد‌ها و عرشه‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود تا چهره‌های هنر انقلاب اسلامی بر آن‌ها معرفی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->