حاجی بگلو: مدیریت شهری مشهد نگین تمامی حوزه‌های مدیریت شهری در خاورمیانه است رئیس سازمان شهرداری‌ها: بخش خصوصی اصلی‌ترین همراه و حامی مدیریت شهری است پارک خطی ۶ هکتاری در محله شهرک شهید رجایی مشهد به بهره‌برداری می‌رسد+تصاویر انعقاد قرارداد مشارکت شهرداری مشهد با کمیته امداد امام خمینی (ره) معاون استاندار خراسان رضوی: برقی کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد پلمب کارگاه تولیدی لوازم آرایشی غیرمجاز در کاشمر (یکم آذر ۱۴۰۳) ناصحی: مشهد قطب دیپلماسی شهری در کشور است ورود نخستین اتوبوس برقی به مشهد تا ۴۵ روز دیگر ارتقای پرشتاب زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل بار در مشهد عزم جدی شورا و مدیریت شهری مشهد مقدس برای تقویت دیپلماسی شهری برگزاری اولین نشست شهر‌های ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس بریکس پلاس در مشهد + فیلم (یکم آذر ۱۴۰۳) اجرایی‌شدن تنها ۳۰ درصد از پروژه‌های عمرانی مصوب شهر مشهد قطار برقی مشهد-تهران روی ریل تحقق | استاندار خراسان رضوی: با حمایت و اعتبار بودجه‌های ملی قرار است این پروژه به سرانجام برسد آغازبه‌کار دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد از امروز (یکم آذر ۱۴۰۳) رونمایی از پهپاد‌های آتش نشان در نمایشگاه تخصصی خدمات شهری شهردار مشهد: تقویت دیپلماسی، از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری است نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با احزاب سیاسی | گفتگو با فعالین اجتماعی، کلید بهبود مدیریت شهری در مشهد حضور دادپزشک در آرامستان‌های شهرداری مشهد برای تسریع خدمت‌رسانی به خانواده‌های متوفیان تقدیر فرماندار مشهد از شهردار مشهدمقدس (۳۰ آبان ۱۴۰۳) گره کور ترافیکی در میدان شهید کاوه مشهد باز می‌شود ورود ۲۰۰ اتوبوس به مشهد در ۳ سال اخیر
سرخط خبرها

رشد ۱۱برابری کاربران آنلاین تفکیک زباله سازمان مدیریت پسماند طی ۶ ماه

  • کد خبر: ۱۰۴۰۸۳
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
رشد ۱۱برابری کاربران آنلاین تفکیک زباله سازمان مدیریت پسماند طی ۶ ماه
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با بیان اینکه کاربران آنلاین تفکیک زباله در ۶ ماه ۱۱برابر رشد داشته است گفت: ما از فعالیت شرکت‌های جدید برای جمع‌آوری زباله خشک استقبال می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ابوالفضل کریمیان در این باره اظهار کرد: روزانه از طریق روش‌های قدیم جمع‌آوری پسماند از درب منازل، ادارات، اصناف، ایستگاه‌های مبادله پسماند و راه‌های دیگر حدود یک تن زباله از مبدا تفکیک می‌شد، اما پس از هوشمندسازی، مردم با سهولت بیشتر زباله خشک خود را تحویل می‌دهند و این رقم به ۳۰ تن رسیده است.

وی ادامه داد: کیف پول الکترونیک شهروندان نیز از طرق جدید شارژ شده و شهروندان می‌توانند با این اعتبار قبوض خود را پرداخت و یا مبلغی را به نیکوکاری اهدا کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد پدیده زباله‌گردی را از مشکلات این شهر عنوان کرد و افزود: مردم فکر می‌کنند اگر زباله‌ها را به زباله گرد‌ها بدهند، به آنان کمک می‌کنند، اما این زباله‌ها به دست افراد سودجو می‌افتد به همین دلیل اگر مردم قصد کمک به کودکان کار را دارند مبلغی را به امور خیریه اختصاص دهند و یا از طریق اپلیکیشن، بخشی از درآمد تفکیک زباله‌شان را به امور خیریه، بچه‌های بی‌سرپرست و نیازمند اهدا کنند. قرار دادن این گزینه در اپلیکیشن نیز نگاه ما را به بچه‌های بی‌سرپرست نشان می‌دهد.

کریمیان گفت: با دو شرکت، از مهرماه ۱۳۹۹ تفکیک آنلاین زباله را شروع کردیم و اکنون این تعداد به سه شرکت فعال رسیده است و ۶ شرکت دیگر نیز در حال گرفتن مجوز‌های قانونی هستند.

وی عنوان کرد: در ابتدای دوره شورای شهر ششم نیز ۳۰ هزار کاربر آنلاین داشتیم که با مصوبه شورای شهر برای افزایش حداقل ۵۵ درصدی قیمت خرید و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده این رقم با رشد ۱۱ برابری به ۳۳۰ هزار کاربر رسیده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد توضیح داد: هیچ یک از روش‌های قدیمی جمع آوری زباله خشک حذف نشده و از سویی دیگر هر شرکتی که دارای شرایط لازم تشریح شده در مصوبات قانونی باشد می‌تواند با ما قرارداد ببندد. ما نیز از رقابت و نفع مردم استقبال می‌کنیم.

کریمیان ضمن اشاره به اینکه تعدد شرکت‌های جمع‌آوری پسماند می‌تواند دست شهروندان را برای انتخاب باز کند، گفت: به طور مثال رقم اعلامی خرید پسماند طبق مصوبات شورای شهر افزایش حداقل ۵۵ درصدی است که تعدد شرکت‌ها می‌تواند این درصد را به رقمی بالاتر و تامین بیشتر نفع مردم برساند.

وی در پایان به شرکت‌ها توصیه کرد که خدمات خود را بر اساس نیاز مردم بروز نگه دارند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->