به گزارش شهرآرانیوز؛ ابوالفضل کریمیان در این باره اظهار کرد: روزانه از طریق روشهای قدیم جمعآوری پسماند از درب منازل، ادارات، اصناف، ایستگاههای مبادله پسماند و راههای دیگر حدود یک تن زباله از مبدا تفکیک میشد، اما پس از هوشمندسازی، مردم با سهولت بیشتر زباله خشک خود را تحویل میدهند و این رقم به ۳۰ تن رسیده است.
وی ادامه داد: کیف پول الکترونیک شهروندان نیز از طرق جدید شارژ شده و شهروندان میتوانند با این اعتبار قبوض خود را پرداخت و یا مبلغی را به نیکوکاری اهدا کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد پدیده زبالهگردی را از مشکلات این شهر عنوان کرد و افزود: مردم فکر میکنند اگر زبالهها را به زباله گردها بدهند، به آنان کمک میکنند، اما این زبالهها به دست افراد سودجو میافتد به همین دلیل اگر مردم قصد کمک به کودکان کار را دارند مبلغی را به امور خیریه اختصاص دهند و یا از طریق اپلیکیشن، بخشی از درآمد تفکیک زبالهشان را به امور خیریه، بچههای بیسرپرست و نیازمند اهدا کنند. قرار دادن این گزینه در اپلیکیشن نیز نگاه ما را به بچههای بیسرپرست نشان میدهد.
کریمیان گفت: با دو شرکت، از مهرماه ۱۳۹۹ تفکیک آنلاین زباله را شروع کردیم و اکنون این تعداد به سه شرکت فعال رسیده است و ۶ شرکت دیگر نیز در حال گرفتن مجوزهای قانونی هستند.
وی عنوان کرد: در ابتدای دوره شورای شهر ششم نیز ۳۰ هزار کاربر آنلاین داشتیم که با مصوبه شورای شهر برای افزایش حداقل ۵۵ درصدی قیمت خرید و اطلاعرسانیهای انجام شده این رقم با رشد ۱۱ برابری به ۳۳۰ هزار کاربر رسیده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد توضیح داد: هیچ یک از روشهای قدیمی جمع آوری زباله خشک حذف نشده و از سویی دیگر هر شرکتی که دارای شرایط لازم تشریح شده در مصوبات قانونی باشد میتواند با ما قرارداد ببندد. ما نیز از رقابت و نفع مردم استقبال میکنیم.
کریمیان ضمن اشاره به اینکه تعدد شرکتهای جمعآوری پسماند میتواند دست شهروندان را برای انتخاب باز کند، گفت: به طور مثال رقم اعلامی خرید پسماند طبق مصوبات شورای شهر افزایش حداقل ۵۵ درصدی است که تعدد شرکتها میتواند این درصد را به رقمی بالاتر و تامین بیشتر نفع مردم برساند.
وی در پایان به شرکتها توصیه کرد که خدمات خود را بر اساس نیاز مردم بروز نگه دارند.
منبع: پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد