جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

رشد ۱۱برابری کاربران آنلاین تفکیک زباله سازمان مدیریت پسماند طی ۶ ماه

  • کد خبر: ۱۰۴۰۸۳
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
رشد ۱۱برابری کاربران آنلاین تفکیک زباله سازمان مدیریت پسماند طی ۶ ماه
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با بیان اینکه کاربران آنلاین تفکیک زباله در ۶ ماه ۱۱برابر رشد داشته است گفت: ما از فعالیت شرکت‌های جدید برای جمع‌آوری زباله خشک استقبال می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ابوالفضل کریمیان در این باره اظهار کرد: روزانه از طریق روش‌های قدیم جمع‌آوری پسماند از درب منازل، ادارات، اصناف، ایستگاه‌های مبادله پسماند و راه‌های دیگر حدود یک تن زباله از مبدا تفکیک می‌شد، اما پس از هوشمندسازی، مردم با سهولت بیشتر زباله خشک خود را تحویل می‌دهند و این رقم به ۳۰ تن رسیده است.

وی ادامه داد: کیف پول الکترونیک شهروندان نیز از طرق جدید شارژ شده و شهروندان می‌توانند با این اعتبار قبوض خود را پرداخت و یا مبلغی را به نیکوکاری اهدا کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد پدیده زباله‌گردی را از مشکلات این شهر عنوان کرد و افزود: مردم فکر می‌کنند اگر زباله‌ها را به زباله گرد‌ها بدهند، به آنان کمک می‌کنند، اما این زباله‌ها به دست افراد سودجو می‌افتد به همین دلیل اگر مردم قصد کمک به کودکان کار را دارند مبلغی را به امور خیریه اختصاص دهند و یا از طریق اپلیکیشن، بخشی از درآمد تفکیک زباله‌شان را به امور خیریه، بچه‌های بی‌سرپرست و نیازمند اهدا کنند. قرار دادن این گزینه در اپلیکیشن نیز نگاه ما را به بچه‌های بی‌سرپرست نشان می‌دهد.

کریمیان گفت: با دو شرکت، از مهرماه ۱۳۹۹ تفکیک آنلاین زباله را شروع کردیم و اکنون این تعداد به سه شرکت فعال رسیده است و ۶ شرکت دیگر نیز در حال گرفتن مجوز‌های قانونی هستند.

وی عنوان کرد: در ابتدای دوره شورای شهر ششم نیز ۳۰ هزار کاربر آنلاین داشتیم که با مصوبه شورای شهر برای افزایش حداقل ۵۵ درصدی قیمت خرید و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده این رقم با رشد ۱۱ برابری به ۳۳۰ هزار کاربر رسیده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد توضیح داد: هیچ یک از روش‌های قدیمی جمع آوری زباله خشک حذف نشده و از سویی دیگر هر شرکتی که دارای شرایط لازم تشریح شده در مصوبات قانونی باشد می‌تواند با ما قرارداد ببندد. ما نیز از رقابت و نفع مردم استقبال می‌کنیم.

کریمیان ضمن اشاره به اینکه تعدد شرکت‌های جمع‌آوری پسماند می‌تواند دست شهروندان را برای انتخاب باز کند، گفت: به طور مثال رقم اعلامی خرید پسماند طبق مصوبات شورای شهر افزایش حداقل ۵۵ درصدی است که تعدد شرکت‌ها می‌تواند این درصد را به رقمی بالاتر و تامین بیشتر نفع مردم برساند.

وی در پایان به شرکت‌ها توصیه کرد که خدمات خود را بر اساس نیاز مردم بروز نگه دارند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->