روایتی از آخرین دستاورد‌های مدیریت شهری مشهد در دوازدهمین نمایشگاه تخصصی خدمات شهری | از دستگاه ریشه‌کن تا پهپاد‌های اطفای حریق + فیلم شهرداری مشهد پیشگام در استفاده از فناوری‌های نوین حاجی بگلو: مدیریت شهری مشهد نگین تمامی حوزه‌های مدیریت شهری در خاورمیانه است رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: بخش خصوصی اصلی‌ترین حامی مدیریت شهری است+ویدئو پارک خطی شش‌هکتاری در محله شهرک شهید رجایی مشهد به بهره‌برداری می‌رسد + تصاویر انعقاد قرارداد مشارکت شهرداری مشهد با کمیته امداد امام خمینی (ره) معاون استاندار خراسان رضوی: برقی‌کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد پلمب کارگاه تولیدی لوازم آرایشی غیرمجاز در کاشمر (یکم آذر ۱۴۰۳) ناصحی: مشهد قطب دیپلماسی شهری در کشور است ورود نخستین اتوبوس برقی به مشهد تا ۴۵ روز دیگر ارتقای پرشتاب زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل بار در مشهد عزم جدی شورا و مدیریت شهری مشهد مقدس برای تقویت دیپلماسی شهری برگزاری اولین نشست شهر‌های ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس بریکس پلاس در مشهد + فیلم (یکم آذر ۱۴۰۳) اجرایی‌شدن تنها ۳۰ درصد از پروژه‌های عمرانی مصوب شهر مشهد قطار برقی مشهد-تهران روی ریل تحقق | استاندار خراسان رضوی: با حمایت و اعتبار بودجه‌های ملی قرار است این پروژه به سرانجام برسد آغازبه‌کار دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد از امروز (یکم آذر ۱۴۰۳) رونمایی از پهپاد‌های آتش نشان در نمایشگاه تخصصی خدمات شهری شهردار مشهد: تقویت دیپلماسی، از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری است نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با احزاب سیاسی | گفتگو با فعالین اجتماعی، کلید بهبود مدیریت شهری در مشهد حضور دادپزشک در آرامستان‌های شهرداری مشهد برای تسریع خدمت‌رسانی به خانواده‌های متوفیان تقدیر فرماندار مشهد از شهردار مشهدمقدس (۳۰ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کلان‌پروژه «حق‌ تقدم عابر پیاده» ۶۰ درصد تصادفات جرحی در تقاطع‌های مشهد را کاهش داده است

  • کد خبر: ۱۰۴۰۸۹
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
کلان‌پروژه «حق‌ تقدم عابر پیاده» ۶۰ درصد تصادفات جرحی در تقاطع‌های مشهد را کاهش داده است
اجرای کلان پروژه حق‌تقدم عابر پیاده با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان، از دو سال گذشته ۶۰ درصدی تصادفات جرحی در تقاطع‌های هدف پروژه را کاهش داده است.

به گزارش شهرآرانیوز - مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهرداری مشهد گفت: یکی از اقدامات ما در زمینه کاهش تصادفات، اجرای کلان پروژه حق‌تقدم عابر پیاده با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان است که از دو سال گذشته آغاز شده و نتیجه آن کاهش ۶۰ درصدی تصادفات جرحی در تقاطع‌های هدف پروژه است.

هادی عطارزاده‌ طوسی در گفتگو با برنامه زنده رادیویی «شهرما» اظهار کرد: در سازمان ترافیک با همکاری پلیس راهور، اورژانس و پزشکی قانونی هر ساله اطلاعات مربوط به تصادفات جمع‌آوری و با توجه به سامانه‌ای که در سازمان ایجاد شده و نرم افزاری که توسط توسط نیرو‌های بومی سازمان طراحی شده است، نسبت به ثبت اطلاعات، نقطه‌گذاری تصادفات، تحلیل تصادفات، شناسایی نقاط پرحادثه، برنامه‌ریزی و تعریف پروژه‌های ایمنی اقدام می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه در شهر مشهد روند تصادفات طی سال‌های گذشته کاهش داشته به‌طوری که طی ۱۰ سال اخیر تصادفات منجر به فوت ۶ درصد و تصافات جرحی دو درصد کاهش داشته است که این روند کاهشی در نتیجه اقدامات شهرداری و پلیس در خصوص ایمنی شهر و ارتقا فرهنگ رانندگی در سطح شهر است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: طی دو سال اخیر به دلیل شرایط کرونا شاهد کاهش میزان تردد در سطح شهر بودیم، اما در سال گذشته به‌دلیل بهبود شرایط ناگهان تردد‌ها افزایش پیدا کرد که این امر سبب افزایش میزان تصادفات فوتی و جرحی نسبت به سال ۹۹ شده است و امیدواریم همشهریان با رعایت قوانین و مقررات در سال جاری به کاهش تصادفات کمک کنند.

عطارزاده طوسی خاطرنشان کرد: عابرین پیاده با ۵۷ درصد فوتی و موتورسیکلت‌سواران با ۳۰ درصد فوتی دو کاربر آسیب‌پذیر در سطح شهر هستند که ۸۷ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات را شامل می‌شوند که برای این دو بخش اقدامات ویژه‌ای در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی اضافه کرد: یکی از کار‌های انجام شده در این زمینه، کلان پروژه حق‌تقدم عابر پیاده با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان است که از دو سال گذشته آغاز و نتیجه آن کاهش ۶۰ درصدی تصادفات جرحی در تقاطع‌های هدف پروژه است، همچنین مطالعات جامع ایمنی در سطح شهر مشهد انجام شده که این مطالعات به تصویب شورای همتای استان رسیده و مبنای طرح‌های اصلاح هندسی و ایمن‌سازی در سطح شهر است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهرداری مشهد در خصوص جانمایی ایستگاه‌های اتوبوس، گفت: با همکاری سازمان اتوبوسرانی ایستگاه‌های اتوبوس که در حاشیه بزرگراه‌ها قرار دارند، شناسایی شده و در دستور کار اصلاح است، در سال گذشته نزدیک به بیست پل عابرپیاده در بزرگراه‌ها احداث شده و نیازمند ایجاد پل در ۵۰ نقطه شهر هستیم.

منبع: پایگاه اطلاع‌‍رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->