احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آمار بالای تصادفات جاده‌ای در نوروز و اعتراض به سکوت مجلس + جزئیات

  • کد خبر: ۱۰۴۲۴۱
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
آمار بالای تصادفات جاده‌ای در نوروز و اعتراض به سکوت مجلس + جزئیات
بهرام پارسایی نماینده سابق مجلس با بیان اینکه در خصوص کُشته‌های نوروزی هیچکس اصلاً کَکَش نمی‌گزد گفت: چرا هیچ صدایی از مجلس بلند نمی‌شود؟

به گزارش شهرآرانیوز؛ بهرام پارسایی نماینده سابق مجلس با اشاره به آمار مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای بیان کرد: در مورد آماری که مرکز پلیس در خصوص کشته‌های نوروزی اعلام می‌کند به شخصه باور دارم که به ایمن نبودن و کیفیت پایین خودروها بازمی‌گردد اما هیچکسی اصلا کَکَش برای کشته شدن ۶۰۰ الی ۷۰۰ هموطن در ایام نوروز که معادل سقوط ۴ الی ۵ هواپیما است، نمی‌گزد! هیچ صدایی از مجلس بلند نمی‌شود، قطعا این‌گونه عمل کردن بیشتر باعث بریده شدن و یأس مردم نسبت به مجلس و مشارکت‌شان در رأی و انتخاب می‌شود.

در همین حال رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد در مجلس تأکید کرد: در ایام نوروز بیش از ۶۰۰ نفر در جاده‌ها کشته شده‌اند ، تا کی قرار است ارابه‌های نعش‌کش را در جاده‌ها داشته باشیم، باید طبق مصوبه کمیسیون تلفیق واردات خودرو صورت گیرد تا رقابت در این بازار شکل گیرد.

به همین دلیل لازم بود تا تمهیداتی را برای کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادفات و همچنین کاهش گره های ترافیکی اتخاذ کنیم.

مرگ ۷۴۶ نفر در تصادفات رانندگی نوروز ۱۴۰۱

سردار سید تیمور حسینی، جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی کشور درباره آمار تصادفات جاده‌ای در نوروز امسال گفت: در نهایت پس از هماهنگی های اتخاذ شده، طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ آغاز شده و تا پایان روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ادامه پیدا کرد. متاسفانه در این مدت ۷۴۶ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۶۳۷ نفر در جاده ها و ۱۰۹ نفر در داخل شهرها تصادف کرده و فوت شدند. البته این آمار در مقایسه با نوروز سال گذشته کاهش ۲۳ درصدی را نشان می دهد و به عبارت دیگر ۲۲۳ نفر در مقایسه با پارسال کمتر کشته شدند. آن هم در شرایطی که ترددها ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی کشور افزود: البته این آماری است که از سامانه رخدادهای ناجا استخراج شده است، در واقع این آمار شامل کشته شدگان صحنه تصادف، حین انتقال و یکی دو روز ابتدایی حضور در بیمارستان است. آمارنهایی را پزشکی قانونی اعلام خواهد کرد که به نظرم در نهایت با توجه به سوابق و تجربیات سال های قبل حدود ۱۰ درصد به عدد فعلی اضافه خواهد شد.

در نوروز ۱۴۰۱ چند نفر در تصادفات رانندگی مصدوم شدند؟

وی با بیان اینکه در طول اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۱ مجموعا ۵۶۸ مورد تصادف فوتی در کشور رخ داد گفت: متاسفانه ۱۰ هزار و ۶۲۵ فقره تصادف جرحی نیز در همین مدت رخ داد که منجر به مصدوم شدن ۱۵ هزار و ۱۱۶ نفر شد. این آمار نیز کاهشی ۴.۴ درصدی در مقایسه با سال قبل داشت در طرح نوروزی پارسال، ۱۵ هزار و ۸۱۰ نفر در تصادفات مجروح شدند.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور درباره اینکه اگر بنا بود قربانیان تصادفات رانندگی با همان آهنگ سال قبل و متناسب با افزایش ۵۰ درصدی تردد در جاده ها افزایش پیدا کنند، امروز چند نفر در تصادفات نوروزی جان خود را از دست داده بودند، گفت: حتما می دانید که نسبت تردد با تصادف رانندگی یک نسبت مستقیم است بنابراین هرچه ترددهای ما بیشتر شود احتمال وقوع تصادفات نیز بیشتر خواهد شد. از این رو اگر بنا بود با همان نسبت افزایش سفرها در سال جاری به نسبت سال قبل آمار کشته شدگان نیز اضافه شود در نوروز امسال بیش از ۱۱۰۰ نفر در تصادفات کشته می شد.

وی افزود: در این موضوع مولفه های بیرونی نیز تاثیر گذاشته و به کمک پلیس و دیگر دستگاه ها آمده در مرحله نخست از همکاران در پلیس راه و راهنمایی و رانندگی تشکر می کنم و پس از آن لازم می دانم به نقش دیگر دستگاه ها از جمله رسانه ها و دستگاه های امدادی و خدماتی و ... اشاره کنم. این کاهش آمار با مشارکت تمام این دستگاه ها به وجود آمد و امیداوریم در ادامه بتوانیم این روند کاهشی را بیشتر از قبل ادامه دهیم.

حسینی افزود: امسال یک اتفاق خوبی که رخ داد پیگیری ویژه رئیس جمهور از نسبت به موضوع ترافیک و تصادفات بود، علاوه بر رییس جمهوری، معاون اول رئیس جمهور ، وزیر کشور و استانداران نیز پای کار آمدند و تمام استانداران موظف شدند که بر سفرهای نوروزی نظارت ویژه کند این یک هم افزایی خوبی را میان دستگاه ها ایجاد کرد.

بیشترین دلیل وقوع تصادفات در نوروز چه بود؟

حسینی درباره بیشترین علت وقوع تصادفات گفت: آمارهای ما نشان می دهد سرعت غیرمجاز، سقبت غیر مجازو عدم توجه به جلو بیشترین علت وقوع تصادفات بوده است متاسفانه عمده دلیل توجه به جلو خستگی و خواب آلودگی و پس از ان استفاده از تلفن همراه بوده در نوروز امسال حدود ۳۲ درصد از تصادفات از نوع واژگونی بود یعنی هیچ خودروی با خودرو دیگر برخورد نکرد بلکه مواردی نظیر همین خستگی و خواب آلودگی راننده منجر به آن شد.

توقیف ۳۵ هزار خودروی حادثه‌ساز

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی کشور افزود: ما امسال خط قرمزمان تخلفات حادثه ساز و رفتارهای پرخطر ترافیکی بود در همین راستا نیز ۳۵ هزار دستگاه وسلیه نقلیه توقیف شدند که این توقیف شامل توقیف ساعتی یا توقیف ۷۲ ساعته و تا پایان تعطیلات بود. این خودروها دست کم مرتکب دو تخلف حادثه ساز همزمان شده بودند.

حسینی درباره استان های دارای بیشترین تصادفات فوتی نیز گفت: به طور کلی استان های جنوبی ما همواره تصادفات بیشتری دارد استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، خوزستان، و خراسان رضوی جزو استان های پرتصادف در طرح نوروزی ۱۴۰۱ بودند. البته در بسیاری از این استان ها آمارهای موارد فوتی به نسبت سال قبل کاهشی بوده است.

منبع: ایلنا/ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->