پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟
سرخط خبرها

شروع دوباره لیگ‌برتر فوتبال بانوان به سبک ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۰۴۲۴۲
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
شروع دوباره لیگ‌برتر فوتبال بانوان به سبک ۱۴۰۱
تعطیلی یک‌ماهه فوتبالی‌ها پایان می‌یابد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ با گذشت سه هفته از شروع سال جدید، فقط یک دیدار از فوتبال بانوان برگزار شده است؛ دیداری دیدنی برای اولین‌بار در «نقش جهان» که میزبان بانوان فوتبالیست بود. اما از این هفته بازی‌های دیگر لیگ‌برتر بانوان نیز آغاز خواهد شد.

ابتدای اسفند دور رفت لیگ‌برتر به پایان رسید؛ دور رفت به‌دلیل حضور تیم‌ملی ایران در جام‌ملت‌های اسیا با تعطیلی یک‌ماهه همراه شد. بااین‌حال، دور برگشت به‌عنوان هفته دوازدهم از سر گرفته شد و نماینده خراسان‌رضوی باید به‌مصاف پرافتخارترین تیم لیگ می‌رفت، اما کیان نیشابور ترجیح داد در این بازی غایب باشد. هفته سیزدهم، اما ۲۶ اسفند به‌عنوان آخرین دیدار‌ها در سال ۱۴۰۰ برگزار شد و کیان نیشابور در خانه از پالایش گاز ایلام میزبانی کرد که با شکست روبه‌رو شد.

میزبانی کیان در شروع دوباره لیگ

در تعطیلات عید مسابقات نیز برگزار نشدند و خبری رسمی مبنی بر زمان شروع دوباره مسابقات لیگ نبود. اما حالا قرار است از هفته جاری بازی‌ها از سر گرفته شوند. هفته چهاردهم و در واقع هفته سوم از دور برگشت، کیان نیشابور میزبان ذوب‌آهن خواهد بود. ۳۰ فروردین نیز هفته چهارم دور برگشت پیگیری می‌شود که کیان باید راهی البرز شود. در این هفته شهرآورد کرمانی‌ها برگزار می‌شود، جایی که خاتون بم و شهرداری سیرجان برابر هم صف‌آرایی می‌کنند.

برگزاری فوتبال زنان برای اولین‌بار در «نقش جهان»

هفته گذشته برای اولین‌بار دیدار تیم‌های فوتبال زنان سپاهان اصفهان و نماینده البرز در ورزشگاه نقش جهان اصفهان با پیروزی میزبان برگزار شد. این بازی دیداری معوقه از هفته دوازدهم لیگ‌برتر فوتبال بود، اما چیزی که اهمیت آن را زیاد کرد، میزبانی سپاهان از حریفش در ورزشگاه نقش جهان بود.

دیدار‌های تیم زنان سپاهان پیش از این در صفائیه برگزار می‌شد، اما قرار است از این پس ورزشگاه نقش جهان میزبان فوتبال بانوان این باشگاه باشد. قرار است دیدار تیم سپاهان با شهرداری سیرجان در هفته چهاردهم و مسابقه این تیم با ملوان بندرانزلی در هفته شانزدهم هم در ورزشگاه نقش جهان برگزار شود. در صورت تداوم و استقبال سایر باشگاه‌ها شاید ورزشگاه‌های باکیفیت ایران میزبان مسابقات فوتبال زنان شوند.

تهران و شیراز امسال در لیگ‌برتر فوتبال

فصل بعدی لیگ‌برتر دو نماینده جدید از شیراز و تهران خواهد داشت. روز پایانی سال ۱۴۰۰، با بسته‌شدن پرونده لیگ دسته‌اول فوتبال زنان ایران و مشخص‌شدن دو تیم صعودکننده به لیگ‌برتر همراه بود.
در این سال مسابقات لیگ دسته‌اول فوتبال زنان ایران با حضور هشت تیم انجام شد و تیم‌های فرا ایساتیس کران شیراز، بادرود تهران، تام اصفهان، پیکان تهران، ایوبی‌اسپورت گلستان، آرش کرمانشاه، صبامهر تبریز و پیکان تهران در این دوره از رقابت‌ها شرکت کردند و هدفشان حضور در جمع دو تیم صعودکننده به لیگ‌برتر بود.

درنهایت ایساتیس کران شیراز با کسب هفت پیروزی صعودی مقتدرانه را به لیگ‌برتر تجربه کرد تا استان فارس هم به جغرافیای لیگ‌برتر فوتبال زنان اضافه شود. در کنار این تیم شیرازی، بادرود تهران هم توانست جواز حضور در رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال زنان ایران را به‌دست بیاورد تا در فصل آینده استان تهران هم در لیگ‌برتر نماینده داشته باشد.
حضور بادرود در کنار حضور احتمالی سرخابی‌های پایتخت در فصل آینده لیگ فوتبال زنان می‌تواند شمار نمایندگان استان تهران را در لیگ‌برتر به سه نماینده برساند.

امتیاز منفی برای زنان فوتبال ایران در رنکینگ

در تعطیلات نوروز، خبر نه‌چندان خوشی به گوش فوتبالی‌ها رسید. در این زمان فیفا جدیدترین رنکینگ تیم‌های ملی فوتبال زنان را اعلام کرد. با اضافه‌شدن نتایج اخیر تیم ملی در جام‌ملت‌های آسیا، رنکینگ اعلام‌شده اولین رنکینگ در سال ۲۰۲۲ بود.

در جدول رده‌بندی اعلام‌شده، تیم‌ملی فوتبال زنان ایران که در جام‌ملت‌های آسیا دو شکست مقابل چین و چین‌تایپه را تجربه کرده بود، با ۴۷/۳ امتیاز منفی نسبت به رنکینگ گذشته و امتیاز مجموع ۱۶/۱۳۶۱ در رتبه هفتاد باقی ماند. تیم‌ملی فوتبال زنان چین که قهرمانی جام‌ملت‌های آسیا را به‌دست آورد، با کسب ۷۷/۴۴ امتیاز سه پله صعود در رنکینگ فیفا را تجربه کرد و در رتبه شانزدهم جای گرفت. در جمع تیم‌های آسیایی، ژاپن همچنان بهترین جایگاه را دارد و با وجود منفی ۳۳/۰ امتیاز در رنکینگ جدید، با ۶۷/۱۹۱۰ امتیاز در رتبه سیزدهم حضور دارند. در جمع برترین تیم‌های جهان در فوتبال ملی زنان هم آمریکا صدرنشین است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->