آخرین وضعیت تردد و تصادفات در مسیر‌های منتهی به مرز‌های خروجی اربعین مصدومیت ۹ نفر در تصادف شبانه در محور نیشابور - مشهد (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) ۳۰ مصدوم در پی خروج قطار از ریل در مسیر کرمان _ زرند (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) مأمور پلیس آستانه اشرفیه در درگیری با قاتل مسلح یه شهادت رسید (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) قطار تهران - کرمان از ریل خارج شد (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) زلزله تربت‌جام خسارت نداشت (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) زلزله تربت جام را لرزاند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۴ شرور تهران با شلیک پلیس دستگیر شدند زلزله تهران را لرزاند | واکنش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به اعلام نشدن زمین لرزه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) کلثوم اکبری قاتل ۱۱ شوهر در دادگاه | ماجرای قتل‌ها چه بود؟ نوروفیدبک برای چه کسانی مناسب است - 5 متخصص زبده نوروفیدبک قوچان، خنک‌ترین شهر ایران در بامداد امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) غرب استان تهران لرزید (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) تسکین درد‌های معده و روده با این دانه تابستانی استفاده از دم‍پایی در پیاده روی اربعین مناسب نیست هشدار وزارت بهداشت نسبت به مخاطرات تابش مستقیم نور خورشید شرایط دریافت مستمری توسط بازماندگان + نحوه محاسبه میزان مستمری تمامی امتحانات علوم پزشکی دانشگاه آزاد حضوری شد وزیر آموزش و پرورش در مشهد: شهادت حق شهید کاظمی بود و حیف بود که این مقام نصیب او نشود ۷ زائر ایرانی در تصادف ون با تریلی در ناصریه عراق مصدوم شدند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۵۷۰۰ مجروح در جنگ اخیر | وزیر بهداشت خواستار پیگیری بین‌المللی جنایات رژیم صهیونیستی شد شروع اعزام‌های حج عمره از ابتدای شهریور | حضور پررنگ بانوان در لیست زائران وزیر آموزش و پرورش: بازنشستگان ۱۴۰۳ در اولویت پرداخت پاداش قرار دارند | پیگیری قرارداد کار معین معلمان خرید خدمات بیشترین علت نیاز زائران به امدادرسانی در پیاده‌روی اربعین، تصادفات جاده‌ای است پیش‌بینی هواشناسی امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) | کاهش نسبی دما در شمال و غرب کشور سازمان هواپیمایی کشوری درباره‌ی تهیه بلیت پرواز‌های اربعین اطلاعیه صادر کرد آیا شیرین‌کننده‌های غذایی، بلوغ را در کودکان تسریع می‌کنند؟ چگونه احساس تشنگی را در پیاده‌روی اربعین کاهش دهیم؟ بهترین زمان مصرف چای سبز برای لاغری چه موقع است؟
سرخط خبرها

تدبیر بازگشایی مدرسه‌ها در روزگار پساکرونا؛ چرا و چگونه؟

  • کد خبر: ۱۰۴۲۵۸
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴
تدبیر بازگشایی مدرسه‌ها در روزگار پساکرونا؛ چرا و چگونه؟
در حالی که جهان سومین سال درگیری با همه‌گیری کووید ۱۹ را پشت سر می‌گذارد، آخرین گزارش یونیسف نشان می‌دهد که تنها ۲۳ کشور در جهان با حدود ۴۰۵ میلیون دانش‌آموز هنوز اقدام به بازگشایی کامل مدارس و مراکز آموزشی خود نکرده‌اند.

عادل نجفی | شهرآرانیوز؛ در حالی که جهان سومین سال درگیری با همه‌گیری کووید ۱۹ را پشت سر می‌گذارد، آخرین گزارش یونیسف نشان می‌دهد که تنها ۲۳ کشور در جهان با حدود ۴۰۵ میلیون دانش‌آموز هنوز اقدام به بازگشایی کامل مدارس و مراکز آموزشی خود نکرده‌اند.

با ادامه این روند نگرانی درباره مرگ و میر و ادامه شیوع بیماری جای خود را به ترک تحصیل و وقفه آموزشی نوجوانان و کودکان می‌دهد. براساس گزارش یونیسف، در دو سال گذشته ۱۴۷ میلیون دانش‌آموز بیش از نیمی از آموزش‌هایی را که می‌توانستند به صورت حضوری دریافت کنند از دست داده‌اند. این میزان معادل دو تریلیون ساعت کسری آموزش‌های حضوری ضرور برای کودکان در سراسر جهان است. کارشناسان آموزشی بر این باورند که دانش‌آموزان اگر نتوانند به صورت مستقیم با معلمان و گروه‌های هم‌سالان خود ارتباط بگیرند، دچار نقصان‌های آموزشی می‌شوند. آن‌ها می‌گویند ادامه این روند به‌سادگی قابل جبران نیست و در کشور‌های کمترتوسعه‌یافته می‌تواند موجب فقر آموزشی همیشگی شود.

این شرایط تنها در میان کشور‌های توسعه‌یافته یا نیافته نیست و می‌تواند حتی در مناطق مختلف یک کشور یا یک شهر نیز مشاهده شود. افزایش نابرابری‌ها در دسترسی دانش‌آموزان به محتوای آموزشی می‌تواند شکاف آموزشی عمیقی را حتی در میان اعضای یک جامعه واحد ایجاد کند. اگر یک شهر، کشور و به طور کلی جهان در آموزش کودکان خود ناکام بماند، آنگاه همه ما متضرر خواهیم شد.

آموزش به وقت کرونا

نگرانی‌های والدین، مسئولان بهداشتی و کارشناسان آموزشی در سال‌های اخیر باعث شد نظام آموزشی میان نگرانی‌های احساسی و اجتماعی و واقعیت‌های انکارناپذیر جامعه تا حدودی توازن ایجاد کند. تصمیمات از سطح ملی به سطح محلی واگذار شد تا هیدت مدیره مدارس و مسئولان آموزشی با یکی از سه راهبرد آموزش از راه دور، آموزش حضوری و آموزش ترکیبی به ارائه آموزش‌های بیشتر بپردازند. اما اکنون که با افزایش واکسیناسیون در ایران و کشور‌های مختلف گزینه آموزش حضوری بیشتر مدنظر قرار گرفته است، باید به دستورالعمل‌های آن نیز توجه بیشتری داشت.

کاهش ریسک‌های کووید ۱۹ در مدارس

  • در صورت امکان پنجره‌ها را برای افزایش تهویه هوا باز بگذارید.
  • از خود و دیگران با انجام واکسیناسیون محافظت کنید.
  • از دانش‌آموزان بخواهید تا دست‌هایشان را مرتب ضدعفونی کنند.
  • از دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان مدرسه بخواهید در صورت بروز هرگونه علائم حتی خفیف در خانه بمانند و اگر در
  • مدرسه حالشان بد شد، حتما به دیگران اطلاع دهند.
  • حداقل فاصله فیزیکی یک‌متری را در نظر بگیرید.
  • سطل زباله دارای در و پوشش برای ماسک‌ها و دستمال‌های استفاده‌شده تعبیه کنید.

ضدعفونی دست‌ها

  • پس از استفاده از سرویس بهداشتی
  • پیش از میل خوراکی
  • هنگام ورود به مدرسه
  • پس از تعویض یا دست زدن به ماسک
  • هنگام قرض دادن یا گرفتن وسایل آموزشی
  • پس از زنگ تفریح

رفتن به مدرسه

  • حدر صورت امکان به جای استفاده از حمل‌ونقل عمومی، تا مدرسه پیاده‌روی کنید یا رکاب بزنید.
  • در صورت حضور در حمل‌ونقل عمومی، پنجره‌ها را باز بگذارید.
  • ماسک فراموش نشود.
  • پیش و پس از استفاده از حمل‌ونقل عمومی دست‌ها را ضدعفونی کنید.

چک‌لیست اقدامات دانش‌آموزان پیش از رفتن به مدرسه

  • حالم خوب است!
  • همراه داشتن خوراکی خانگی
  • اقلام مرتبط با مدرسه
  • ماسک
  • ماده ضدعفونی کننده دست‌ها

ارتباطات

  • مدرسه موظف به برقراری ارتباط پیوسته و شفاف با والدین و دانش‌آموزان است.
  • مدرسه باید والدین و دانش‌آموزان را درباره دستورالعمل‌های بهداشتی و نقش آن‌ها در رعایت پروتکل‌ها مطلع کند.
  • از والدین بخواهد تا مشاهده علائم یا ابتلا به کووید ۱۹ در میان سایر اعصای خانواده را به اطلاع مدرسه برساند.

اگر در مدرسه حال بدی پیدا کردید

مدرسه باید دستورالعمل مشخص خود را به اطلاع معلمان، کارکنان، دانش‌آموزان و والدین برساند.
افرادی که علائم بالینی دارند، باید:
آزمایش کووید ۱۹ بدهند و قرنطینه را جدی بگیرند.
به دیگر دانش‌آموزان و افراد مرتبط با فرد بیمار اطلاع‌رسانی شود.

نظافت و پاک‌سازی کلاس‌های درس و سطوح

سطوحی مانند دستگیره در، میز و نیمکت‌ها، کلید‌های برق، وسایل کمک آموزشی و نظایر آن‌ها مرتب پاک‌سازی و ضدعفونی کنید

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->