فراجا اعلام کرد: عدم تغییر در سیاست‌های فراجا درباره طرد اتباع غیرمجاز اسامی فرآورده‌های بهداشتی و تمیز کننده غیرمجاز منتشر شد وزیر آموزش و پرورش در مشهد: ذره‌ای در مسیر خدمت مجاهدانه و مخلصانه به مردم کم نگذاریم متروی تهران فردا رایگان است (۷ تیر ۱۴۰۴) دستور اخراج همه اتباع غیرمجاز از کشور صادر شد (۶ تیر ۱۴۰۴) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (جمعه، ۶ تیر ۱۴۰۴) | وزش باد، پدیده غالب جوی در سطح استان ۴ پروتکل بهزیستی برای حفاظت از سلامت روان کودکان تحت پوشش در جنگ ۱۲ روزه تحمیلی عبور دومین هواپیمای خارجی از آسمان ایران (۶ تیر ۱۴۰۴) آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش، امروز (۶ تیر ۱۴۰۴) پیش‌بینی بارش‌های ۵روزه در ۱۰ استان (۶ تیر ۱۴۰۴) آزمون جامع دکتری در دانشگاه آزاد حذف نشده است ۹ مصدوم بر اثر تصادف پراید و پژو در جاده میامی-مشهد (۵ تیر ۱۴۰۴) درخواست تشکل‌های میراث فرهنگی ایران از سازمان یونسکو پس از حملات اسرائیل به بناهای تاریخی پروژه تأمین مسکن فرهنگیان همچنان ادامه دارد بیانیه تشکل‌های عالی کارگری و بازنشستگی کشور درباره تقدیر از نیرو‌های مسلح و گرامیداشت مقام شهدا چگونه بدون رژیم غذایی وزن خود را کاهش دهیم؟ حذف مدارس سنگی، گام اصلی در مسیر تحقق عدالت آموزشی جزئیات محدودیت ترافیکی مسیر‌های منتهی به مراسم تشییع پیکر شهدای حملات رژیم صهیونیستی در مشهد، فردا (۶ تیر ۱۴۰۴) تمدید مهلت سنجش سلامت کلاس اولی‌ها در خراسان جنوبی بازگشت سرویس‌دهی مترو تهران به روال عادی از روز شنبه (۷ تیر ۱۴۰۴) خدمات درمانی رایگان برای مجروحین حملات رژیم صهیونیستی ویتیلیگو فقط یک بیماری پوستی نیست چرا شنا در کاهش استرس موثر است؟ جزئیات جدید درمورد نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها (۵ تیر ۱۴۰۴) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (پنجشنبه، ۵ تیر ۱۴۰۴) | آغاز روند افزایش تدریجی دما از فردا حجاج ایرانی باقی‌مانده در عربستان، از طریق فرودگاه بین‌المللی مشهد جابه‌جا خواهند شد + فیلم شهادت ۱۲ عضو خانواده دانشمند ایرانی در پی حمله رژیم صهیونیستی + عکس مراسم تدفین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شنبه برگزار می‌شود لزوم جلوگیری از فروش دخانیات در مراکز غیرمجاز | قاچاق سیگار‌های الکترونیک به کشور
سرخط خبرها

تدبیر بازگشایی مدرسه‌ها در روزگار پساکرونا؛ چرا و چگونه؟

  • کد خبر: ۱۰۴۲۵۸
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴
تدبیر بازگشایی مدرسه‌ها در روزگار پساکرونا؛ چرا و چگونه؟
در حالی که جهان سومین سال درگیری با همه‌گیری کووید ۱۹ را پشت سر می‌گذارد، آخرین گزارش یونیسف نشان می‌دهد که تنها ۲۳ کشور در جهان با حدود ۴۰۵ میلیون دانش‌آموز هنوز اقدام به بازگشایی کامل مدارس و مراکز آموزشی خود نکرده‌اند.

عادل نجفی | شهرآرانیوز؛ در حالی که جهان سومین سال درگیری با همه‌گیری کووید ۱۹ را پشت سر می‌گذارد، آخرین گزارش یونیسف نشان می‌دهد که تنها ۲۳ کشور در جهان با حدود ۴۰۵ میلیون دانش‌آموز هنوز اقدام به بازگشایی کامل مدارس و مراکز آموزشی خود نکرده‌اند.

با ادامه این روند نگرانی درباره مرگ و میر و ادامه شیوع بیماری جای خود را به ترک تحصیل و وقفه آموزشی نوجوانان و کودکان می‌دهد. براساس گزارش یونیسف، در دو سال گذشته ۱۴۷ میلیون دانش‌آموز بیش از نیمی از آموزش‌هایی را که می‌توانستند به صورت حضوری دریافت کنند از دست داده‌اند. این میزان معادل دو تریلیون ساعت کسری آموزش‌های حضوری ضرور برای کودکان در سراسر جهان است. کارشناسان آموزشی بر این باورند که دانش‌آموزان اگر نتوانند به صورت مستقیم با معلمان و گروه‌های هم‌سالان خود ارتباط بگیرند، دچار نقصان‌های آموزشی می‌شوند. آن‌ها می‌گویند ادامه این روند به‌سادگی قابل جبران نیست و در کشور‌های کمترتوسعه‌یافته می‌تواند موجب فقر آموزشی همیشگی شود.

این شرایط تنها در میان کشور‌های توسعه‌یافته یا نیافته نیست و می‌تواند حتی در مناطق مختلف یک کشور یا یک شهر نیز مشاهده شود. افزایش نابرابری‌ها در دسترسی دانش‌آموزان به محتوای آموزشی می‌تواند شکاف آموزشی عمیقی را حتی در میان اعضای یک جامعه واحد ایجاد کند. اگر یک شهر، کشور و به طور کلی جهان در آموزش کودکان خود ناکام بماند، آنگاه همه ما متضرر خواهیم شد.

آموزش به وقت کرونا

نگرانی‌های والدین، مسئولان بهداشتی و کارشناسان آموزشی در سال‌های اخیر باعث شد نظام آموزشی میان نگرانی‌های احساسی و اجتماعی و واقعیت‌های انکارناپذیر جامعه تا حدودی توازن ایجاد کند. تصمیمات از سطح ملی به سطح محلی واگذار شد تا هیدت مدیره مدارس و مسئولان آموزشی با یکی از سه راهبرد آموزش از راه دور، آموزش حضوری و آموزش ترکیبی به ارائه آموزش‌های بیشتر بپردازند. اما اکنون که با افزایش واکسیناسیون در ایران و کشور‌های مختلف گزینه آموزش حضوری بیشتر مدنظر قرار گرفته است، باید به دستورالعمل‌های آن نیز توجه بیشتری داشت.

کاهش ریسک‌های کووید ۱۹ در مدارس

  • در صورت امکان پنجره‌ها را برای افزایش تهویه هوا باز بگذارید.
  • از خود و دیگران با انجام واکسیناسیون محافظت کنید.
  • از دانش‌آموزان بخواهید تا دست‌هایشان را مرتب ضدعفونی کنند.
  • از دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان مدرسه بخواهید در صورت بروز هرگونه علائم حتی خفیف در خانه بمانند و اگر در
  • مدرسه حالشان بد شد، حتما به دیگران اطلاع دهند.
  • حداقل فاصله فیزیکی یک‌متری را در نظر بگیرید.
  • سطل زباله دارای در و پوشش برای ماسک‌ها و دستمال‌های استفاده‌شده تعبیه کنید.

ضدعفونی دست‌ها

  • پس از استفاده از سرویس بهداشتی
  • پیش از میل خوراکی
  • هنگام ورود به مدرسه
  • پس از تعویض یا دست زدن به ماسک
  • هنگام قرض دادن یا گرفتن وسایل آموزشی
  • پس از زنگ تفریح

رفتن به مدرسه

  • حدر صورت امکان به جای استفاده از حمل‌ونقل عمومی، تا مدرسه پیاده‌روی کنید یا رکاب بزنید.
  • در صورت حضور در حمل‌ونقل عمومی، پنجره‌ها را باز بگذارید.
  • ماسک فراموش نشود.
  • پیش و پس از استفاده از حمل‌ونقل عمومی دست‌ها را ضدعفونی کنید.

چک‌لیست اقدامات دانش‌آموزان پیش از رفتن به مدرسه

  • حالم خوب است!
  • همراه داشتن خوراکی خانگی
  • اقلام مرتبط با مدرسه
  • ماسک
  • ماده ضدعفونی کننده دست‌ها

ارتباطات

  • مدرسه موظف به برقراری ارتباط پیوسته و شفاف با والدین و دانش‌آموزان است.
  • مدرسه باید والدین و دانش‌آموزان را درباره دستورالعمل‌های بهداشتی و نقش آن‌ها در رعایت پروتکل‌ها مطلع کند.
  • از والدین بخواهد تا مشاهده علائم یا ابتلا به کووید ۱۹ در میان سایر اعصای خانواده را به اطلاع مدرسه برساند.

اگر در مدرسه حال بدی پیدا کردید

مدرسه باید دستورالعمل مشخص خود را به اطلاع معلمان، کارکنان، دانش‌آموزان و والدین برساند.
افرادی که علائم بالینی دارند، باید:
آزمایش کووید ۱۹ بدهند و قرنطینه را جدی بگیرند.
به دیگر دانش‌آموزان و افراد مرتبط با فرد بیمار اطلاع‌رسانی شود.

نظافت و پاک‌سازی کلاس‌های درس و سطوح

سطوحی مانند دستگیره در، میز و نیمکت‌ها، کلید‌های برق، وسایل کمک آموزشی و نظایر آن‌ها مرتب پاک‌سازی و ضدعفونی کنید

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->