بازدید فرماندار مشهد از پمپ‌بنزین‌های مستقر در محور‌های مشهد به چناران | سوخت‌گیری عادی خودرو‌ها در جریان است عضو شورای اسلامی شهر مشهد: ما اهل پناهگاه نیستیم، وسط میدان منتظر فرمان ولی امر مسلمین می‌مانیم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: امیدوارم وعده صادق سه مستمر و قوی‌تر باشد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: جمهوری اسلامی ایران دست برتری آتش را دارد مشهدالرضا (ع) و روز‌های تاریخی پیش رو ماجرای انهدام شیء ناشناس در آسمان مشهد چه بود؟ (۲۴ خرداد ۱۴۰۴) سفره غذای ۴۰ هزار نفری عید غدیر در پارک ملت مشهد گسترده شد (۲۴ خرداد ۱۴۰۴) خبر کشف وانت حامل مواد انتحاری در مشهد، کذب است | مشهد در امنیت کامل است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (شنبه، ۲۴ خرداد ۱۴۰۴) | تداوم روند افزایش دما تا روز سه‌شنبه فرماندار مشهد: شهر در شرایط بسیار نرمالی قرار دارد | آماده خدمت‌رسانی و مدیریت بحران هستیم شرایط پیچیده طارمی در اینتر بعد از حمله جنایتکارانه اسرائیل به ایران از غدیر تا قدس؛ مشهد هم‌پیمان ولایت و مقاومت | اجتماع شبانه مردم در حمایت از وعده صادق ۳ در میدان شهدا مشهد + فیلم حال‌وهوای موکب‌های غدیر در شهر مشهد و شادی مردم از عملیات وعده صادق ۳ + فیلم فعالیت رایگان حمل‌و نقل عمومی مشهد | افزایش فعالیت خط ۳ قطارشهری تا ساعت ۲۲ امشب و فردا شب (۲۳ و ۲۴ خرداد ۱۴۰۴) بیانیه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در محکومیت تجاوز رژیم صهیونی به جمهوری اسلامی ایران مردم مشهد مقدس در محکومیت حمله وحشیانه اسرائیل به خیابان آمدند + فیلم (۲۳ خرداد ۱۴۰۴) سرویس‌دهی رایگان حمل‌ونقل عمومی مشهد برای راهپیمایی مردم مشهد (۲۳ خرداد ۱۴۰۴) برگزاری راهپیمایی گسترده مردم مشهد در محکومیت حمله اسرائیل به ایران (۲۳ خرداد ۱۴۰۴) تمام پرواز‌های فرودگاه مشهد لغو شد (۲۳ خرداد ۱۴۰۴) حمله اسرائیل به ایران (جمعه ۲۳ خرداد ۱۴۰۴) + فیلم و عکس جلوگیری از هدر رفت ۶ هزار مترمکعب آب با ذخیره‌سازی در دریاچه بوستان غدیر
سرخط خبرها

خط یک «بی. آر. تی» مشهد از نیمه دوم ۱۴۰۱ برقی می‌شود

  • کد خبر: ۱۰۴۳۸۴
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
خط یک «بی. آر. تی» مشهد از نیمه دوم ۱۴۰۱ برقی می‌شود
مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد از برقی شدن خط یک "بی. آر. تی" از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ خبر داد.

گروه مشهد | شهرآرانیوز، علی اصغر نیشابوری ضمن اشاره به پلاک گذاری نشدن اتوبوس برقی مشهد تا پایان سال گذشته گفت: واقعیت این گونه است که مجموعه شهرداری مشهد تا امروز هیچ قراردادی برای خرید اتوبوس برقی منعقد نکرده است؛ بنابراین قراردادی برای خرید نداشتیم که شرکت سازنده به تعهدش عمل نکرده یا در آن تأخیر ایجاد شده باشد.

وی افزود: در گذشته یک قرارداد پروژه نوآورانه و پژوهشی مشترک بین مجموعه مپنا و شهرداری مشهد امضا شده بود که براساس آن شهرداری مشهد اتاق و شاسی اتوبوس را باید در اختیار شرکت مپنا قرار می‌داد و این شرکت این شاسی اتوبوس را به عنوان کاری پژوهشی به اتوبوس برقی تبدیل می‌کرد تا روی آن بررسی و مطالعه شود و درنهایت پس از ساخت، قرارداد خرید منعقد شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد ادامه داد: پس از انعقاد این قرارداد، شرکت مپنا با یکی از شرکت‌های سازنده اتوبوس، شرکتی تأسیس و به ما اعلام کرد این شرکت توان ساخت اتاق و شاسی اتوبوس را هم دارد؛ در این مقطع، قرارداد به تولید کامل یک دستگاه اتوبوس برقی با مشارکت هزینه ساخت ۵۰ درصد برعهده شهرداری مشهد و ۵۰ درصد برعهده شرکت مپنا تغییر کرد.

نیشابوری با بیان اینکه در این مقطع هم قرارداد خریدی وجود نداشته و بیشتر در این قرارداد موضوع حمایت از شرکت دانش بنیان برای انجام یک کار نوآورانه مطرح بوده است، تصریح کرد: درنهایت این قرارداد به تولید یک دستگاه اتوبوس برقی ساخت ایران برای اولین بار در کشور در شهر مشهد منجر شد که این اتوبوس در خرداد سال گذشته در مشهد رونمایی شد.
وی ادامه داد: پس از مراسم رونمایی، خودرو مدنظر به مدت یک هفته در خط یک بی آرتی مشهد زیر بار رفت و مراحل آزمایش اولیه آن در خط انجام شد و پس از آن خودرو برای اخذ مجوز‌های لازم و تأییدیه‌های استاندارد و درنهایت پلاک گذاری به تهران فرستاده شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی مشهد گفت: باتوجه به اینکه پیش از این نمونه‌ای از اتوبوس برقی در کشور وجود نداشته است، مراحل دریافت مجوز‌ها و شماره گذاری برای این نوع اتوبوس نیز تعریف نشده بود که این مسئله سبب زمان برشدن مراحل مختلف کار شد؛ براساس قرارداد امضاشده، اتوبوس برقی ساخته شده باید تا پیش از پایان سال ۱۴۰۰ شماره گذاری می‌شد که این اتفاق رخ نداد و شرکت درخواست تمدید زمان کرد که ما نیز موافقت کردیم تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ فرایند دریافت تأییدیه‌ها و پلاک گذاری تمدید شود.

وی بیان کرد: پس از اینکه اتوبوس برقی ساخته شده پلاک گذاری شود، مالکیت آن با شهرداری مشهد می‌شود و در آن مرحله است که می‌توان قرارداد خرید منعقد کرد؛ باتوجه به تمدید زمانی، فرایند برقی سازی خط یک بی آرتی مشهد که مطالعه برقی سازی اش نیز انجام شده است، وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

وی افزود: به قطع برای اجراشدن برقی سازی خط یک بی آر تی، در مرحله اول باید قرارداد تهیه ۱۰ دستگاه اتوبوس و در مرحله بعد قرارداد خرید صد دستگاه اتوبوس برقی منعقد شود؛ در صورت پلاک گذاری اتوبوس برقی ساخته شده، این قرارداد در آن زمان با انجام مراحل قانونی امضا می‌شود، اما در غیر این صورت باید به سراغ مسیر‌های دیگر مانند دریافت مجوز واردات اتوبوس برقی برویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->