چرا تصویب بزرگ‌ترین قرارداد خرید واگن اهمیت دارد؟ | شتاب مترو مشهد با خرید ۶۰ واگن قطار شهری + فیلم  اجرای ۵۳ عنوان اصلی فعالیت استقبال از بهار توسط معاونت خدمات شهری مشهد مجموع فروش صنایع‌دستی خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۴ به بیش از ۷۸ میلیارد تومان رسید نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: سال ۱۴۰۴ تلاش‌های مدیریت شهری در دوره ششم به ثمر خواهد نشست خراسان رضوی با ۸۶ رویداد گردشگری در صدر کشور قرار گرفت | پیش بینی توسعه اقامتگاه‌های بومگردی روایت روزنامه «حبل‌المتین» از نخستین گلوله‌زنی به حرم مطهر امام رضا (ع) در ۱۱۹ سال پیش | ترکیدن بغض فقرا در صحن مقدس مشهد میزبان نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و گردشگری با حضور کشور‌های منطقه می‌شود دبیریان: طرح جامع حمایت از سرمایه‌گذاران در شورای شهر مشهد تصویب شد رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت شهری باید با ایجاد بستر‌های اعتمادساز، مردم را به سرمایه‌گذاری در تولید ترغیب کند هوای مشهد امروز هم آلوده است (۱۹ فروردین ۱۴۰۴) بیش از ۲۵ درصد نیاز آبی فضای سبز مشهد از پساب تامین می‌شود سخنگوی شورای شهر مشهد: انعقاد قرارداد تولید ۶۰ دستگاه واگن خط یک متروی مشهد اتفاقی بسیار مهم در طول تاریخ دوران مدیریت شهری است عضو شورای اسلامی شهر مشهد: بسترهای زیادی برای تحقق شعار سال در شهرداری مشهد وجود دارد ماجرای گلوله‌زنی به حرم مطهر امام رضا (ع) در ۱۱۹ سال پیش | گلوله‌های احتکار بر تن مردم سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: نظراتم در خصوص شهردار جنبه شخصی ندارد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: نباید به مسائل کوچک و پیش‌پا افتاده در شورا اهمیت دهیم| در هر جلسه شورا باید طرح جدیدی را برای مردم ارائه دهیم رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد: افزایش ۲ هزار میلیارد تومانی بودجه معاونت خدمات شهری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: دولت، سهم مشهد در مالیات بر ارزش افزوده را مشخص کند + فیلم
سرخط خبرها

خط یک «بی. آر. تی» مشهد از نیمه دوم ۱۴۰۱ برقی می‌شود

  • کد خبر: ۱۰۴۳۸۴
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
خط یک «بی. آر. تی» مشهد از نیمه دوم ۱۴۰۱ برقی می‌شود
مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد از برقی شدن خط یک "بی. آر. تی" از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ خبر داد.

گروه مشهد | شهرآرانیوز، علی اصغر نیشابوری ضمن اشاره به پلاک گذاری نشدن اتوبوس برقی مشهد تا پایان سال گذشته گفت: واقعیت این گونه است که مجموعه شهرداری مشهد تا امروز هیچ قراردادی برای خرید اتوبوس برقی منعقد نکرده است؛ بنابراین قراردادی برای خرید نداشتیم که شرکت سازنده به تعهدش عمل نکرده یا در آن تأخیر ایجاد شده باشد.

وی افزود: در گذشته یک قرارداد پروژه نوآورانه و پژوهشی مشترک بین مجموعه مپنا و شهرداری مشهد امضا شده بود که براساس آن شهرداری مشهد اتاق و شاسی اتوبوس را باید در اختیار شرکت مپنا قرار می‌داد و این شرکت این شاسی اتوبوس را به عنوان کاری پژوهشی به اتوبوس برقی تبدیل می‌کرد تا روی آن بررسی و مطالعه شود و درنهایت پس از ساخت، قرارداد خرید منعقد شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد ادامه داد: پس از انعقاد این قرارداد، شرکت مپنا با یکی از شرکت‌های سازنده اتوبوس، شرکتی تأسیس و به ما اعلام کرد این شرکت توان ساخت اتاق و شاسی اتوبوس را هم دارد؛ در این مقطع، قرارداد به تولید کامل یک دستگاه اتوبوس برقی با مشارکت هزینه ساخت ۵۰ درصد برعهده شهرداری مشهد و ۵۰ درصد برعهده شرکت مپنا تغییر کرد.

نیشابوری با بیان اینکه در این مقطع هم قرارداد خریدی وجود نداشته و بیشتر در این قرارداد موضوع حمایت از شرکت دانش بنیان برای انجام یک کار نوآورانه مطرح بوده است، تصریح کرد: درنهایت این قرارداد به تولید یک دستگاه اتوبوس برقی ساخت ایران برای اولین بار در کشور در شهر مشهد منجر شد که این اتوبوس در خرداد سال گذشته در مشهد رونمایی شد.
وی ادامه داد: پس از مراسم رونمایی، خودرو مدنظر به مدت یک هفته در خط یک بی آرتی مشهد زیر بار رفت و مراحل آزمایش اولیه آن در خط انجام شد و پس از آن خودرو برای اخذ مجوز‌های لازم و تأییدیه‌های استاندارد و درنهایت پلاک گذاری به تهران فرستاده شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی مشهد گفت: باتوجه به اینکه پیش از این نمونه‌ای از اتوبوس برقی در کشور وجود نداشته است، مراحل دریافت مجوز‌ها و شماره گذاری برای این نوع اتوبوس نیز تعریف نشده بود که این مسئله سبب زمان برشدن مراحل مختلف کار شد؛ براساس قرارداد امضاشده، اتوبوس برقی ساخته شده باید تا پیش از پایان سال ۱۴۰۰ شماره گذاری می‌شد که این اتفاق رخ نداد و شرکت درخواست تمدید زمان کرد که ما نیز موافقت کردیم تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ فرایند دریافت تأییدیه‌ها و پلاک گذاری تمدید شود.

وی بیان کرد: پس از اینکه اتوبوس برقی ساخته شده پلاک گذاری شود، مالکیت آن با شهرداری مشهد می‌شود و در آن مرحله است که می‌توان قرارداد خرید منعقد کرد؛ باتوجه به تمدید زمانی، فرایند برقی سازی خط یک بی آرتی مشهد که مطالعه برقی سازی اش نیز انجام شده است، وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

وی افزود: به قطع برای اجراشدن برقی سازی خط یک بی آر تی، در مرحله اول باید قرارداد تهیه ۱۰ دستگاه اتوبوس و در مرحله بعد قرارداد خرید صد دستگاه اتوبوس برقی منعقد شود؛ در صورت پلاک گذاری اتوبوس برقی ساخته شده، این قرارداد در آن زمان با انجام مراحل قانونی امضا می‌شود، اما در غیر این صورت باید به سراغ مسیر‌های دیگر مانند دریافت مجوز واردات اتوبوس برقی برویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->