افزایش سه‌برابری بودجه حمایت از ورزش بانوان در دوره ششم مدیریت شهری مشهد شهردار مشهد مقدس: شهرداری و شورای شهر حامی ورزش بانوان است +فیلم انتصاب سرپرست شهرداری منطقه ۲ مشهد مقدس (۲۱ خرداد ۱۴۰۴) همدلی زوج‌های جوان مشهدی در پویش اطعام عید غدیر ۱۴۰۴ ۲ یادمان بزرگ شهدا در مشهد هم‌زمان با کنگره ۱۸ هزار شهید استان افتتاح خواهد شد اجرای عملیات تعریض خیابان خیام شمالی در مشهد (۲۱ خردادماه ۱۴۰۴) علت نقص فنی خط یک مترو مشهد چه بود؟ (۲۱ خرداد ۱۴۰۴) ویدئو | تحول ترافیکی بزرگراه پیامبر اعظم (ص) مشهد با ساخت ۶ پل جدید تا شاهنامه برگزاری جشنواره گل در باغ گل‌های مشهد (۲۳ خرداد ۱۴۰۴) رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: اجرای پروژه‌های شهری منوط به پیوست زیست محیطی است برخورد قاطع شهرداری مشهد با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز آغاز توزیع بلیت‌های رایگان استخر روباز بوستان ملت مشهد کنگره بزرگداشت ۱۸ هزار شهید بزرگترین رویداد فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت خراسان رضوی است کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز ناسالم است (۲۱ خرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: معراج شهدا، پیش از برگزاری کنگره بزرگداشت ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی، به بهره‌برداری خواهد رسید + فیلم آماده‌باش سراسری برای مقابله با سیل احتمالی و وقوع آب‌گرفتگی در خراسان رضوی (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) عضو شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه‌های شهری بیش از هر زمان دیگری در حال بهره‌برداری هستند آماده‌باش ۶ هزار و ۵۰۰ نیروی خدمات شهری مشهد درپی صدور هشدار نارنجی هواشناسی خراسان رضوی (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) احداث ۶ پل در بزرگراه پیامبراعظم(ص) مشهد، حدفاصل بزرگراه هاشمی‌رفسنجانی و شهرک صنعتی پیش‌بینی هوای مشهد و خراسان رضوی امروز (سه‌شنبه، ۲۰ خرداد ۱۴۰۴) | بارش‌های رگباری و احتمال وقوع صاعقه و تگرگ در مشهد
سرخط خبرها

خط یک «بی. آر. تی» مشهد از نیمه دوم ۱۴۰۱ برقی می‌شود

  • کد خبر: ۱۰۴۳۸۴
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
خط یک «بی. آر. تی» مشهد از نیمه دوم ۱۴۰۱ برقی می‌شود
مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد از برقی شدن خط یک "بی. آر. تی" از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ خبر داد.

گروه مشهد | شهرآرانیوز، علی اصغر نیشابوری ضمن اشاره به پلاک گذاری نشدن اتوبوس برقی مشهد تا پایان سال گذشته گفت: واقعیت این گونه است که مجموعه شهرداری مشهد تا امروز هیچ قراردادی برای خرید اتوبوس برقی منعقد نکرده است؛ بنابراین قراردادی برای خرید نداشتیم که شرکت سازنده به تعهدش عمل نکرده یا در آن تأخیر ایجاد شده باشد.

وی افزود: در گذشته یک قرارداد پروژه نوآورانه و پژوهشی مشترک بین مجموعه مپنا و شهرداری مشهد امضا شده بود که براساس آن شهرداری مشهد اتاق و شاسی اتوبوس را باید در اختیار شرکت مپنا قرار می‌داد و این شرکت این شاسی اتوبوس را به عنوان کاری پژوهشی به اتوبوس برقی تبدیل می‌کرد تا روی آن بررسی و مطالعه شود و درنهایت پس از ساخت، قرارداد خرید منعقد شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد ادامه داد: پس از انعقاد این قرارداد، شرکت مپنا با یکی از شرکت‌های سازنده اتوبوس، شرکتی تأسیس و به ما اعلام کرد این شرکت توان ساخت اتاق و شاسی اتوبوس را هم دارد؛ در این مقطع، قرارداد به تولید کامل یک دستگاه اتوبوس برقی با مشارکت هزینه ساخت ۵۰ درصد برعهده شهرداری مشهد و ۵۰ درصد برعهده شرکت مپنا تغییر کرد.

نیشابوری با بیان اینکه در این مقطع هم قرارداد خریدی وجود نداشته و بیشتر در این قرارداد موضوع حمایت از شرکت دانش بنیان برای انجام یک کار نوآورانه مطرح بوده است، تصریح کرد: درنهایت این قرارداد به تولید یک دستگاه اتوبوس برقی ساخت ایران برای اولین بار در کشور در شهر مشهد منجر شد که این اتوبوس در خرداد سال گذشته در مشهد رونمایی شد.
وی ادامه داد: پس از مراسم رونمایی، خودرو مدنظر به مدت یک هفته در خط یک بی آرتی مشهد زیر بار رفت و مراحل آزمایش اولیه آن در خط انجام شد و پس از آن خودرو برای اخذ مجوز‌های لازم و تأییدیه‌های استاندارد و درنهایت پلاک گذاری به تهران فرستاده شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی مشهد گفت: باتوجه به اینکه پیش از این نمونه‌ای از اتوبوس برقی در کشور وجود نداشته است، مراحل دریافت مجوز‌ها و شماره گذاری برای این نوع اتوبوس نیز تعریف نشده بود که این مسئله سبب زمان برشدن مراحل مختلف کار شد؛ براساس قرارداد امضاشده، اتوبوس برقی ساخته شده باید تا پیش از پایان سال ۱۴۰۰ شماره گذاری می‌شد که این اتفاق رخ نداد و شرکت درخواست تمدید زمان کرد که ما نیز موافقت کردیم تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ فرایند دریافت تأییدیه‌ها و پلاک گذاری تمدید شود.

وی بیان کرد: پس از اینکه اتوبوس برقی ساخته شده پلاک گذاری شود، مالکیت آن با شهرداری مشهد می‌شود و در آن مرحله است که می‌توان قرارداد خرید منعقد کرد؛ باتوجه به تمدید زمانی، فرایند برقی سازی خط یک بی آرتی مشهد که مطالعه برقی سازی اش نیز انجام شده است، وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

وی افزود: به قطع برای اجراشدن برقی سازی خط یک بی آر تی، در مرحله اول باید قرارداد تهیه ۱۰ دستگاه اتوبوس و در مرحله بعد قرارداد خرید صد دستگاه اتوبوس برقی منعقد شود؛ در صورت پلاک گذاری اتوبوس برقی ساخته شده، این قرارداد در آن زمان با انجام مراحل قانونی امضا می‌شود، اما در غیر این صورت باید به سراغ مسیر‌های دیگر مانند دریافت مجوز واردات اتوبوس برقی برویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->