آزمون احراز صلاحیت  اخذ پروانه تخصصی روانشناسان در خراسان رضوی برگزار شد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه جاده‌های خراسان رضوی بارانی و لغزنده است | کاهش دید افقی درمحور تربت جام_صالح آباد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آب نیسان چیست؟ + روش تهیه، خواص و ادعیه هدیه ۴۰۰هزار تومانی تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب + شرایط و نحوه دریافت بُن مرگ پدروپسر مشهدی براثر برق‌گرفتگی آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ابتلا به سرطان‌های گوارش با مصرف مایعات داغ و غذا‌های فرآوری شده بهترین راه‌های پیشگیری از عفونت لثه کوتاه درباره جشن‌های نوظهور به عنوان سنت‌های جدید خانواده‌ها آماده‌سازی ۳ مکان جدید برای ساماندهی انبار‌های ضایعات در مشهد مشهد نیازمند افزایش تعداد مراکز «شلتر» با استفاده از ظرفیت‌های غیردولتی است سد‌های خراسان رضوی تنها ۱۰ درصد ذخیره دارد جایگاه گنجینه میراث مکتوب در پیشانی متمایز ایران ممتاز آغاز زندگی مشترک زیر سایه خورشید اعتراف به قتل شوهر پس از انکار ماجرا | متهم: شوهرم می‌خواست سقط جنین کنم زنان چگونه با شرایط جدید می‌توانند بازنشسته شوند؟ تداوم بارش باران و وزش باد در برخی استان‌ها | ورود سامانه بارشی به غرب کشور طی هفته آینده (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۲۰‌هزار کلاس خراسان رضوی بدون معلم

  • کد خبر: ۱۰۴۵۹۸
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
۲۰‌هزار کلاس خراسان رضوی بدون معلم
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی: پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی آینده بالغ بر۲۰ هزار کلاس درس در استان خالی از معلم باشد.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ با وجود تلاش‌هایی که طی سال‌های اخیر برای جبران کمبود معلم در کشور صورت گرفته است، با توجه به فرا رسیدن پایان خدمت شمار زیادی از معلمان در هر سال و جایگزین نشدن این تعداد، قصه کمبود معلم یکی از جدی‌ترین معضلات هر ساله آموزش و پرورش است، تا جایی که مدیرکل آموزش و پرورش استان در این باره اعلام کرد: پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی آینده بالغ بر۲۰ هزار کلاس درس در استان خالی از معلم باشد.

سیدامیر شوشتری در نخستین شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی خراسان رضوی در سال جاری با اعلام این خبر افزود: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز در ۴۸ منطقه و شهرستان در سطح استان مشغول به تحصیل هستند و بعد از ابلاغ بازگشایی مدارس در چهاردهم فروردین برای حضور در مدارس آماده شدند.
وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در استان مشهود است، ادامه داد: با کمبود تجهیزات و امکانات و همچنین فرسودگی مدارس و کاهش شدید سرانه مدارس نیز مواجه هستیم.

حذف کلاس‌های کانکسی استان طی ۳ سال آینده

استاندار خراسان‌رضوی نیز در این مراسم با اشاره به مصوبات سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان و مشهد افزود: ساخت حدود ۱۶ مدرسه پنجاه‌کلاسه تصویب شد که اگر این مصوبه طی سه سال اجرا شود، سرانه فضای آموزشی استان تا حد زیادی به استاندارد کشوری نزدیک می‌شود.
یعقوبعلی نظری با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در کل استان پایین‌تر از میانگین کشوری و در حاشیه شهر مشهد نصف میانگین استان است ادامه داد: حذف مدارس و کلاس‌های کانکسی ظرف سه سال آینده (که شمار آن در استان به سیصد مورد می‌رسد) نیز از دیگر مصوبات حوزه آموزش‌و‌پرورش در سفر اخیر بود.

قبوض مدارس تصاعدی نشود

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی نیز گفت: موضوع اسکان زائران در نوروز امسال از ۲۶ اسفند لغایت ۱۳ فروردین در مدارس آغاز شد.

ابوالفضل حسینی افزود: با توجه به استقبال زائران برای اسکان در مدارس، از استاندار خراسان رضوی درخواست می‌کنیم تمهیداتی اندیشیده شود تا به دلیل افزایش سرانه مصرف، قبوض مدارس به صورت تصاعدی افزایش پیدا نکند؛ ضمن اینکه درخواست می‌کنیم علاوه بر ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته برای اسکان زائران، از محل بودجه زیارت نیز اعتبار ویژه‌ای اختصاص یابد.

آذر رشیدی، معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان، نیز با بیان اینکه بیشتر دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم و حاشیه شهر هستند افزود: این بازماندن از تحصیل و تکرار پایه در دوران کرونا بیشتر در پایه‌های اول و دوم ابتدایی دیده می‌شود. البته تا امسال ۶۸ درصد از بازماندگان از تحصیل در دوره ابتدایی را به تحصیل و آموزش بازگردانده ایم.
مصطفی اسدی، معاون سواد‌آموزی آموزش‌و‌پرورش استان، نیز با بیان اینکه نرخ باسوادی در سال ۹۹ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۷.۷ درصد بوده است، گفت: بعد از اتمام امتحانات خرداد این نرخ به ۹۸.۲ درصد می‌رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->