آماده‌باش ۶۵۰۰ نیروی شهرداری مشهد درپی صدور هشدار بارش شدید باران (۱۸ اسفند ۱۴۰۳) جمع‌آوری روزانه ۲ هزار تن زباله از سطح شهر مشهد تعبیه بیش از ۳ هزار جای پارک موقت پیرامون حرم مطهر رضوی (۱۸ اسفند ۱۴۰۳) رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد: توسعه و ساخت ۵ ایستگاه آتش‌نشانی در سال ۱۴۰۴ درباره تاریخ ساختمان بوستان کوهسنگی مشهد | عمارتی که اعتبار شهر بود ضرورت توجه به پدیده فرونشست زمین در کلانشهرها هوای کلانشهر مشهد برای پنجمین روز متوالی آلوده است (۱۸ اسفند ۱۴۰۳) ظرفیت‌ها و اقدامات واحدهای اقامتی مشهد برای میزبانی از زائران در نوروز ۱۴۰۴ شهردار مشهد مقدس خبر داد: حضور بیش از ۲۵ هزار مخاطب و مشارکت ۳۵۰ مسجد در طرح «ترنم زندگی» راه‌اندازی سامانه پایاپای برای تهاتر طلب پیمانکاران و بدهی مجوز‌های ساختمانی شهروندان در مشهد ناصحی: رسانه‌های متعهد و شناسنامه‌دار به‌راحتی به اطلاعات دسترسی داشته باشند فعالیت ۶ مجموعه «نان زائر شهرما» پیرامون حرم امام‌رضا(ع)، هم‌زمان با ماه رمضان ۱۴۰۳ کاشت حدود ۲ هزار نهال در آرامستان‌های تحت نظارت شهرداری مشهد از ابتدای سال ۱۴۰۳ کاهش آلودگی هوای مشهد امروز (۱۷ اسفند ۱۴۰۳) احتیاط! مشغول شهرتکانی هستیم روایت دکتر محمدابراهیم باستانی‌پاریزی از مشهد سال ۱۳۴۹ | مشهد شهر درخت‌هاست سردرگمی مراجعان در پیداکردن محل دفن اموات در آرامستان بهشت رضا (ع) تمرکز بودجه‌ ۱۴۰۴ مشهد بر توسعه پایدار و عدالت‌محوری
سرخط خبرها

۷۰ درصد اتوبوس‌های جدید برای مناطق کم‌برخوردار مشهد

  • کد خبر: ۱۰۴۷۳۹
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
۷۰ درصد اتوبوس‌های جدید برای مناطق کم‌برخوردار مشهد
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی مشهد گفت: برای همه اتوبوس‌های جدید نیازسنجی خطوط را بر اساس گزارش‌های سامانه کنترل و نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل انجام می‌دهیم.

آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ بود که آیین بهره‌برداری رسمی از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید و بازسازی‌شده با حضور وزیر کشور، شهردار مشهد، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد. از این تعداد اتوبوس ۸۳ دستگاه جدید است و اولین‌بار وارد خیابان‌های شهر شده است. در این‌باره مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی مشهد گفت: برای همه اتوبوس‌های جدید نیازسنجی خطوط را بر اساس گزارش‌های سامانه کنترل و نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل انجام می‌دهیم؛ اینکه چه خطوطی تقاضای سفر بیشتری دارند و اولویت‌بندی براساس آن اتفاق می‌افتد.

علی‌اصغر نیشابوری در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه اتوبوس‌‎های جدید در خطوطی قرار گرفته اند که تقاضای سفر بیشتر و در برخی موارد سرفاصله بیشتری نیز دارند، ادامه داد: به این ترتیب می‌توانیم تناسبی میان تعداد مسافران ایجاد کنیم و سرفاصله‌ها را کاهش دهیم.

بیش از ۷۰ درصد از این ۸۳ دستگاه اتوبوس به خطوط مناطق کم‌برخوردار شهر اضافه شده است و حدود ۳۰ درصد هم در دیگر خطوط شهری در حال سرویس‌دهی هستند.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از ۸۳ دستگاه اتوبوس جدید، حدود ۰.۷ سال میانگین عمر ناوگان مشهد کاهش پیدا کرد که رقمی شایان توجه است. تلاشمان این است که با ورود ناوگان جدید همچنان روند کاهشی میانگین عمر ناوگان را شاهد باشیم تا ضمن افزایش رفاه برای شهروندان، گام مؤثری در کاهش آلودگی هوا برداریم. زیرا استاندارد‌های آلایندگی در اتوبوس‌های جدید به‌روزتر است.

نیاز مشهد به ۸۰۰ اتوبوس جدید

نیشابوری اظهار کرد: اکنون در مشهد هشتصد دستگاه اتوبوس لازم است که باید از این میزان دویست دستگاه برای توسعه و ششصد دستگاه اتوبوس برای نوسازی استفاده شود. درواقع این تعداد به این معنا نیست که باید هشتصد دستگاه به اتوبوس‌های فعال اضافه شود، بلکه باید اتوبوس‌های فرسوده را خارج کنیم. اگر این اتفاق بیفتد، وضعیت ایدئالی است.

وی اضافه کرد: امسال نیز برای خرید اتوبوس جدید برنامه داریم و با توجه به نامه‌نگاری‌ها، بناست که دولت نیز کمک کند. اکنون در حال پیگیری این موضوع هستیم و تا حدود چهار ماه آینده جزئیات بیشتری در این‌باره مشخص می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->