تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد بودجه حفظ و مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی کمتر از نیازها | مرمت می کنیم اما به اندازه اعتبار یادمان «رستم و رخش» مشهد به دلیل اجرای پروژه چپ‌گرد شاهنامه جمع شد | نصب مجدد مجسمه پس از اتمام پروژه آلودگی شدید هوای مشهد طی روزهای آینده هم ادامه دارد | هوای امروز شهر، ناسالم برای همه شهروندان (چهارشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۴) ضرورت توسعه فضا‌های شهری ویژه بانوان در مشهد مقدس رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس: یکی از تلاش‌های شورای ششم ایجاد امکانات مناسب برای بانوان است نقش شوراهای شهر در تحقق عدالت شهری و توسعه پایدار بوستان بانوان «شهربانو بسیج» مشهد کجاست و چه امکاناتی دارد؟ بوستان‌های بانوان مشهد، الگویی برای شهر‌های دیگر کشور «نگاه جنسیتی»، بزرگ‌ترین ظلم به زن در طول تاریخ است | تأسیس بوستان شهربانو، مصداق تحقق «نگاه هویتی» به زنان شهردار مشهد مقدس مطرح کرد: توسعه فضاهای سبز و بوستان‌های شهری در دوره ششم مدیریت شهری | تامین ۸۰۰ دستگاه اتوبوس از منابع داخلی + فیلم
سرخط خبرها

۷۰ درصد اتوبوس‌های جدید برای مناطق کم‌برخوردار مشهد

  • کد خبر: ۱۰۴۷۳۹
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
۷۰ درصد اتوبوس‌های جدید برای مناطق کم‌برخوردار مشهد
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی مشهد گفت: برای همه اتوبوس‌های جدید نیازسنجی خطوط را بر اساس گزارش‌های سامانه کنترل و نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل انجام می‌دهیم.

آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ بود که آیین بهره‌برداری رسمی از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید و بازسازی‌شده با حضور وزیر کشور، شهردار مشهد، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد. از این تعداد اتوبوس ۸۳ دستگاه جدید است و اولین‌بار وارد خیابان‌های شهر شده است. در این‌باره مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی مشهد گفت: برای همه اتوبوس‌های جدید نیازسنجی خطوط را بر اساس گزارش‌های سامانه کنترل و نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل انجام می‌دهیم؛ اینکه چه خطوطی تقاضای سفر بیشتری دارند و اولویت‌بندی براساس آن اتفاق می‌افتد.

علی‌اصغر نیشابوری در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه اتوبوس‌‎های جدید در خطوطی قرار گرفته اند که تقاضای سفر بیشتر و در برخی موارد سرفاصله بیشتری نیز دارند، ادامه داد: به این ترتیب می‌توانیم تناسبی میان تعداد مسافران ایجاد کنیم و سرفاصله‌ها را کاهش دهیم.

بیش از ۷۰ درصد از این ۸۳ دستگاه اتوبوس به خطوط مناطق کم‌برخوردار شهر اضافه شده است و حدود ۳۰ درصد هم در دیگر خطوط شهری در حال سرویس‌دهی هستند.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از ۸۳ دستگاه اتوبوس جدید، حدود ۰.۷ سال میانگین عمر ناوگان مشهد کاهش پیدا کرد که رقمی شایان توجه است. تلاشمان این است که با ورود ناوگان جدید همچنان روند کاهشی میانگین عمر ناوگان را شاهد باشیم تا ضمن افزایش رفاه برای شهروندان، گام مؤثری در کاهش آلودگی هوا برداریم. زیرا استاندارد‌های آلایندگی در اتوبوس‌های جدید به‌روزتر است.

نیاز مشهد به ۸۰۰ اتوبوس جدید

نیشابوری اظهار کرد: اکنون در مشهد هشتصد دستگاه اتوبوس لازم است که باید از این میزان دویست دستگاه برای توسعه و ششصد دستگاه اتوبوس برای نوسازی استفاده شود. درواقع این تعداد به این معنا نیست که باید هشتصد دستگاه به اتوبوس‌های فعال اضافه شود، بلکه باید اتوبوس‌های فرسوده را خارج کنیم. اگر این اتفاق بیفتد، وضعیت ایدئالی است.

وی اضافه کرد: امسال نیز برای خرید اتوبوس جدید برنامه داریم و با توجه به نامه‌نگاری‌ها، بناست که دولت نیز کمک کند. اکنون در حال پیگیری این موضوع هستیم و تا حدود چهار ماه آینده جزئیات بیشتری در این‌باره مشخص می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->