راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

۷۰ درصد اتوبوس‌های جدید برای مناطق کم‌برخوردار مشهد

  • کد خبر: ۱۰۴۷۳۹
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
۷۰ درصد اتوبوس‌های جدید برای مناطق کم‌برخوردار مشهد
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی مشهد گفت: برای همه اتوبوس‌های جدید نیازسنجی خطوط را بر اساس گزارش‌های سامانه کنترل و نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل انجام می‌دهیم.

آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ بود که آیین بهره‌برداری رسمی از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید و بازسازی‌شده با حضور وزیر کشور، شهردار مشهد، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد. از این تعداد اتوبوس ۸۳ دستگاه جدید است و اولین‌بار وارد خیابان‌های شهر شده است. در این‌باره مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی مشهد گفت: برای همه اتوبوس‌های جدید نیازسنجی خطوط را بر اساس گزارش‌های سامانه کنترل و نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل انجام می‌دهیم؛ اینکه چه خطوطی تقاضای سفر بیشتری دارند و اولویت‌بندی براساس آن اتفاق می‌افتد.

علی‌اصغر نیشابوری در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه اتوبوس‌‎های جدید در خطوطی قرار گرفته اند که تقاضای سفر بیشتر و در برخی موارد سرفاصله بیشتری نیز دارند، ادامه داد: به این ترتیب می‌توانیم تناسبی میان تعداد مسافران ایجاد کنیم و سرفاصله‌ها را کاهش دهیم.

بیش از ۷۰ درصد از این ۸۳ دستگاه اتوبوس به خطوط مناطق کم‌برخوردار شهر اضافه شده است و حدود ۳۰ درصد هم در دیگر خطوط شهری در حال سرویس‌دهی هستند.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از ۸۳ دستگاه اتوبوس جدید، حدود ۰.۷ سال میانگین عمر ناوگان مشهد کاهش پیدا کرد که رقمی شایان توجه است. تلاشمان این است که با ورود ناوگان جدید همچنان روند کاهشی میانگین عمر ناوگان را شاهد باشیم تا ضمن افزایش رفاه برای شهروندان، گام مؤثری در کاهش آلودگی هوا برداریم. زیرا استاندارد‌های آلایندگی در اتوبوس‌های جدید به‌روزتر است.

نیاز مشهد به ۸۰۰ اتوبوس جدید

نیشابوری اظهار کرد: اکنون در مشهد هشتصد دستگاه اتوبوس لازم است که باید از این میزان دویست دستگاه برای توسعه و ششصد دستگاه اتوبوس برای نوسازی استفاده شود. درواقع این تعداد به این معنا نیست که باید هشتصد دستگاه به اتوبوس‌های فعال اضافه شود، بلکه باید اتوبوس‌های فرسوده را خارج کنیم. اگر این اتفاق بیفتد، وضعیت ایدئالی است.

وی اضافه کرد: امسال نیز برای خرید اتوبوس جدید برنامه داریم و با توجه به نامه‌نگاری‌ها، بناست که دولت نیز کمک کند. اکنون در حال پیگیری این موضوع هستیم و تا حدود چهار ماه آینده جزئیات بیشتری در این‌باره مشخص می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->