کوچه چهنو مشهد، راه‌آبِ کهنِ شهر که قدمتش به قبل دوره قاجار می‌رسد اختصاص ۷۰ هکتار زمین رهاشده برای محرومیت‌زدایی در منطقه ۴ شهرداری مشهد ثبت تردد بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی خراسان رضوی در آبان ۱۴۰۳ حاجی‌بگلو: ورود تفکر جهادی و بسیجی به هر عرصه‌ای، رفع گره‌ها و پیشرفت حتمی را به دنبال دارد تأکید شهردار مشهد بر همکاری همه‌جانبه شهرداری با سازمان بسیج شهرداری مشهد + فیلم مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی منصوب شد (۵ آذر ۱۴۰۳) خدمت بهتر با سیره و اخلاص بسیجی ثبت‌نام اعتکاف ماه رجب در حرم امام‌رضا(ع) آغاز شد (۵ آذر ۱۴۰۳) + لینک شهردار مشهد مقدس: پایه اصلی قوت و قدرت دفاعی کشور‌های اسلامی بسیج است نقش کلیدی مساجد در توسعه و مدیریت شهری همیاری خیران شهریار برای سازندگی در مشهد کشف و جمع‌آوری ۱۳ انشعاب غیرمجاز آب از یک مجتمع ویلایی در گلبهار مشهدِ بسیجی، امن‌تر و زیست‌پذیرتر است پاسخ گویی مسئولان اتوبوس رانی مشهد با حضور در خیابان عمار یاسر ۱۲۵ عملیات اطفای حریق توسط آتش نشانان مشهدی طی یک هفته دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری مشهد | نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید در خدمت شهروندان+ فیلم استاندار خراسان رضوی: برای جبران عقب‌ماندگی‌ها راهی جز عبور از مسیر اقتصاد دیجیتال نداریم آغاز فعالیت کافه بازی‌ها در بوستان‌های بانوان مشهد (۳ آذر ۱۴۰۳) یادی از حاج حسین ملک، بزرگ‌ترین واقف تاریخ معاصر ایران | مردی که افسانه نبود دردسر‌های ترافیک شهری در خیابان مهندس مشهد
سرخط خبرها

۷۰ درصد اتوبوس‌های جدید برای مناطق کم‌برخوردار مشهد

  • کد خبر: ۱۰۴۷۳۹
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
۷۰ درصد اتوبوس‌های جدید برای مناطق کم‌برخوردار مشهد
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی مشهد گفت: برای همه اتوبوس‌های جدید نیازسنجی خطوط را بر اساس گزارش‌های سامانه کنترل و نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل انجام می‌دهیم.

آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ بود که آیین بهره‌برداری رسمی از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید و بازسازی‌شده با حضور وزیر کشور، شهردار مشهد، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد. از این تعداد اتوبوس ۸۳ دستگاه جدید است و اولین‌بار وارد خیابان‌های شهر شده است. در این‌باره مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی مشهد گفت: برای همه اتوبوس‌های جدید نیازسنجی خطوط را بر اساس گزارش‌های سامانه کنترل و نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل انجام می‌دهیم؛ اینکه چه خطوطی تقاضای سفر بیشتری دارند و اولویت‌بندی براساس آن اتفاق می‌افتد.

علی‌اصغر نیشابوری در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه اتوبوس‌‎های جدید در خطوطی قرار گرفته اند که تقاضای سفر بیشتر و در برخی موارد سرفاصله بیشتری نیز دارند، ادامه داد: به این ترتیب می‌توانیم تناسبی میان تعداد مسافران ایجاد کنیم و سرفاصله‌ها را کاهش دهیم.

بیش از ۷۰ درصد از این ۸۳ دستگاه اتوبوس به خطوط مناطق کم‌برخوردار شهر اضافه شده است و حدود ۳۰ درصد هم در دیگر خطوط شهری در حال سرویس‌دهی هستند.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از ۸۳ دستگاه اتوبوس جدید، حدود ۰.۷ سال میانگین عمر ناوگان مشهد کاهش پیدا کرد که رقمی شایان توجه است. تلاشمان این است که با ورود ناوگان جدید همچنان روند کاهشی میانگین عمر ناوگان را شاهد باشیم تا ضمن افزایش رفاه برای شهروندان، گام مؤثری در کاهش آلودگی هوا برداریم. زیرا استاندارد‌های آلایندگی در اتوبوس‌های جدید به‌روزتر است.

نیاز مشهد به ۸۰۰ اتوبوس جدید

نیشابوری اظهار کرد: اکنون در مشهد هشتصد دستگاه اتوبوس لازم است که باید از این میزان دویست دستگاه برای توسعه و ششصد دستگاه اتوبوس برای نوسازی استفاده شود. درواقع این تعداد به این معنا نیست که باید هشتصد دستگاه به اتوبوس‌های فعال اضافه شود، بلکه باید اتوبوس‌های فرسوده را خارج کنیم. اگر این اتفاق بیفتد، وضعیت ایدئالی است.

وی اضافه کرد: امسال نیز برای خرید اتوبوس جدید برنامه داریم و با توجه به نامه‌نگاری‌ها، بناست که دولت نیز کمک کند. اکنون در حال پیگیری این موضوع هستیم و تا حدود چهار ماه آینده جزئیات بیشتری در این‌باره مشخص می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->