تلسکوپ فضایی هابل با چهار تصویر جدید و زیبا ۳۵ سالگی‌اش را جشن گرفت پرسپولیس تنها نماینده ایران در مسابقات Efootball لیگ نخبگان آسیا تریلر جدید بازی Ghost of Yotei منتشر شد + زمان انتشار صورت خندان آسمان شب | زمان و شیوه رصد آرایش نادر ماه و زهره و زحل نتایج یک تحقیق جدید: کلاغ‌ها هندسه می‌فهمند! اولین شبکه ۱۰G جهان با سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت‌برثانیه در چین راه‌اندازی شد ۲۵ درصد نسل Z فکر می‌کنند هوش مصنوعی خودآگاه شده است تسهیل‌گری سازمان تنظیم مقررات در زمینه هوش مصنوعی دولت برای آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان، معلمان و والدین پلتفرم رایگان آماده کرده است دانشمندان وجود اولین سیاهچالۀ بدون ستاره در کهکشان راه شیری را تأیید کردند پاول دورف: فرانسه می‌خواهد به پیام‌های رمزگذاری‌شده کاربران تلگرام دسترسی داشته باشد دولت و ایرانسل با همکاری هم دستیار هوشمند ارائه خدمات معرفی می‌کنند نخستین بارش شهابی سال در راه آسمان ایران افتتاح غیررسمی بزرگ‌ترین موزه تمدنی جهان در مصر نتیجه تحقیقات جدید: در بسیاری از خمیردندان‌ها ‌فلزات خطرناک وجود دارد کشف شواهدی جدید از وجود حیات باستانی در مریخ قابلیت شگفت‌انگیز ChatGPT: شناسایی موقعیت مکانی عکس‌ها پروژه‌های بلندپروازانه برای زندگی بشر زیر آب انسان‌ها و ربات‌های انسان‌نما در مسابقه دو ماراتن چین رقابت کردند + فیلم انتشار آگهی مسکن بدون ثبت اطلاعات ملک در سامانه املاک و اسکان ممنوع است
سرخط خبرها

تونل ۱۱میلیارد دلاری فناورانه برای اتصال دو نقطه اروپا + جزئیات و تصاویر

  • کد خبر: ۱۰۴۷۸۷
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
تونل ۱۱میلیارد دلاری فناورانه برای اتصال دو نقطه اروپا + جزئیات و تصاویر
تونل ریلی برنر که از شهر اینسبروک در اتریش آغاز می‌شود، ۵۵ کیلومتر امتداد داشته تا به فورتتزا در ایتالیا برسد. برای ساخت تونل ریلی برنر که قرار است در سال ۲۰۲۸ عملیاتی شود، بودجه‌ای ۱۱ میلیارد دلاری در نظر گرفته شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کوریدور اسکاندیناوی-مدیترانه یک محور حیاتی شمال به جنوب برای اقتصاد اروپا است. این کوریدور از فنلاند و سوئد در شمال، تا جزیره مالت در جنوب امتداد می‌یابد و دانمارک، شمال، مرکز و جنوب آلمان، مرکز صنعتی شمال و بنادر جنوبی ایتالیا را در بر می‌گیرد.

ببینید تا از این پروژه بیشتر بدانید:

این کوریدور تا زمانی به رشته کوه آلپ می‌رسد با چالش خاصی مواجه نیست. اما برای عبور از این مانع بزرگ، مهندسان اروپایی ساخت تونلی که از دل کوه‌های آلپ عبور می‌کند را دنبال می‌کنند.

برای ساخت تونل ریلی برنر (Brenner Base Rail Tunnel) که قرار است در سال ۲۰۲۸ عملیاتی شود، بودجه‌ای ۱۱ میلیارد دلاری در نظر گرفته شده است.

این تونل کاهش ترافیک و تحقق اهداف زیست محیطی تعیین شده توسط اتحادیه اروپا که برای آینده منطقه آلپ ضروری محسوب می‌شود را هدف قرار داده است.

تونل ۱۱میلیارد دلاری فناورانه برای اتصال دو نقطه اروپا + جزئیات و تصاویر

گذرگاه برنر یکی از گذرگاه‌های اصلی شرق کوه‌های آلپ است که در ارتفاع ۱۳۷۱ متری از سطح دریا قرار دارد و کمترین ارتفاع را بین این دسته از گذرگاه‌ها دارد. از این گذرگاه می‌توان در تمام طول سال استفاده کرد. در سال ۱۸۶۷ مسیر ریلی برنر برای بهبود ظرفیت حمل و نقل ساخته شد و در دهه ۱۹۷۰ به مسیر ماشین‌رو ئی ۴۵ پیوست تا یک شاهراه برای ترافیک از دریای شمال به سمت مدیترانه و بالعکس ایجاد شود.

در حال حاضر، ۴۰ درصد از کل حمل و نقل بار بر فراز کوه‌های آلپ از گذرگاه برنر صورت می‌گیرد، اما به دلیل شیب‌های تند و تاثیری که بر کاهش سرعت قطار‌ها دارد، بیش از دو سوم محموله‌های بار در واقع از جاده عبور می‌کنند. این شرایط در کنار افرادی که برای گذراندن اواقت فراغت و تفریح به منطقه می‌آیند، به ترافیک و سر و صدای زیاد و کیفیت پایین هوا در ناحیه منجر شد و اتحادیه اروپا در سال ۱۹۹۴ تصمیم گرفت تا اقداماتی برای رسیدگی به این شرایط انجام دهد.

تونل ۱۱میلیارد دلاری فناورانه برای اتصال دو نقطه اروپا + جزئیات و تصاویر

تونل برنر که از شهر اینسبروک در اتریش آغاز می‌شود، ۵۵ کیلومتر امتداد داشته تا به فورتتزا در ایتالیا برسد. پس از تکمیل، این تونل به تونل‌های کنارگذر اینسبروک متصل می‌شود و در نتیجه طولانی‌ترین راه آهن زیرزمینی در جهان که در مجموع ۶۴ کیلومتر امتداد دارد، شکل خواهد گرفت.

دو تونل اصلی برای عبور قطار‌ها خواهند بود، در شرایطی که چهار تونل جانبی که به سطح متصل می‌شوند، امکان جابجایی بار به داخل و خارج را فراهم می‌کنند. برای مواقع اضطراری، دو تونل اصلی در هر ۳۳۳ متر به یکدیگر متصل شده و سه ایستگاه اضطراری نیز در فاصله ۲۰ کیلومتری از یکدیگر قرار خواهند گرفت.

تونل ۱۱میلیارد دلاری فناورانه برای اتصال دو نقطه اروپا + جزئیات و تصاویر

منبع: عصرایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->