افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند
سرخط خبرها

آخرین محصول مزدا با توجه به قوانین کشورمان بخت ورود به بازار ایران را دارد

  • کد خبر: ۱۰۲۲۶۲
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
آخرین محصول مزدا با توجه به قوانین کشورمان بخت ورود به بازار ایران را دارد
به‌تازگی شرکت مزدا از یک خودرو شاسی‌بلند جدید برای اروپا، ژاپن و چند بازار دیگر رونمایی کرده است. این شاسی‌بلند یا به عبارت بهتر کراس‌اوور CX۶۰ نام دارد و نخستین محصول این خودروساز است که از یک پیش‌رانه هیبریدی شارژی بهره می‌برد.

به گزارش شهرآرانیوز - به‌تازگی شرکت مزدا از یک خودرو شاسی‌بلند جدید برای اروپا، ژاپن و چند بازار دیگر رونمایی کرده است. این شاسی‌بلند یا به عبارت بهتر کراس‌اوور CX۶۰ نام دارد و نخستین محصول این خودروساز است که از یک پیش‌رانه هیبریدی شارژی بهره می‌برد. درست به همین دلیل، با قوانین واردات خودرو به کشورمان، CX۶۰ می‌تواند با توجه به تعرفه چهل‌درصدی، شانس زیادی برای ورود به ایران در سال ۱۴۰۱ داشته باشد.

نیروبخش مزدا CX۶۰ یک پیش‌رانه هیبریدی شارژی متشکل از موتور دوونیم‌لیتری بنزینی است. این موتور تنفس طبیعی است و توانایی تولید ۱۸۹ اسب بخار قدرت و ۲۶۱ نیوتون متر گشتاور را دارد. مکمل آن یک موتور برقی با ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است. با اتکا به این پیش‌رانه توانمند، مزدا CX۶۰ قادر است در عرض ۵.۸ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

حداکثر سرعت آن هم به صورت الکترونیکی در ۲۰۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. البته در حالت رانندگی با موتور برقی، این رقم به ۱۴۰ کیلومتر در ساعت محدود می‌شود. انرژی‌بخش این موتور یک پک باتری ۱۷.۸ کیلووات ساعتی است که می‌تواند تا ۶۳ کیلومتر مسافت CX۶۰ از روشن شدن موتور بنزینی بی‌نیاز باشد. خودرو‌های برقی و هیبریدی شارژی به طور معمول سنگین‌وزن هستند. این مسئله درباره محصول جدید مزدا نیز صدق می‌کند، زیرا وزن آن کمی بیش از ۲ تن است. به غیر از پیش‌رانه هیبریدی شارژی، مزدا CX۶۰ با پیش‌رانه‌های بنزینی و دیزلی نیز قابل انتخاب خواهد بود.

پیش‌رانه بنزینی در نظر گرفته‌شده به خانواده e-Skyactiv X تعلق دارد و حجم آن ۳ لیتر است. پیش‌رانه دیزلی هم دارای ۳.۳ لیتر حجم است و عضوی از سری Skyacrive-D محسوب می‌شود. به منظور کاهش مصرف سوخت، هر دوی این پیش‌رانه‌ها به سیستم هیبرید نرم مجهز هستند. وظیفه انتقال قدرت در همه مدل‌های این خودرو به گیربکس هشت‌سرعته خودکار و کلاچ چندصفحه‌ای محول شده است. در نسخه هیبریدی شارژی، موتور برقی با جعبه دنده یکپارچه شده است. این امر باعث می‌شود واکنش‌های خودرو سریع‌تر باشد. در این نسخه، باتری به‌کاررفته با نرخ ۷.۲ کیلووات شارژ می‌شود. هم‌چنین فناوری بازیابی انرژی ترمز در آن به کار رفته است.

از نظر نمای ظاهری، باید گفت مزدا CX۶۰ دنباله‌رو دیگر اعضای خانواده خود بوده و از طراحی پویا و جسورانه‌ای برخوردار است. البته در این بین، تغییراتی جزئی در برخی المان‌ها مثل چراغ‌ها و جلوپنجره به چشم می‌خورد.
مزدا در این محصول خود توجه ویژه‌ای به کیفیت کابین و مواد به‌کاررفته در آن داشته است. داشبورد CX۶۰ فرم ساده و در عین حال شکیلی دارد. با آنکه خبری از دکمه‌های زیاد روی داشبورد نیست، خوشبختانه مزدا وظیفه کنترل برخی سیستم‌ها و امکانات را به چنین دکمه‌هایی سپرده است.

ضمن اینکه راننده مجبور نیست فقط از نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم اینفوتینمنت برای مدیریت قابلیت‌های مختلف خودرو استفاده کند، زیرا یک دکمه گردان برای این کار در نظر گرفته شده است. همانند بسیاری از مدل‌های جدید، نشانگر‌های آنالوگ از پشت فرمان حذف شده و یک نمایشگر دیجیتال اطلاعات مورد نیاز را به راننده ارائه می‌کند. این کراس‌اوور در ارزان‌ترین نسخه ۴۷۳۹۰ یورو و در گران‌ترین نسخه ۵۲۸۹۰ یورو قیمت‌گذاری شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->