اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی مشهد در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۰۴۸۵۰
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی مشهد در سال ۱۴۰۱
مجموعه تاکسی رانی مشهد در سال ۱۴۰۱ برنامه دارد با استفاده از تسهیلات، پانصد دستگاه تاکسی این شهر را نوسازی کند.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ چندین سال است که ناوگان تاکسی رانی با هدف کاهش آلودگی هوای ناشی از ناوگان حمل ونقل عمومی سبک شهر مشهد و ارائه خدمات شایسته به زائران و مجاوران بارگاه رضوی درحال نوسازی است. در سال‌های گذشته افزایش قیمت خودرو سبب بروز مشکلات زیادی در امر نوسازی ناوگان تاکسی رانی شده، اما مدیریت شهری مشهد توانسته است با استفاده از منابع مالی اش، برای تاکسی رانان شرایط دریافت تسهیلات را فراهم کند. البته در این مسیر چندین بار مبالغ وام‌های پرداختی در رایزنی با شبکه بانکی افزایش داده شده است.

پارسال تسهیلات نوسازی ناوگان تاکسی رانی مشهد ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد. امسال نیز مجموعه تاکسی رانی مشهد برنامه دارد با استفاده از این تسهیلات پانصد دستگاه تاکسی این شهر را نوسازی کند.

دراین زمینه، مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در چند سال گذشته و باتوجه به مشکلات مختلف، در راستای کاهش آلودگی هوا و ارائه خدمات باکیفیت به مردم، موضوع نوسازی ناوگان تاکسی رانی در مشهد متوقف نشده است، اظهار کرد: پارسال تاکسی رانان توانستند با استفاده از ظرفیت مالی شهرداری مشهد در بانک، از تسهیلات بانکی ۱۰۰ میلیون تومانی برای نوسازی ناوگان بهره‌مند شوند.

احمد محبی افزود: بازپرداخت این وام نیز پنج ساله است که درمجموع هر تاکسی ران برای بازپرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی اش ماهانه یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قسط پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد:پارسال در شهر مشهد ۶۳۹ نفر برای دریافت این تسهیلات و نوسازی تاکسی شان ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۱۳ دستگاه تاکسی در سال ۱۴۰۰ نوسازی شد.

محبی با بیان اینکه در سال جدید هنوز قیمت کارخانه‌ای تاکسی افزایش نیافته، اما ممکن است در طول سال افزایش یابد، تصریح کرد: پیش بینی ما برای نوسازی ناوگان تاکسی رانی در سال ۱۴۰۱ برای شهر مشهد پانصد دستگاه است.

خوشبختانه پارسال مشهد پس از شهر تهران رتبه دوم کشور در امر نوسازی ناوگان تاکسی رانی را داشت. می‌توان گفت شهرداری مشهد در این زمینه از شهرداری‌های پیشرو کشور است.

وی با بیان اینکه در شهر مشهد بیش از ۱۱ هزار تاکسی فعال وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد تاکسی اکنون ۵۱ درصدشان به تعداد ۵۷۰۰ خودرو، فرسوده و نیازمند نوسازی هستند.

مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد گفت: باتوجه به اینکه بند‌های حمایتی برای نوسازی ناوگان تاکسی رانی در بودجه سال ۱۴۰۱ حذف شده است و دولت برای این موضوع برنامه‌ای ندارد، شهرداری از محل منابع خودش برای نوسازی اقدام می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا با افزایش احتمالی قیمت خودرو، مبلغ تسهیلات نیز افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: بله. این موضوع نیز در دستورکار است و اقدامات اولیه و رایزنی هایش انجام شده است تا بتوانیم مبلغ تسهیلات را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه قیمت تاکسی فرسوده نیز در مشهد به صورت مستمر و با درنظرگرفتن نوسان‌های قیمتی کارشناسی می‌شود و درنهایت در بازه‌های زمانی کوتاه مدت قیمت کارشناسی تاکسی فرسوده متناسب با تغییرات قیمتی و نوع خودرو مشخص می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->