آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

رمالی که مدیربرنامه داشت، دستگیر شد

  • کد خبر: ۱۰۴۸۶۹
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
رمالی که مدیربرنامه داشت، دستگیر شد
زن سی و سه ساله مشهدی، هنگام چرخیدن بی هدف در شبکه اجتماعی اینستاگرام، با صفحه‌ای عجیب روبه رو شد. صفحه متعلق به فردی رمال بود با ادعای سحر و جادو و باطل کردن سحر و...

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ مشکل، بی توجهی همسرش بود، اشکالی که سال‌ها دامن او و خانواده اش را گرفته بود. زن برای حل آن هزار کار بی نتیجه کرده بود. او از بی توجهی‌های مکرر شریک زندگی اش کلافه و سردرگم بود، البته معتقد بود که می‌تواند از پس این مشکل برآید. زن سی و سه ساله، روزی هنگام چرخیدن بی هدف در شبکه اجتماعی اینستاگرام، با صفحه‌ای عجیب روبه رو شد.

صفحه متعلق به فردی رمال بود با ادعای سحر و جادو و باطل کردن سحر و...، این فرد مخاطبان زیادی را پیرامون خود جمع کرده بود، افرادی که در نظر‌های زیر پست‌های صفحه از این فرد و اقداماتش حسابی تعریف کرده بودند. زن با دیدن تعداد بالای فالور‌های این صفحه مجازی و پیام‌های مثبت مخاطبان، همانجا بدون فکر بیشتر اولین پیام را برای ادمین ارسال کرد. غافل از اینکه چند هفته بعد باید برای آنچه از دست داده مهمان پلیس فتای خراسان رضوی شود.

همه اطلاعاتی که شاکی توی برگه شکایتش نوشته بود، تنها مربوط به آدرس یک صفحه اینستاگرامی و یک شماره کارت بانکی بود. کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی برای به دست آوردن سرنخ‌های بیشتر از شاکی خواستند تا دوباره بیاید و آنچه می‌داند را شفاهی بیان کند.

قفل گشایی‌های گران

زن مشهدی برای چندمین بار از ابتدای شکایتش به پلیس فتای استان مراجعه کرد و در پاسخ به سؤالات کارشناسان این پلیس تخصصی اعلام کرد: مدتی قبل همین طور که در حال گشتن در اینستاگرام بودم، با صفحه شخص رمال آشنا شدم. من که فکر می‌کردم کلید حل مشکلم جایی خارج از وجود خودم است، به ادمین این صفحه پیام دادم.

این فرد ناشناس با آغوش باز از من استقبال کرد. در چندین جلسه، راز‌های مگویی از زندگی خصوصی ام را برای این فرد فاش کردم که به جز خودم هیچ کس از آن‌ها خبر نداشت. با خودم می‌گفتم که این فرد غریبه نمی‌تواند برایم خطری داشته باشد.

البته او هم با این ادعا که برای حل مشکل و بازکردن گره‌های موجود در سر راه زندگی ام، باید از تمام جزئیات زندگی مشترکم خبر داشته باشد من را اغفال کرد.

این فرد که بسیار محترم بود و لفظ قلم صحبت می‌کرد، کم کم اعتمادم را جلب کرد و از وجود قفل‌هایی در زندگی ام سخن گفت که باید یک فرد خبره آن‌ها را باز کند. حرف هایش آن قدر عجیب و جدید بود که نمی‌دانستم آن‌ها را بپذیرم یا رد کنم. به ناچار اعتماد کردم.

این فرد مدعی شد که باید قفل‌ها را بگشاید و هزینه باز کردن هر قفل را هم پانصدهزار تومان اعلام کرد. نمی‌دانم به‌درستی چند قفل برایم باز کرد، اما تصویر‌های آن‌ها را مرتب برایم می‌فرستاد و کلی حرف‌های عجیب دیگر می‌زد.

او می‌گفت یکی زندگی ام را طلسم کرده، فردی حسود نمی‌خواهد من و همسرم زندگی خوبی داشته باشیم و... او از من خواست تا مبالغی را به حسابش واریز کنم و تأکید کرد که باید حتما پول‌ها از خودم باشد و کسی از این موضوع مطلع نشود. همین کار را هم کردم و در مجموع ۷۰ میلیون تومان به حسابش ریختم. من خودم کارمند هستم و به همین دلیل همسرم متوجه این موضوع نشد. از زمانی که آخرین واریزی را انجام دادم، دیگر ادمین پیج جوابم را نداد. اینجا بود که فهمیدم فریب یک عده شیاد را خورده ام.

به دنبال یک شیاد از مشهد تا جنوب

مأموران با شنیدن اظهارات شاکی تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند تا به یکی از روستا‌های جنوبی کشور رسیدند. جایی که مردی ۴۰ ساله در قامت یک رمال اقدامات مجرمانه خود را انجام می‌داد. با دستور مقام قضایی و تلاش کارشناسان پلیس فتا این فرد در مخفیگاهش دستگیر و برای بازجویی و رسیدگی به اتهاماتش به مشهد منتقل شد.

این فرد در بازجویی‌های اولیه مدعی شد که این شغل آبا و اجدادی اش است که با آن مشکلات مردم را حل و فصل می‌کند. او در پاسخ به اینکه چرا مشکلات زندگی شاکی تغییر نکرده با ضدونقیض گویی‌های زیاد اشکال را به گردن شاکی انداخت.

استخدام مدیر برنامه

به گفته رئیس پلیس فتای خراسان رضوی این افراد معمولا تمام دانسته هایشان را از زیر زبان خود مراجعه کنندگان بیرون می‌کشند و در ادامه باشگرد لفاظی و بازی کردن با کلمات افراد را فریب داده و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ جواد جهانشیری ادامه داد: بررسی‌ها نشان داد که این فرد تنها یک صفحه ندارد، بلکه در هر استان یک ادمین دارد و چندین صفحه را هدایت می‌کند او حتی برای انجام این اقدامات مجرمانه مدیربرنامه هم استخدام کرده است.

وی از شهروندان خواست تا برای حل مشکلاتشان از چارچوب‌های قانونی و از مشاوران خبره استفاده کنند و فریب رمالان که فضای مجازی را محیطی امن برای اقدامات شیادانه خود می‌دانند نخورند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->