جابه جایی بیش از ۱۵ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در هفت ماه نخست سال ۱۴۰۴ درباره بنای مصلی‌ها که نمونه‌های بزرگ شده محراب‌ها هستند | شکوهی ۳۰۰ ساله در پایین خیابان گزارشی تاریخی از یک کاربری متفاوت برای بنای تاریخی کنار دروازه «پایین‌خیابان» | نشست دیپلماتیک در «باغ مصلی» جوانان افغانستان بربام فوتسال آسیا ایستادند بوستان خطی اسماعیل آباد در آستانه بهره‌برداری | افزایش ۷۲ هزار مترمربعی فضای سبز مشهد تا ماه آینده  شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ + فیلم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری
سرخط خبرها

حل مشکلات شهر زیر ذره‌بین شهردار مشهد / سرکشی روزانه شهردار مشهد از مناطق مختلف شهر

  • کد خبر: ۱۰۵۰۸
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹
حل مشکلات شهر زیر ذره‌بین شهردار مشهد / سرکشی روزانه شهردار مشهد از مناطق مختلف شهر
معاون امور مناطق حوزه شهردار مشهد گفت: شهردار مشهد نیز در پایان هر شب و صبح زود بازدید میدانی از شهر دارد و ضمن بازدید از تمام مناطق، نکات را به شهردار هر منطقه منتقل می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید حسینقلی‌زاده مقدم با بیان اینکه با بیان اینکه شهرداران مناطق بازدید‌های دوره‌ای از منطقه‌های مختلف شهرداری دارند، گفت: در هر شهرداری اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی در مناطق برخوردار و کم‌برخوردار داریم که اگر هر شهروندی نارضایتی داشت بتواند به این دفاتر مراجعه کند.
معاون امور مناطق حوزه شهردار مشهد با بیان اینکه تمام شهرداران ما یک روز در هفته ملاقات عمومی دارند و شهروندان می‌توانند مستقیم به شهردار منطقه مراجعه کنند، افزود: شهروندان می‌توانند با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند و بپرسند ملاقات عمومی شهردار منطقه محل زندگی‌شان چه ساعتی و در کجا است.
وی ضمن اشاره به وجود بازرس در هر منطقه گفت: شهروندان پس از ثبت‌نام و پر کردن فرم می‌توانند با شهردار منطقه ملاقات کنند و اگر کار ضروری و خاصی دارند بلافاصله بازرسی همان منطقه بررسی و ارزیابی می‌کند.


شیب خدمات شهری به سمت مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای است


حسینقلی‌زاده مقدم تشریح کرد: همچنین در هر منطقه یک کمیته نظارتی شورای شهر داریم که شهروندان می‌توانند درخواست وقت ملاقات کنند و اعضای شورای شهر کمیته نظارتی را ملاقات کنند.
معاون امور مناطق حوزه شهردار مشهد در رابطه با نظارت بر بودجه در مناطق بیان کرد: نه تنها در حوزه دادرسی مرکز و حوزه شهردار، بلکه بودجه‌های معاونت تخصصی نیز مدام در حال پایش و ارزیابی مناطق در حوزه عملکردی تخصصی هستند.
وی تصریح کرد: ما یک شورا به نام «شورای شهرداران مناطق» داریم که به ریاست رئیس حوزه شهردار هر جلسه در یک منطقه برگزار می‌شود و تمام شهرداران مناطق از آن منطقه بازدید می‌کنند و در جریان تمام مسائل مناطق قرار می‌گیرند.
حسینقلی‌زاده مقدم افزود: شهردار مشهد نیز در پایان هر شب و صبح زود بازدید میدانی از شهر دارد و از تمام مناطق بازدید و نکات را به شهردار هر منطقه منتقل می‌کند.
معاون امور مناطق حوزه شهردار نسبت به رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار گفت: درآمد مناطق در خزانه شهرداری متمرکز است و این‌گونه نیست که درآمد منطقه کم‌برخوردار در منطقه برخوردار خرج شود؛ هم شورای قبل و هم شورای فعلی تاکید دارند که شیب خدمات به سمت مناطق کم‌برخوردار باشد، مثلا ما در منطقه ۵، یک مجموعه آبی و ورزشی افتتاح کردیم یا ساماندهی منطقه کشف رود را که شهرداری متولی آن شده است را انجام دادیم.
وی با تاکید بر عدم تفاوت در رسیدگی به مناطق برخوردار و کم‌برخوردار تشریح کرد: هر منطقه‌ای که بستر و زیرساخت داشته باشد، خدمات‌رسانی انجام می‌شود و در هر دوره، چون در مناطق حاشیه‌ای زیرساخت مناسب برای خدمات‌رسانی وجود نداشته شیب خدمات به سمت مناطق حاشیه‌شهر و کم‌برخوردار بوده است.
حسینقلی‌زاده مقدم در ادامه روند رسیدگی به مشکلات شهروندان مطرح کرد: اگر شهروندان نکته‌ای دادند و مشکلی دارند که فکر می‌کنند مدتی است رسیدگی نشده است با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند و مشکل را منتقل کنند تا همکاران ما پیگیری کنند، برخی از این مشکلات با اقدامات کوچکی قابل حل است و برخی نیاز به تامین منابع مالی دارد.

 


منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->