نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

خوش‌بینی علی قلی‌زاده به عملکرد تیم ملی در جام‌جهانی قطر

  • کد خبر: ۱۰۵۱۸۲
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
خوش‌بینی علی قلی‌زاده به عملکرد تیم ملی در جام‌جهانی قطر
لژیونر ملی پوش فوتبال ایران گفت: خاطره شکست آمریکا را زنده می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی قلی‌زاده در مقدماتی جام‌جهانی۲۰۲۲ یکی از نفرات کلیدی تیم ملی کشورمان بود که با هشت‌بار حضور در ترکیب ثابت و دو بار گل‌زنی در مرحله نهایی مسابقات، نقشی مهم در صعود تیم ملی به جام‌جهانی قطر ایفا کرد. وینگر تکنیکی تیم شارلوا بلژیک که با‌وجود همراهی تیم ملی در جام‌جهانی۲۰۱۸ روسیه نتوانست در فهرست بیست‌وسه‌نفره کارلوس کی‌روش قرار بگیرد، این‌بار امید و انگیزه زیادی برای درخشش در معتبرترین رویداد فوتبالی جهان دارد. قلی‌زاده دیروز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت خودش و قرعه ایران در جام‌جهانی صحبت کرد که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانیم.

بحث‌های زیادی مطرح شده است و خیلی‌ها گروه ایران در جام‌جهانی را آسان و برخی نیز سخت می‌دانند. خودت چه احساسی نسبت به این گروه داری؟

هیچ تیم آسانی به جام‌جهانی نمی‌آید و در این مسابقات هیچ تیمی ضعیف نیست؛ اما برای خودم باعث افتخار است که عضوی هرچند کوچک از تیمی بودم که توانستیم به جام جهانی برویم. قبلا هم گفته بودم حالا که به جام‌جهانی رفتیم، امیدوارم در گروه تیم‌های خوبی بیفتیم. البته فکر می‌کنم تیم‌های خوبی هم در گروه ما افتادند. هم‌گروهی با انگلیس، آمریکا و یکی از آن سه تیم (اسکاتلند، اوکراین و ولز) قرعه خیلی خوبی است. هرچند مردم خیلی این گروه را راحت فرض می‌کنند و می‌گویند ایران از گروهش صعود می‌کند؛ ولی کار راحتی در جام‌جهانی نداریم.

اگر خودت می‌خواستی قرعه ایران را برداری، همین قرعه را بر‌می داشتی؟

(می‌خندد) قبلا هم گفته بودم دوست دارم با برزیل و آلمان و‌... بیفتیم. دوست داشتم با تیم‌های قوی بیفتیم که تا الان با آن‌ها بازی نکردیم. هر‌چند آن‌موقع هم همه می‌گفتند کار خیلی سخت می‌شود و همه خندیدند و گفتند سخت است؛ ولی در جام جهانی هیچ تیمی آسان نیست. البته به یکی از این تیم‌های سخت یعنی انگلیس هم خوردیم. فکر می‌کنم بازی خوبی باشد و بتوانیم خودمان را بسنجیم.

ایران ۲۴‌سال قبل در جام‌جهانی فرانسه، برد خاطره انگیزی مقابل آمریکا داشت و بازی با این تیم در جام‌جهانی قطر حس نوستالژیک خاصی برای بازیکنان تیم ملی دارد. خودت انگیزه زیادی برای این مسابقه داری، درست است؟

بله صددرصد. گفتم جام‌جهانی انگیزه خاص دیگری دارد که جدا از بازی‌های باشگاهی و دور مقدماتی است. جام‌جهانی کلا فضای خاصی دارد؛ به‌ویژه بازی با آمریکا که برای همه ما ایرانی‌ها خاطره‌انگیز بوده است. امیدوارم باز هم آن خاطره را تکرار کنیم و برنده شویم. باید بازی دوستانه خوب، کمپ‌ها و اردو‌های خوبی فراهم شود. امیدواریم در آینده برنامه‌ریزی خوبی شود و به همه‌چیز امیدوار هستیم. امیدوارم در جام‌جهانی خوب کار کنیم. مهم نیست چه کسی بازی کند.

با نگاهی به ترکیب تیم ملی آمریکا، می‌بینیم بیشتر بازیکنانشان در تیم‌های مطرح اروپایی بازی می‌کنند.

همه بازیکنانشان در اروپا هستند. از ترکیب یازده‌نفره‌شان همه در تیم‌های خوب اروپایی مثل دورتموند، چلسی، منچسترسیتی، یونتووس، بارسلونا و دیگرتیم‌های مطرح جهان حضور دارند. همه آمریکا را دست‌کم می‌گیرند، ولی می‌بینیم تک‌تک بازیکنانش در بهترین تیم‌های دنیا بازی می‌کنند. ولی مردم فقط اسم تیم آمریکا را می‌بینند و می‌گویند می‌توانیم این تیم را ببریم.

برخی رسانه‌های انگلیسی و سرمربی‌شان به‌نوعی ایران را حریف آسانی قلمداد کردند. نظر شما چیست؟

هرکسی می‌تواند هر نظری بدهد. چه آن‌ها و چه ما که هزاران نظر درباره تیم‌های دیگر و همه‌چیز دادیم. ان‌شاءا... همه‌چیز در زمان بازی‌ها مشخص می‌شود و امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.

خودت در بازی‌های مقدماتی یکی از بازیکنان اصلی و کلیدی تیم ملی بودی و این نشان از آمادگی بالایت برای حضور در جام‌جهانی دارد.

همه تلاششان را می‌کنند. من هم جزئی از این پازل هستم و همه تلاشم را می‌کنم که اگر یک‌دقیقه یا نود دقیقه بازی کنم یا روی نیمکت و حتی سکو باشم، به تیم ملی کمک کنم. ان‌شاءا... به حقم برسم. دوره قبل جام‌جهانی با اینکه همراه تیم ملی بودم، بدشانسی آوردم و در فهرست بیست‌وسه‌نفره قرار نگرفتم. حالا برای این دوره ببینیم خدا چه می‌خواهد. هر چه قسمت باشد.

از وضعیتت در تیم ملی راضی هستی؟

پوشیدن لباس تیم ملی برای هرکسی باعث افتخار است؛ چه یک‌دقیقه چه نود دقیقه بازی کنی یا حتی روی نیمکت باشی. باعث افتخارم است جزئی از این تیم هستم و همیشه هم خوش‌حالم. هربار به تیم ملی دعوت می‌شوم، انگار روز اولی است که به تیم ملی دعوت شدم. همیشه با همان انگیزه می‌روم و سعی می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->