بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به صدا درآمدن زنگ خطر شیوع آبله مرغان، سرخک و آنفلوآنزا در خراسان رضوی افزایش ۲ برابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضائی در پی گران شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است
سرخط خبرها

تشکیل ۱۲۵ پرونده قصور پزشکی طی یک سال گذشته در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۰۵۲
  • ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۳
تشکیل ۱۲۵ پرونده قصور پزشکی طی یک سال گذشته در خراسان رضوی

حدیث بهادریان - تیغ جراح و دوای پزشک اگرچه معمولا شفابخش است اما گاهی برای برخی از بیماران درد و بیماری و گاهی هم مرگ را در پی دارد. در این باره می توان به پرونده فوت پر حاشیه یک زن در مشهد که در جریان یک عمل جراحی و قصور پزشک معالجش جان خود را از دست داد اشاره کرد که شنیده ها از برخورد قضایی با این پزشک حکایت دارد.
قصور پزشکی که براساس قانون مجازات اسلامی از جرائم غیرعمد محسوب می شود، موضوعی بود که به دلیل اهمیتش در نشست خبری سازمان پزشکی قانونی خراسان رضوی از زبان دکتر آریا حجازی مطرح شد که طبق گفته او در سال گذشته 125 پرونده قصور پزشکی در استان تشکیل شده است.
با توجه به اینکه آماری درباره آسیب های قصور پزشکی از سوی این مقام مسئول مطرح نشد اما حجازی در ادامه مطلبش به بررسی 20 درصدی فوتی های مشهد برای تعیین علت مرگ در این سازمان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 2463مرگ غیرطبیعی در سطح استان اتفاق افتاده است که بر اساس معاینات کارشناسان ما 1120نفر از متوفیان در تصادفات جان خود را از دست داده بودند.موضوع نزاع و خشونت بخش دیگری از صحبت های حجازی بود که در سال گذشته 53هزار و 802مورد پرونده در همین باره در پزشکی قانونی تشکیل شده و به نسبت سال 96 رشد 4.6 درصدی داشته است.حجازی مقام دوم کشوری در پدیده همسرآزاری را مربوط به خراسان رضوی دانست و میانگین همسر آزاری در استان را ۱۵۰ نفر به ازای هر ۱۰۰هزار نفر جمعیت معرفی کرد که طی سال گذشته 9000پرونده همسر آزاری در این مرکز تشکیل شده است. 8200مورد از آن مربوط به زن آزاری و ۸۰۰ مورد آن مربوط به مرد آزاری بوده است.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی میزان پرونده های تشکیل شده سال 97 با موضوع تصادفات جرحی را هم 33هزار و 311مورد بیان کرد که به نسبت سال 96 رشد 7.7 درصدی داشته است. به گفته حجازی طبق قانون از 1155 پرونده تشکیل شده برای سقط جنین درمانی در سال 97 برای 898 نفر مجوز صادر شده است که در مقایسه با سال قبل کاهش 2.6 درصدی داشته است.
این مقام مسئول که مانند سال های گذشته بنا به ملاحظات موجود پاسخ سؤال خبرنگاران درباره آمار خودکشی را بی پاسخ گذاشت تنها به گفتن اینکه میزان خودکشی سال 97 در مقایسه با سال 96 افزایش داشته است اکتفا کرد.
اهدای جسد که یکی از نیازهای دانشکده پزشکی برای آموزش بهتر است موضوع دیگری بود که در این نشست به آن پرداخته شد و مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی با بیان اینکه سال های گذشته تعدادی جسد در مشهد براساس وصیت نامه محضری بعد از فوت به دانشگاه واگذار شده است اعلام کرد که در سال 97 هیچ جسدی به دانشگاه واگذار نشده است.حجازی درباره تغییر جنسیت هم توضیحاتی داد و بیان کرد که در قدم اول سعی می شود اقدامات درمانی برای این افراد صورت گیرد و جنسیت روحی این اشخاص به سمت مطابقت با جنسیت جسمی سوق داده شود اما این افراد اغلب به درمان های روحی جواب نمی دهند که در قدم بعدی طبق قانون و فتوای مراجع تقلید برای تغییر جنسیت مجوز داده می شود. طبق آمار موجود در استان در سال گذشته از 54مراجعه کننده برای تغییر جنسیت به 17نفر مجوز داده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->