شهر اصفهان در امنیت و آرامش است+فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
سرخط خبرها

درماندگی صهیونیست‌ها در برابر همت جوانان فلسطینی‌

  • کد خبر: ۱۰۵۲۲۲
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
درماندگی صهیونیست‌ها در برابر همت جوانان فلسطینی‌
امروز (یکشنبه) صحن‌های مسجدالاقصی شاهد یورش صدها نظامی صهیونیست و شهرک‌نشین و تلاش آن‌ها برای بیرون راندن نمازگزاران فلسطینی بود اما سرانجام اشغالگران با مقاومت جوانان فلسطینی ناچار به عقب‌نشینی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بیت‌المقدس و از جمله صحن‌های مسجد الاقصی که از جمعه گذشته، شاهد شدیدترین درگیری‌ها در یک سال گذشته میان نظامیان صهیونیست و نمازگزاران فلسطینی است، از صبح امروز (یکشنبه) نیز شاهد یورش اشغالگران است.

این در حالی است که مقاومت فلسطین طی چند روز اخیر در خصوص هرگونه تشدید تنش در بیت‌المقدس به اشغالگران هشدار داده است و حتی دیروز، «هارون ناصر الدین« عضو دفتر سیاسی حماس و یکی از مقامات دفتر امور بیت المقدس در خصوص تجاوز به مسجد الاقصی یا اجازه دادن به شهرک نشینان برای قربانی کردن در داخل صحن‌های آن، به رژیم صهیونیستی گفت: «حماس به میانجی‌ها اطلاع داده است که هر گونه قربانی در مسجد الاقصی، به منزله اعلان جنگ است و [عملیات] شمشیر قدس-2، بسیار شدیدتر از [شمشیر قدس] قبلی است».

وی تأکید کرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نسبت به فریبکاری رژیم صهیونیستی هوشیار است و اجازه نخواهد داد که مسجد الاقصی آسیب ببیند یا در آن قربانی کنند.

استقرار صدها صهیونیست در صحن‌های مسجد‌الاقصی؛ خبرگزاری شهاب فلسطین، امروز با انتشار تصاویری از استقرار صدها نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در صحن‌های مسجد‌الاقصی به منظور زمینه‌سازی و تامین امنیت برای ورود شهرک‌نشینان صهیونیست خبر داد.بنا بر این گزارش،صدها نظامی اشغالگر، وارد صحن‌های مسجدالاقصی شده‌اند و تمام امکانات مسجد را تحت کنترل دارند تا برای یورش شهرک‌نشینان آماده باشد.

یکی از نگهبانان مسجدالاقصی در گفت‌وگو با خبرگزاری شهاب تاکید کرد که بیش از ۵۰۰ نظامی اشغالگر در صحن‌های مسجدالاقصی مستقر شده‌اند و امور را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

حمله نظامیان صهیونیست به مرابطین؛ در تصاویر منتشر شده صبح امروز، نظامیان صهیونیست، به مرابطین (نگهبانان و محافظان) مسجدالاقصی نیز حمله می‌کنند و به گفته منابع محلی، آن‌ها را مجبور کرده‌اند که به مصلاهای مسجدالاقصی بروند و با توسل به زور آن‌ها را مجبور به بستن درهای این نماز‌خانه‌ها کرده‌اند.

مقابله صهیونیست‌ها با هرگونه فیلمبرداری از جنایاتشان؛ به گفته این منابع، اشغالگران با هر کس که با استفاده از تلفن همراه تلاش کند، جنایات آن‌ها را مستند کند و از آن‌ها فیلمبرداری کند، برخورد می‌کنند.

تجمع شهرک‌نشینان مقابل باب‌المغاربه؛ از سوی دیگر، تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که شمار زیادی از شهرک‌نشینان در مقابل باب المغاربه، تجمع کرده‌اند تا با باز شدن دروازه آن، به صحن‌های مسجدالاقصی یورش برند.

درماندگی صهیونیست‌ها در برابر همت جوانان فلسطینی‌

مقابله جوانان فلسطینی با صهیونیست‌ها؛ جوانان غیرمسلح فلسطینی با سردادن شعار «با جان، با خون فدای تو می‌شویم ای مسجدالاقصی» (بالروح بالدم نفدیک یا أقصى)، با نظامیان تا دندان مسلح صهیونیست در مسجدالاقصی مقابله می‌کنند.

تعدی اشغالگران به زنان نمازگزار فلسطینی؛ نظامیان صهیونیست به محافظان زن مسجدالاقصی (مرابطات) در نزدیکی دروازه‌های مصلی «قبه الصخره» در مسجدالاقصی حمله کردند اما آن‌ها همچنان با سردادن تکبیر مقابل صهیونیست‌ها ایستاده‌اند.

تلاش صهیونیست‌ها برای خالی کردن مسجدالاقصی از نمازگزار؛ نظامیان صهیونیست با توسل به زور، بازداشت نمازگزاران در صحن‌های مسجدالاقصی قصد دارند، فلسطینی‌ها را از صحن‌های این مسجد خارج کنند و به اعتکاف آن‌ها پایان دهند. در این میان در قبال مقاومت نمازگزاران فلسطینی، صهیونیست‌ها درهای مصلاها را به روی فلسطینی‌ها بسته‌اند و شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این مصلاها حبس شده‌اند با این حال همچنان در حال شعار دادن در حمایت از بیت‌المقدس هستند.

درماندگی صهیونیست‌ها در برابر همت جوانان فلسطینی‌

درماندگی صهیونیست‌ها در برابر همت جوانان فلسطینی‌

ورود شهرک‌نشنیان به مسجدالاقصی؛ شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست تحت حمایت و تدابیر امنیتی شدید نظامیان اشغالگر وارد صحن‌های مسجدالاقصی شدند.

شلیک بمب‌های صوتی و گلوله‌های پلاستیکی؛ خبرنگار شبکه المیادین از شلیک بمبهای صوتی و گلوله‌های پلاستیکی از سوی نظامیان صهیونیست در مسجد الاقصی با هدف بیرون کردن فلسطینی‌ها از صحن‌های این مسجد خبر داد و نوشت که با وجود این شلیک‌ها، جوانان فلسطینی زیادی همچنان در صحن‌های مسجدالاقصی حضور دارند و با پرتاب ترقه با اشغالگران مقابله می‌کنند.

فلسطینی‌ها و پرتاب سنگ به سوی اتوبوس‌های حامل شهرک‌نشینان؛ برخی منابع محلی گزارش دادند که جوانان فلسطینی با پرتاب سنگ، اتوبوس‌های حامل شهرک‌نشینان را در نزدیک باب‌ الاسباط در قدس اشغالی هدف قرار دادند. از سوی دیگر، رسانه‌های عبری گزارش دادند که در پی پرتاب این سنگ‌ها، پنج شهرک‌نشین مصدوم شدند.

درماندگی صهیونیست‌ها در برابر همت جوانان فلسطینی‌

درماندگی صهیونیست‌ها در برابر همت جوانان فلسطینی‌

مجروحیت ۱۰ فلسطینی در با‌ب‌الاسباط؛ پایگاه خبری شبکه الجزیره به نقل از سازمان هلال‌احمر قدس نوشت که تاکنون در جریان درگیری‌ها در منطقه باب‌الاسباط، کادرهای درمانی، ۱۰ مجروح را تحت مداوا و درمان قرار داده‌اند. اما اشغالگران اجازه ورود کادر درمانی به صحن‌های مسجدالاقصی برای درمان مجروحان درگیری با نظامیان صهیونیست را نمی‌دهند.

لحظاتی پس از انتشار این خبر، هلال احمر از مجروحیت ۱۷ فلسطینی در جریان درگیری‌های جاری در مسجدالاقصی خبر داد و اعلام کرد که پنج مجروح به بیمارستان انتقال یافته‌اند. نظامیان صهیونیست، همچنین نه فلسطینی را در جریان درگیری‌های امروز دستگیر کردند.

درماندگی صهیونیست‌ها در برابر همت جوانان فلسطینی‌

درماندگی صهیونیست‌ها در برابر همت جوانان فلسطینی‌

درماندگی صهیونیست‌ها در برابر همت جوانان فلسطینی‌

بیانیه شدیداللحن حماس در حمایت از مسجدالاقصی؛ جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «مسجدالاقصی خط قرمز است و رژیم اشغالگر مسئولیت تجاوز به نمازگزاران و دادن اجازه به اشغالگران برای هتک حرمت به صحن‌های آن را بر عهده دارد.ما این رژیم را مسئول حمله به نمازگزاران داخل مسجد الاقصی و پیامدهای اجازه دادن به شهرک نشینان برای یورش و هتک حرمت به صحن‌های آن می دانیم که تحریکی برای احساسات مردم فلسطین، عربها و همه مسلمانان است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «تداوم حمله به معتکفان و نمازگزاران و حرمت زمان و مکان در بیت‌المقدس، برای رژیم اشغالگر و شهرک نشینان آن نتیجه معکوس خواهد داشت. مردم ما در مقابل اشغالگر و جنایات آن در همه عرصه ها محکم خواهند ایستاد و دستهایشان برای دفاع از بیت المقدس و مسجد مبارک الاقصی همچنان بر ماشه باقی خواهد ماند و نقشه‌های شوم اشغالگران را به هر قیمتی که باشد خنثی خواهند کرد».

* بالا رفتن نظامیان صهیونیست از دیوارهای مصلای «القبلی» در مسجدالاقصی؛ تصاویر منتشر شده از تجاوز امروز نظامیان صهیونیست، نشان می‌دهد که به منظور کنترل اوضاع در مسجدالاقصی، شماری از نظامیان صهیونیست از دیوارهای مصلای القبلی بالا رفتند‌اند و در آن‌جا، مستقر شده‌اند.

«عمر الکسوانی» مدیر مسجدالاقصی با تایید حمله اشغالگران به مسجد القبلی، اعلام کرد که از بامداد امروز، نظامیان صهیونیست اغلب دروازه‌های شهرک قدیمی قدس را بسته و تنها سه دروازه را باز نگه داشته است.

درماندگی صهیونیست‌ها در برابر همت جوانان فلسطینی‌

فراخوان بسیج عمومی برای مسجدالاقصی در مساجد اردوگاه جنین؛ همزمان با تجاوز امروز صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، مساجد اردوگاه جنین در کرانه باختری خواستار بسیج عمومی برای دفاع از مسجدالاقصی شدند.

پخش فریادهای استغاثه با بلندگو در صحن‌های مسجدالاقصی؛ مرابطین در مسجدالاقصی از طریق بلندگو‌هایی که در دست دارند، فریادهای کمک از همه مردم فلسطین در سراسر این کشور برای دفاع از قدس سر می‌دهند.

امروز از یکی از این بلندگوها در صحن مسجدالاقصی از مقاومت فلسطین برای دفاع از قدس درخواست کمک شد و یکی از نگهبانان مسجدالاقصی در ادامه فریادهای استغاثه خود، خطاب به شاخه نظامی حماس گفت: ای کتائب قسام، هان ای محمد الضیف؛ ماه رمضان گذشته از شما کمک خواستیم و اکنون باز هم از شما کمک می خواهیم.

قطع برق کلیه مصلاهای مسجدالاقصی؛ نظامیان صهیونیست، برق کلیه مصلاها در مسجدالاقصی را قطع کرده‌اند و محافظان زن را در داخل مصلای قبة الصخره تحت محاصره قرار داده‌اند.

درخواست کمک خطیب مسجدالاقصی از سراسر فلسطین؛ شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی همزمان با تجاوز امروز صهیونیست‌ها، در خصوص ذبح قربانی در صحن‌های این مسجد هشدار داد و از همه مردم فلسطین خواست که از ساکنان بیت‌المقدس را تنها نگذارند.

وی افزود: اشغالگران در حال اعمال تروریسم در مسجدالاقصی هستند، نمازگزاران را سرکوب می‌کنند و از آزادی عبادت جلوگیری می‌کنند و ما دولت اشغالگر را مسئول آنچه در بیت‌المقدس می‌گذرد، می‌دانیم. باید یک حرکت سیاسی و دیپلماتیک عربی و اسلامی به وجود آید تا بر اشغالگران برای توقف این تجاوزها فشار آورد.

اهانت صهیونیست‌ها به قرآن؛ پایگاه خبری الجزیره نوشت که نیروهای اشغالگر هنگام حمله به نمازگزاران در مسجد الاقصی، قرآن‌ها را زیر پا گذاشتند و به آن اهانت کردند.

درگیری در باب‌السلسله؛ به گزارش رسانه‌های فلسطینی، جوانان فلسطینی و اشغالگران صهیونیست در باب السلسله که یکی از دروازه‌های مسجدالاقصی است، با یکدیگر درگیر شده‌اند. از سوی دیگر، رسانه‌های محلی گزارش می‌دهند که شهرک‌نشینان مقابل همین دروازه در حال رقص و اقدامات تحریک‌آمیز علیه احساسات فلسطینی‌ها هستند.

شمار شهرک‌نشینان متجاوز به مسجدالاقصی؛ اداره اوقاف اسلامی فلسطین اعلام کرد که از صبح امروز تاکنون ۵۴۵ شهرک‌نشین صهیونیست به صحن‌های مسجدالاقصی یورش آورده‌اند. اما روزنامه صهیونیستی هاآرتص شمار آن‌ها را ۷۲۸ نفر اعلام کرد.

آماده‌باش نظامیان صهیونیست در شهرک قدیمی قدس؛ همزمان با درگیری جوانان فلسطینی و اشغالگران در دروازه‌های مسجد الاقصی، شمار زیادی از نظامیان صهیونیست در شهرک قدیمی قدس به حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از مسجدالاقصی؛ اشغالگران صهیونیست سرانجام به محاصره محافظان مسجدالاقصی در داخل مصلای القبلی پایان دادند و درها را به روی آن‌ها باز کردند. با عقب‌نشینی اشغالگران از مسجدالاقصی، جوانان فلسطینی حاضر در صحن‌های این مکان مقدس، فریاد ایستادن تا پای جان برای دفاع از بیت‌المقدس سر دادند و همچنان به حضور خود در مسجدالاقصی و اعتکاف در آن برای حفاظت از آن ادامه دادند.

نظامیان صهیونیست نیز که تا لحظاتی پیش مانع ورود نمازگزاران فلسطینی به صحن‌های مسجدالاقصی می‌شدند، اعلام کردند که فلسطینی‌ها با تحویل کارتهای هویتشان در دروازه‌ها می‌توانند وارد شوند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->