حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پشتوانه‌سازی شنای خراسان رضوی با رقابت ۱۰۰۰ شناگر رده‌های پایه در لیگ استانی

  • کد خبر: ۱۰۵۴۰۷
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
پشتوانه‌سازی شنای خراسان رضوی با رقابت ۱۰۰۰ شناگر رده‌های پایه در لیگ استانی
رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی گفت: می‌خواهیم لیگ شنای استان را با بیش از ۱۰۰۰ شناگر در رده‌های پایه در جهت پشتوانه‌سازی تیم‌های بزرگسال خراسان رضوی برگزار کنیم.

گروه ورزش | شهرآرانیوز؛ مجید مشتاق‌عشق در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص وضعیت هیات شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی بیان کرد: از زمانی که وضعیت کرونایی مشهد بهبود پیدا کرده تمرکز خود را روی کار‌های آموزشی افزایش دادیم، اما منتظریم این بیماری به پایان برسد تا اقدامات آموزشی و استعدادیابی خود را در ابعاد وسیع‌تری انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه با پایان یافتن کرونا تمرینات مقاطع نونهالان و نوجوانان با جدیت بیشتری دنبال می‌شود، گفت: ۱۴ مدرسه شنا و واترپلو در خراسان رضوی داریم که اکثریت آنان در مشهد قرار دارند که توسط مربیانی حرفه‌ای و با درجات بالا اداره می‌شوند. این مدارس سالانه برای خراسان رضوی، ورزشکاران توانمندی تربیت می‌کنند.

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پیش از آغاز کرونا بیش از ۵۰۰ شناگر پسر و ۴۰۰ شناگر دختر از تمام مدارس شنای خراسان رضوی در مسابقات لیگ استانی زیر ۱۵ سال فعال بودند. یکی از اهداف ما، افزایش تعداد شناگران حاضر در لیگ استان به ۱۰۰۰ نفر است. در نظر داریم ۱۰۰۰ شناگر مسابقاتی در رده نونهالان و نوجوانان داشته باشیم، البته پیش از کرونا بیش از ۱۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در خراسان رضوی داشتیم.

وی یادآور شد: مدارس شنا می‌توانند همانند هیات استان کلاس‌های آموزشی برگزار کنند و ورزشکاران را تا رده‌های جوانان تمرین دهند. هیات استان با برگزاری مسابقات، قهرمانان تمام استان را شناسایی می‌کند و با انتخاب نفرات برتر از آنان در مسابقات قهرمانی کشور استفاده می‌کند.

مشتاق تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا لیگ خراسان رضوی را از اواخر خرداد یا اوایل تیر ماه آغاز کنیم. شناگران حاضر در این لیگ در رده سنی ۷ تا ۸ سال، ۹ تا ۱۰، ۱۱ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۴ سال با یکدیگر رقابت خواهند کرد. هدف از برگزاری لیگ استان پشتوانه‌سازی تیم‌های بزرگسال خراسان رضوی است.

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی با اشاره به وضعیت رکوردداران شنای استان افزود: سال گذشته سینا غلام‌پور چندین مرتبه رکورد‌های سرعت کشور را در مسافت کوتاه و بلند که در اختیار خودش نیز قرار داشت، بهبود بخشید. ابوالفضل سام نیز در ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر کرال پشت توانست رکورد‌های خود را جابجا کرد. با وجود اینکه در این ۲ سال کرونایی رشته شنا و رشته‌های مرتبط با آن با آسیب‌هایی مواجه شده‌اند، اما با توجه به اینکه خراسان رضوی یکی از پایگاه‌های ملی شنای کشور محسوب می‌شود، توانستیم شرایط ورزشکاران را در فضای مسابقه حفظ کنیم.

مشتاق ادامه داد: در سال گذشته در لیگ برتر به مقام قهرمانی رسیدیم. لیگ برتر شنای کشور تاکنون ۱۸ دوره برگزار شده که در تمام ادوار تیم خراسان رضوی روی سکو بوده و در ۹ دوره نیز به مقام قهرمانی رسیده‌ایم.

وی با اشاره به رشد روزافزون شهرستان‌های خراسان رضوی گفت: در نیشابور یک پایگاه قهرمانی شنا داریم. نیشابور به حدی رسیده که اگر با یک تیم در مسابقات کشوری حضور پیدا کند می‌تواند مقام کسب کند. سبزوار نیز رشد قابل توجهی داشته و می‌تواند در مسابقات کشوری به موفقیت برسد.

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی یادآور شد: مسابقات کشور‌های اسلامی در مرداد ماه در شهر قونیه ترکیه و در شهریور ماه مسابقات آسیایی در هانگژو چین برگزار خواهد شد. ۶ ملی‌پوش خراسان رضوی به اردو‌های فدراسیون دعوت شده‌اند و در پایگاه ملی مشهد نیز تمرینات خود را انجام می‌دهند. تمام برنامه‌ریزی ما این است تا در این مسابقات با شناگران بیشتری حضور یابیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->