سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

سایپا و ایران خودرو مجاب به اختصاص ۵۰درصد از سهمیه قرعه‌کشی خود به مادران واجد شرایط شدند

  • کد خبر: ۱۰۵۶۴۵
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
  • ۱
سایپا و ایران خودرو مجاب به اختصاص ۵۰درصد از سهمیه قرعه‌کشی خود به مادران واجد شرایط شدند
رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی جزییاتی از واگذاری خودرو به مادران واجد شرایط طبق قانون حایت از خانواده و جوانی جمعیت را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه محمدبیگی در مورد واگذاری خودرو به مادران طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: طی جلسه‌ای که در هیئت رئیسه مجلس با مسئولان بانک مرکزی و نماینده وزارت صمت داشتیم، نحوه واگذاری خودرو به مادرانی که فرزند دوم و به بعد خود را به دنیا آورند و نیز آئین نامه تسهیلات بانکی خانواده‌های متولدین جدید مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز به جزئیات واگذاری خودرو به مادران پرداخت و تاکید کرد: دو شرکت خودرو سازی ایران خودرو و سایپا طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مجاب به واگذاری ۵۰ درصد خودرو‌های قرعه کشی خود طبق این قانون شده‌اند، براساس افزایش متقاضیان پیشنهاد می‌شود دیگر شرکت‌های کوچک‌تر خودرو سازی و شرکت‌های خصوصی در اجرای این بند قانون افزایش جمعیت ورود پیدا کنند.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاکنون در شرکت ایران خودرو ۳ دوره به صورت فروش فوق العاده مردمی ویژه مادران صاحب فرزند دوم و بیشتر طبق تاریخ مشخص شده عرضه گردیده است.

نایب رئیس کمیسیون جوانی جمعیت یادآور شد: براساس آمار اعلامی شرکت ایران خودرو تا هفته گذشته حدوداً ۳۱ هزار و ۵۰۰ خودرو بر مبنای این قانون توسط این شرکت به مادران حائز شرایط عرضه شده است. اما با استعلامی که از سازمان ثبت احوال گرفته شده، تعداد کل متقاضیان ۴۴۰ هزار نفر بوده که ظرف دو هفته از میان متقاضیان حدود ۱۰ هزار و ۶۰۷ نفر واجد شرایط دریافت خودرو اعلام شدند و دقیقا از این تعداد حدود ۷ هزار و ۳۰۴ نفر مبلغ لازم را واریز کرده‌اند، در حال حاضر در مرحله تحویل خودرو برای ۳ ماه آینده قرار دارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرکت خودروسازی سایپا نیز ۲ دوره فروش فوق العاده گذاشته است، حدود ۳۲ هزار و ۵۵۰ دستگاه خودرو براساس قانون جوانی جمعیت به مادران عرضه شد که طبق آمار اعلامی ۳۲ هزار و ۳۵۰ متقاضی هم ثبت نام کرده‌اند، با استعلام ثبت احوال حدود ۳ هزار و ۳۸۸ نفر از مادران واجد شرایط قانون جوانی جمعیت شناسایی شدند و تاکنون حدود ۷ دستگاه خودرو از سایپا تحویل داده شده است و ظرف ۳ ماه باقی مانده اقدام به تحویل الباقی خواهد شد، اما تاکنون ۱۵۴۳ نفر مبلغ ریالی لازم را واریز کرده‌اند.

محمد بیگی در پایان خاطر نشان کرد: در دوره سوم فروش فوق العاده شرکت سایپا حدود ۱۶۰ هزار خودرو برای مادران واجد شرایط در نظر گرفته خواهد شد. جلسات نظارتی مجلس با ارگان‌ها برای اجرایی سازی قانون و گزارش گیری از دستگاه‌ها آغاز شده و این روند ادامه خواهد داشت.

وی درمورد تسهیلات بانکی مربوط به مواد قانون طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: با اشاره به ابلاغ بخشنامه دستورالعمل تسهیلات فرزندآوری برای اجرا در شبکه بانکی از سوی بانک مرکزی، بانک‌ها مکلف هستند حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این بخشنامه، موضوع را به واحد‌های اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ کنند.  

منبع: خانه ملت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
سمیرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
1
1
پس مادرانی که بچه سومشون سال 1400به دنیا اومدن چی اونا سهمی ندارن از خودرو درحالی که اصلا ماشین ندارن یک خانواده پنج نفره
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->