سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز
سرخط خبرها

سندرم صندلی بی‌قرار در وزنه‌برداری!

  • کد خبر: ۱۰۶۳۳۵
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
سندرم صندلی بی‌قرار در وزنه‌برداری!
۳ فدراسیون در یک روز، مدیران جدید کرسی «نواب بانوان» شان را شناختند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ روز گذشته در سه فدراسیون مختلف نواب رئیس بانوان منصوب شدند و یکی از سؤال‌برانگیزترین تغییرات در فدراسیون کشتی به‌دست علیرضا دبیر رقم خورد. فدراسیون وزنه‌برداری نیز رکوردشکنی کرد و در چهار سال، چهار نایب‌رئیس بانوان به خود دید.

سندرم تغییر در فدراسیون وزنه‌برداری

علی مرادی در دوره ریاستش در فدراسیون وزنه‌برداری تاکنون در چهار سال چهار نایب‌رئیس بانوان منصوب کرده است. از سال ۱۳۹۶ فعالیت بانوان در رشته وزنه‌برداری رسمی شد و به‌دنبال این اتفاق، نایب‌رئیس بانوان نیز برای اولین‌بار در این فدراسیون منصوب شد. اولین نفر، ریحانه طریقت بود که در شروع کار بانوان در این رشته ملاحظات زیادی را در مسابقات و تمرینات به کار می‌گرفت. اما حدود یک‌سال بعد با فشار‌های زیاد و به‌صورت ناگهانی و سؤال‌برانگیز پاییز ۱۳۹۷ از سمت خود استعفا کرد.

بعد از او بهار بهرامی در بهمن ۱۳۹۷ روی کار آمد و تا خرداد ۱۳۹۹ به کارش ادامه داد و سپس به‌دنبال انتقاد‌های زیاد او نیز از این سمت کناره‌گیری کرد. تیر ۱۳۹۹ مریم منظمی جایگزین بهرامی شد. مریم منظمی از کارمندان وزارت ورزش‌وجوانان بود که به‌عنوان نایب‌رئیس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری مأمور شده بود، اما به‌علت تمدیدنشدن مهلت مأموریتش در تیر ۱۴۰۰ استعفا کرد تا به وزارتخانه بازگردد.

فدراسیون وزنه‌برداری از تیر ۱۴۰۰ که مریم منظمی کناره‌گیری کرد، نایب‌رئیس بانوان نداشت و علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، بالاخره یک نفر را به‌عنوان سرپرست نایب‌رئیسی بانوان مصوب کرد. زهرا پورامین که سابقه نایب‌رئیسی فدراسیون جودو را نیز دارد، به‌عنوان سرپرست نایب‌رئیسی فدراسیون وزنه‌برداری منصوب شده است. البته طبق اساسنامه جدید برای انتخاب نایب‌رئیس باید تأییدیه مجمع هم گرفته شود. پورامین چهارمین فردی است که از زمان راه‌اندازی وزنه‌برداری بانوان این سمت را عهده‌دار می‌شود.

عمر زیادی از شروع فعالیت بانوان در رشته وزنه‌برداری نمی‌گذرد، اما در همین زمان کم هم دختران ایران نشان دادند که انگیزه و استعداد خوبی در این رشته دارند. اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی، چندین مدال بین‌المللی و حضور در المپیک نتیجه فعالیت این نایب‌رئیس‌ها بوده است، اما تغییرات مداوم در رأس مدیریت این رشته در بخش بانوان می‌تواند به پیشرفت و گسترش این رشته ضربه بزند.

سه‌گانه در کشتی

این اتفاق در رشته کشتی نیز تا حدودی رخ داده است. روز گذشته علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی، در حکمی شیدا شهریان را به‌عنوان سرپرست نایب‌رئیسی بانوان این فدراسیون منصوب کرد. شهریان از سال ۱۳۹۵ در فدراسیون کشتی به‌عنوان مسئول دفتر دبیر فدراسیون و پس از آن مسئول دفتر رئیس فدراسیون فعالیت می‌کرد و از سال ۱۳۹۸ با حفظ سمت، به‌عنوان مسئول واحد برنامه‌ریزی و بودجه به کارش ادامه داد. در پنج سال گذشته نیز فدراسیون کشتی سه نایب‌رئیس بانوان به خود دیده است.

مریم منظمی در زمان ریاست رسول خادم به‌عنوان نایب‌رئیس بانوان فدراسیون کشتی انتخاب شد و در دوره سرپرستی حمید بنی‌تمیم و پس از آن بهروز نعمتی به کار ادامه داد و مرداد ۱۳۹۸ استعفایش را تقدیم رئیس فدراسیون کشتی کرد. منظمی از این فدراسیون رفت تا نایب‌رئیس فدراسیون وزنه‌برداری شود.
بعد از منظمی، فاطمه درخشانی از شهریور ۱۳۹۸ به این سمت منصوب شد. درخشانی پیش از این در بخش روابط بین‌الملل فدراسیون مشغول به کار بود. او تا روز گذشته در سمت نایب‌رئیسی بانوان در کشتی فعالیت می‌کرد، اما ناگهان دبیر او را از این سمت کنار گذاشت و تا این لحظه دلیل تغییر ناگهانی او با شهریان اعلام نشده است.

تمدید نایب‌رئیسی در اسکیت

آخرین حکم نایب‌رئیسی بانوان که روز گذشته صادر شد، به فدراسیون اسکیت اختصاص داشت. با حکم سیدحمید سجادی، وزیر ورزش‌وجوانان، مریم وفاخواه به‌عنوان نایب‌رئیس زنان فدراسیون اسکیت منصوب شد. وفاخواه دومین‌بار است که به این سمت منصوب شده، زیرا از سال ۱۳۹۶ نیز تجربه نایب‌رئیسی بانوان در فدراسیون اسکیت را داشته است. این حکم را مجید هنرجو، رئیس فدراسیون، به وی اهدا کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->