اعلام نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی هفته آینده (۶ مرداد ۱۴۰۳) کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از نرم جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد مجوز اصلاح قیمت خودروهای سایپا صادر شده است کدام موبایل‌ها مناسب نصب و اجرای بازی است؟ (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جدول قیمت نرخ طلای ۱۸ عیار در مشهد اعلام شد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) بی‌توجهی بورس به فصل مجامع | شاخص بورس ۲۰ هزار واحد ریخت (۳۱ تیر ۱۴۰۳) پرداخت بیش‌از ۱۸ هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های خراسان‌رضوی سهم ۳۷ درصدی صنایع کشور در مصرف برق | معاون وزارت صمت: با وزارت نیرو برای کاهش خسارت‌ها تفاهم شده است
سرخط خبرها

پیش‌بینی بورس هفته دوم اردیبهشت ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۰۶۵۹۰
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
پیش‌بینی بورس هفته دوم اردیبهشت ۱۴۰۱
هفته اول اردیبهشت شاخص کل با رشد کمتر از یک درصدی در محدوده یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحدی قرار گرفت. در این هفته شرکت آسیاتک به عنوان اولین استارتاپ وارد بورس شد. ورود استارتاپ‌ها چه تاثیری بر وضعیت آینده بازار خواهد گذاشت؟

به گزارش شهرآرانیوز، در هفته‌ای که گذشت بورس کمتر از یک درصد رشد داشت و به محدوده یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحدی رسید.

در این میان، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک، چالش و موانعی که بر سر راه ورود برخی شرکت‌های اپراتور ارتباطاتی به بورس وجود دارد را رد کرد. این شرکت، در نهایت با نماد «آسیاتک» در بورس تهران پذیرفته و عرضه اولیه شد.

طبق گفته مدیرعامل فرابورس، تا به حال علاوه بر تپسی، جلساتی با مجموعه‌هایی مانند کافه‌بازار و اسنپ نیز برگزار شد. با این‌ حال به نظر می‌رسد روشن نبودن دستورالعمل‌ها باعث شده این مجموعه‌ها فعلاً دست‌ نگه دارند.

ورود استارتاپ‌ها به بورس و ارزش‌گذاری آن‌ها در بازار سهام می‌تواند شرایط سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی و داخلی را برای آنها آماده کند. چرا که بورس یکی از بهترین‌ گزینه‌ها برای تامین مالی است.

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: هر چند ورود شرکت‌های فناوری‌محور مشابه تپسی یا حتی آسیاتک را به سختی می‌توان به عنوان ورود استارتاپ‌ها به بورس تلقی کرد. اما این موضوع خبر از گسترش محدوده شرکت‌های پذیرش شده و تقویت بخش فناورمحور بازار سرمایه می‌دهد.

وی می‌افزاید: این اقدام می‌تواند ذائقه برخی از سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر را تامین و همچنین گسیل سرمایه به بخش‌های خدماتی جذاب را تسهیل و روند توسعه آنها را در سال‌های آتی تسریع کند. در مجموع پذیریش استارتاپ‌های نوپا و ریسک ذاتی آنها در بازار سرمایه (که زمینه آن در فرابورس تامین شده است) موفقیت بیشتری به سرمایه‌گذاران و استارتاپ‌ها می‌رساند.

میرزایی تاکید می‌کند: این موضوع، بخش خدمات را  که در بازار و اقتصاد ایران مغفول مانده تقویت می‌کند. این بخش در کشورهای پیشرفته رقیب و جایگزین شرکت‌های بزرگ تولیدی سنتی شده است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به پیش‌بینی معاملات در هفته آینده می‌گوید: با توجه به فاز نوسانی و تعطیلات هفته آینده، احتمالا معاملات کم‌رمقی خواهیم داشت. تمایل بورس به سمت سهام کوچک است. در برخی روزها شاهد روند حرکتی معکوس بین شاخص کل و شاخص هم وزن خواهیم بود. این بدان معناست که در شرایطی که سهام شاخص‌ساز در محدوده منفی و صفر معامله می‌شوند، جو کلی سهام کوچک، مثبت و سبز پوش باشد.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->