جزئیات جدیدی از گلکسی S۲۵ اج سامسونگ متا مدل‌های هوش مصنوعی‌اش را با کتاب‌های دانلودشده از تورنت آموزش داده است خرید یوسی پابجی موبایل | فروشگاهG4A4 ارزان، سریع و مطمئن واکنش سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی به شایعه رفع فیلتر تلگرام و یوتیوب معرفی ۵ مادربرد گیمینگ امسال [⚡از دستش نده!] گوگل، موتور جستجویش را به دستیار هوش مصنوعی تبدیل می‌کند مصرف چند تخم‌مرغ در هفته برای سلامتی مفید است؟ | پژوهشگران پاسخ می‌دهند ویدئو | دیپ سیک چطور ظهور کرد و صنعت هوش مصنوعی را به هم ریخت؟ ویدئو | نظر مخاطبان درباره انیمیشن «پسر دلفینی ۲» کافه شهر | ویژه برنامه جشنواره فیلم فجر - قسمت سوم | نقد انیمیشن «ژولیت و شاه» و فیلم «ماریا» + نظرات مردمی راهکارهای مرکز شتاب ایده برای مدیریت انرژی | هم نوآوری، هم محرومیت زدایی ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی دیپ‌سیک در استرالیا امضای تفاهم‌نامه توسعه ترانزیت داده بین ایران و عمان شکست هوش مصنوعی دیپ‌سیک در آزمایش‌های ایمنی! رشد نگران‌کننده تعداد موش‌ها در شهر‌های بزرگ به دلیل افزایش گرمای زمین شتاب شوق برانگیز علمی کوشش شرکت های پارک علم و فناوری خراسان رضوی در مسیر خودکفایی | رونق تولید با توان دانش بنیان‌ها پرفروش‌ترین گوشی‌های ۲۰۲۴ | آیفون ۱۵ در صدر گروه بیتلز با کمک هوش مصنوعی برنده جایزه گرمی شد آیفون ۱۶ ترخیص شد (۱۵ بهمن ۱۴۰۳) برتری‌های هوش مصنوعی Deepseek به ChatGPT | پشتیبانی از لهجه‌ها و اصطلاحات محلی فارسی!
سرخط خبرها

مدیرعامل اسنپ چت: متاورس مبهم است

  • کد خبر: ۱۰۶۸۰۳
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
مدیرعامل اسنپ چت: متاورس مبهم است
«ایوان اشپیگل» مدیرعامل کمپانی اسنپ (Snap)، ادعا کرد که شرکت او از واژه «متاورس» برای فعالیت‌های خود استفاده نمی‌کند، زیرا این کلمه هنوز در بین مردم بسیار «مبهم» است و از سویی دیگر، مردم همچنان «عاشق دنیای واقعی هستند».

به گزارش شهرآرانیوز، اشپیگل در مصاحبه خود با گاردین توضیح می‌دهد، شرکت Snap که بیشتر به دلیل اپلیکیشن اسنپ‌چت شناخته می‌شود، بیشتر روی ساخت ابزار‌های واقعیت افزوده تمرکز دارد تا ساخت جهان‌هایی کاملا مجازی. در همین رابطه، او درباره کلمه متاورس و مفهوم آن توضیح می‌دهد:

«دلیل اینکه ما از این کلمه استفاده نمی‌کنیم این است که بسیار مبهم و فرضی است. فقط کافی است از چند نفر بخواهید که آن را تعریف کنند، خواهید دید که تعریف هر کسی کاملا متفاوت است. ما اطمینان داریم که مردم دنیای واقعی را دوست دارند، آن‌ها می‌خواهند به صورت حضوری با دوستان خود تعامل داشته باشند.»

از سویی دیگر اشپیگل تنها عضو شناخته از صنعت فناوری محسوب نمی‌شود که نسبت به متاورس ابراز شک و تردید کرده است. «فیل لیبین» بنیانگذار Evernote نیز اخیرا در سال جاری از متاورس به عنوان یک «ایده قدیمی» و «غیرمبتکرانه» یاد کرده بود.

با این وجود، روز به روز شرکت‌های بیشتری به سمت متاورس کشیده می‌شوند. اخیرا نیسان و تویوتا از برنامه‌های خود برای حضور در این فضا خبر داده بودند و سامسونگ هم مبلغ ۲۵ میلیون دلار روی یک استارتاپ متاورسی سرمایه‌گذاری کرده بود.

شاید نظر اشپیگل درباره متاورس چندان بی‌راه نباشد. این کلمه اصطلاحی است که از داستان‌های علمی تخیلی و رمانی با نام «Snow Crash» نوشته «نیل استیونسون» آمریکایی در سال ۱۹۹۲ گرفته شده است و به فناوری‌های آینده اشاره دارد که افراد با کمک آن‌ها می‌توانند از طریق هدست‌های واقعیت مجازی و سایر سیستم‌های مربوط به اینترنت دسترسی داشته باشند. «مارک زاکربرگ» حامی اصلی این مفهوم بوده و به همین دلیل سال گذشته،  نام شرکت فیس‌بوک را به «متا» تغییر داد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->