معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

مدیرعامل اسنپ چت: متاورس مبهم است

  • کد خبر: ۱۰۶۸۰۳
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
مدیرعامل اسنپ چت: متاورس مبهم است
«ایوان اشپیگل» مدیرعامل کمپانی اسنپ (Snap)، ادعا کرد که شرکت او از واژه «متاورس» برای فعالیت‌های خود استفاده نمی‌کند، زیرا این کلمه هنوز در بین مردم بسیار «مبهم» است و از سویی دیگر، مردم همچنان «عاشق دنیای واقعی هستند».

به گزارش شهرآرانیوز، اشپیگل در مصاحبه خود با گاردین توضیح می‌دهد، شرکت Snap که بیشتر به دلیل اپلیکیشن اسنپ‌چت شناخته می‌شود، بیشتر روی ساخت ابزار‌های واقعیت افزوده تمرکز دارد تا ساخت جهان‌هایی کاملا مجازی. در همین رابطه، او درباره کلمه متاورس و مفهوم آن توضیح می‌دهد:

«دلیل اینکه ما از این کلمه استفاده نمی‌کنیم این است که بسیار مبهم و فرضی است. فقط کافی است از چند نفر بخواهید که آن را تعریف کنند، خواهید دید که تعریف هر کسی کاملا متفاوت است. ما اطمینان داریم که مردم دنیای واقعی را دوست دارند، آن‌ها می‌خواهند به صورت حضوری با دوستان خود تعامل داشته باشند.»

از سویی دیگر اشپیگل تنها عضو شناخته از صنعت فناوری محسوب نمی‌شود که نسبت به متاورس ابراز شک و تردید کرده است. «فیل لیبین» بنیانگذار Evernote نیز اخیرا در سال جاری از متاورس به عنوان یک «ایده قدیمی» و «غیرمبتکرانه» یاد کرده بود.

با این وجود، روز به روز شرکت‌های بیشتری به سمت متاورس کشیده می‌شوند. اخیرا نیسان و تویوتا از برنامه‌های خود برای حضور در این فضا خبر داده بودند و سامسونگ هم مبلغ ۲۵ میلیون دلار روی یک استارتاپ متاورسی سرمایه‌گذاری کرده بود.

شاید نظر اشپیگل درباره متاورس چندان بی‌راه نباشد. این کلمه اصطلاحی است که از داستان‌های علمی تخیلی و رمانی با نام «Snow Crash» نوشته «نیل استیونسون» آمریکایی در سال ۱۹۹۲ گرفته شده است و به فناوری‌های آینده اشاره دارد که افراد با کمک آن‌ها می‌توانند از طریق هدست‌های واقعیت مجازی و سایر سیستم‌های مربوط به اینترنت دسترسی داشته باشند. «مارک زاکربرگ» حامی اصلی این مفهوم بوده و به همین دلیل سال گذشته،  نام شرکت فیس‌بوک را به «متا» تغییر داد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->