۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد
سرخط خبرها

حاشیه مشهد «بودجه ویژه دولتی» می‌خواهد

  • کد خبر: ۱۰۶۹۸۱
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
حاشیه مشهد «بودجه ویژه دولتی» می‌خواهد
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: رسیدگی به حاشیه شهر مشهد اولین اولویت شورای ششم است، اما سروسامان دادن به وضعیت این حاشیه و ایجاد توسعه متوازن در مشهد نیازمند تغییر نگاه کابینه است.

محمد کاملان  | شهرآرانیوز؛  تقریبا در هر دوره و کابینه ای، بدنه مدیریت محلی و استانی در خراسان رضوی تلاش می‌کنند تا توجه دولت را به ویژه بودن وضعیت حاشیه شهر مشهد معطوف کنند؛ وضعیتی که در طول ده‌ها سال بی توجهی، به یکی از گره‌های کور تبدیل شده است و باید پرشتاب و در کابینه‌های متوالی به آن رسیدگی شود.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، رسیدگی به حاشیه شهر اولین اولویت شورای ششم است، اما سروسامان دادن به وضعیت این حاشیه و ایجاد توسعه متوازن در مشهد نیازمند تغییر نگاه کابینه است و دولت هم نسبت به سهمی که دارد، باید با اختصاص بودجه‌ای ویژه برای حاشیه شهر مشهد به شهرداری برای رسیدگی به این مناطق کمک کند.

حسن موحدیان در گفت و گوی برخط با مردم و خبرنگاران به مناسبت هفته شوراها، با تأکید بر لزوم حمایت دولت از مشهد و اختصاص اعتبارات ملی به این شهر، گفت: مشهد شهری ملی است و دولت باید به این شهر به شکل ویژه توجه کند.

اگر دولت در طرح‌های کلان مانند توسعه قطارشهری و نوسازی حمل ونقل عمومی این شهر حمایت نکند، این پروژه‌ها با مشکل روبه رو خواهند شد. البته در سفر اخیر رئیس جمهور درباره بودجه ملی اقداماتی انجام شد و اعتبارات خوبی داده شد و پیگیر اختصاص این اعتبارات هستیم.

توجه ویژه شورای ششم به تعامل

وی با تأکید بر توجه جمهوری اسلامی به شورا و گنجاندن این موضوع در قانون اساسی کشور، بیان کرد: شورا‌های اسلامی نماد مشورت هستند و در قانون به شکل ویژه به آن‌ها توجه شده است و مسئله شورا از بدو انقلاب اسلامی مطرح بود و امام خمینی (ره) هم بر آن تأکید می‌کرد.

وی در ادامه افزود: یکی از کار‌های مهمی که شورا‌ها انجام می‌دهند، این است که با مشورت، نقص‌ها و مشکلات جامعه را برآورد می‌کنند و با تعامل در تلاش اند که آن‌ها را حل و فصل کنند.

اولویت توسعه حمل ونقل ریلی

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اولویت‌ها و اقداماتی که شورای ششم قرار است در شهر انجام بدهد، بیان کرد: ما در شورا به فکر آینده هستیم و یکی از مسائل مهمی که در این زمینه باید به آن توجه کنیم، قطارشهری است.

شهرداری برای توسعه حمل ونقل ریلی کار‌هایی انجام می‌دهد که دیده نمی‌شود و مردم در آینده متوجه آن خواهند شد. امیدواریم که بتوانیم در این دوره از مدیریت شهری بخش میانی خط سه قطار شهری، یعنی از پایانه امام رضا (ع) تا حرم مطهر را به بهره برداری برسانیم تا دست کم خطوط قطارشهری مرکز شهر مشهد تکمیل شود.

وی تصریح کرد: ساخت هرکیلومتر قطارشهری حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که احتمالا بیشتر هم می‌شود و برای همین از دولت درخواست کردیم تا در این بخش به ما کمک کند.

موحدیان از پرداخت بخش زیادی از بدهی به پیمانکاران خبر داد و گفت: زمانی شورای اسلامی شهر را تحویل گرفتیم که شهرداری بدهی زیادی به پیمانکاران داشت، اما بسیاری از این مسائل به تدریج حل شد و باقی مانده بدهی پیمانکاران نیز هرچه سریع‌تر به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: قصد ما این است که حاشیه شهر مشهد را به توسعه متوازن برسانیم. برای همین در ابتدای شروع کار شورای ششم ۶۸۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های زودبازده حاشیه شهر اختصاص دادیم و اصرار داشتیم که نظرات مردم و معتمدان محله در این باره دریافت شود و آن‌ها مشخص کنند که نیاز محله شان چیست.

موحدیان با بیان اینکه شورای ششم سعی در تسهیل سرمایه گذاری در مشهد دارد، تأکید کرد: یکی دیگر از رویکرد‌های ما سرمایه گذاری در شهر است و تا جایی که می‌توانیم و مقررات اجازه می‌دهد، قصد داریم امکانش را فراهم کنیم تا در این شهر هم سرمایه گذاری شکل بگیرد.

آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی در شهر

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی شهر، بیان کرد: هیچ پروژه‌ای در شهر تعطیل نشده است و همه آن‌ها سرعت لازم را دارند. پروژه‌های نیمه تمام عمرانی را که کارشان پیش از این در شهر شروع شده است، به پایان خواهیم رساند. از طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مصوب شورای عالی شهرسازی نیز حمایت می‌کنیم و در تلاشیم که قانون را به بهترین نحو اجرا کنیم.

پروژه خیابان حرعاملی موضوع دیگری بود که موحدیان درباره آن صحبت کرد و از حل شدن گره هجده ساله آن خبر داد و گفت: این پروژه قدیمی بالأخره به سرانجام می‌رسد، ولی شهروندان در جریان باشند که شهرداری پولی برای خرید املاک آن‌ها ندارد و در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا به شکل دیگر حق و حقوقشان پرداخت شود.

تبدیل وضعیت ایثارگران؛ معطل پست سازمانی

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد درباره مسئله تبدیل وضعیت ایثارگران مدیریت شهری نیز تصریح کرد: شهرداری در این باره با کمبود پست سازمانی روبه روست و بدون اختصاص پست نمی‌توانیم تبدیل وضعیت را انجام بدهیم و امکان جذب این نیرو‌ها به بدنه شهرداری نیست، اما پیگیری‌ها برای حل این مشکل ادامه دارد.

رضایتمندی مردم باید سرلوحه کار‌ها قرار بگیرد

موحدیان با بیان اینکه به فعالیت‌های شهرداری در این مدت نمره قبولی می‌دهم، بیان کرد: شهرداری تلاشش را می‌کند و شورای اسلامی شهر هم به کار آن‌ها نظارت دارد. ما چک سفید امضا به کسی نداده ایم و مصوباتی را که به تأیید فرمانداری برسد، شهرداری باید اجرا کند و در این زمینه با دقت نظارت می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->