راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

عزم شورای شهر مشهد برای توزیع مناسب سرانه فضا‌های تفریحی

  • کد خبر: ۱۰۷۴۲۱
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
عزم شورای شهر مشهد برای توزیع مناسب سرانه فضا‌های تفریحی
هاشم دائمی، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد از عزم شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری برای توزیع مناسب سرانه فضای سبز و مراکز تفریحی در همه مناطق مشهد خبر داد.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به تلاش مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مشهد برای تحقق شعار جهان شهری، گفت: باید برای این کار زیرساخت‌هایی در شهر ایجاد کنیم، مثل فرهنگ استقبال از زائر، برقراری ارتباط مؤثر میان مشهد و دیگر شهر‌ها و همچنین بستن قرارداد‌های خواهرخواندگی که در شورای اسلامی شهر پیگیر آن‌ها هستیم تا با تحقق شعار جهان شهری و قرارگرفتن مشهد در این جایگاه، شهری در تراز امام رضا (ع) داشته باشیم.

هاشم دائمی در گفت وگویی برخط با خبرنگاران و مردم، با تأکید بر اینکه شورا‌های شهر باید حرف مردم را به گوش مسئولان برسانند، بیان کرد: خدمت به مردم سرفصل کار‌های اعضای شوراهاست و در این مسیر مشکلاتی برای آن‌ها که خودشان را مسئول خدمت قرار می‌دهند، به وجود می‌آید. اعضای شورا باید خودشان را برای هر اتفاق و مشکلی آماده کنند.

در مسیر مطالبه گری

وی ادامه داد: نماینده مردم در شورای اسلامی شهر باید خودش را در معرض مطالبه گری و پاسخگویی قرار بدهد و در اختیار مردم باشد. به عبارت دیگر، اعضای شورا باید در دسترس مردم باشند تا مردم بتوانند مشکلاتشان را به گوش آن‌ها برسانند و حل وفصل شود.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه مطالبه گری باید چارچوب و قاعده و قانون خودش را داشته باشد، تصریح کرد: مطالبه گری نباید عوام فریبی باشد و لازم است که مردم سالاری در آن موج بزند. کسانی که رسانه دارند، باید از دل مردم آمده باشند و حرف آن‌ها را بزنند.

کفه سنگین اتفاقات خوب برای شهر

دائمی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های هشت ماهه شورای ششم، گفت: روز‌های پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشتیم و اتفاقات خوب و بد زیادی در شهر رخ داد. من معتقدم اتفاقات خوبی که در شهر رخ داد، بسیار بیشتر از بد‌ها بود و برای همین به همکارانم نمره قبولی می‌دهم.

انتقال پادگان ارتش و بازشدن راه مردم و مدیریت کرونا در مشهد با ایجاد مراکز متعدد واکسیناسیون در قطارشهری و نمایشگاه بین المللی، نمونه‌هایی از اتفاقات خوبی بود که در این مدت در مشهد شاهدش بودیم.

وی از عزم شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری برای توزیع مناسب سرانه فضای سبز و مراکز تفریحی در همه مناطق شهر خبر داد و بیان کرد: بیشتر بوستان‌ها و مراکز تفریحی مشهد در مناطق برخوردار ساخته شده و در مناطق کم برخوردار سرانه فضای سبز و فضای تفریحی پایین است. در این دوره تلاش می‌کنیم تا این سهم برای این مناطق افزایش پیدا کند. از همه مهم‌تر اینکه همه مردم در هر منطقه از شهر دسترسی مناسبی به فضای سبز و مراکز تفریحی داشته باشند.

تحقیق و تفحص در هزینه‌های ورزشی شهرداری

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پرونده‌های تحقیق و تفحص کمیته شفافیت پرداخت و گفت: کمیته شفافیت در دوره‌های پیشین هم وجود داشته است و در دوره ششم مدیریت شهری فعالیتش ادامه پیدا کرد و در آن چند طرح تحقیق و تفحص آغاز شد که مهم‌ترین آن‌ها پول‌هایی است که شهرداری در ورزش هزینه کرده و املاکی که در قالب هبه به دیگر سازمان‌ها واگذار شده است.

از آنجا که رسیدگی به این پرونده‌ها نیاز به مدارک و اطلاعات کافی و زیاد دارد، روند آن کمی طولانی شده است، اما به محض جمع بندی، نتیجه این تحقیق و تفحص به مردم اطلاع داده می‌شود و متخلفان هم به هیئت تخلفات اداری معرفی و با آن‌ها برخورد قانونی لازم انجام می‌شود.
دائمی تأکید کرد: در مدیریت شهری هم تخلفاتی رخ داده است که به دلیل رعایت سلسله مراتب محرمانگی حق اطلاع رسانی و علنی کردن جزئیات آن را نداریم، اما در برخورد با این تخلف‌ها سعی می‌کنیم فرایند‌ها را اصلاح کنیم تا سطح تخلفات کم شود.

وی علت تأخیر در آغاز پروژه‌های جدید شهری را پرداخت طلب پیمانکاران از شهرداری دانست و گفت: شورای اسلامی شهر وظیفه دارد تا به احقاق حق سرمایه گذاران، پیمانکاران و کسانی که مدیریت شهری را در اداره شهر کمک می‌کنند، بپردازد.

پیمانکاران از دوره‌های قبل مطالبات زیادی از شهرداری داشتند و علت تأخیر در آغاز پروژه‌های جدید هم بازپرداخت تعهدات شهرداری به پیمانکاران است. البته منع قانونی برای شروع عملیات اجرایی پروژه جدید وجود نداشت، اما اخلاق حکم می‌کند که ابتدا مطالبات را پرداخت کنیم و این بدهی را به صفر برسانیم، بعد با شیب ملایم به پروژه‌های جدید بپردازیم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر اینکه همه کار‌ها و فعالیت‌های شورای اسلامی شهر باید برگرفته از قانون باشد، بیان کرد: در برخی موضوعات اجتماعی بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر، متولی اصلی هستند، اما سهم انجام وظیفه شهرداری در این موارد بیشتر از حدقانونی بوده است.

این موضوع باید اصلاح شود. زیرا هم توقع‌ها از شهرداری بالا می‌رود و هم اینکه سازمان‌های متولی اصلی پا پس می‌کشند. این اتفاق در مشهد افتاده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->