سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد
سرخط خبرها

تعیین تکلیف بیمارستان نیمه‌کاره تأمین اجتماعی در مشهد، خواسته تشکل‌های کارگری

  • کد خبر: ۱۰۷۴۸۴
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
تعیین تکلیف بیمارستان نیمه‌کاره تأمین اجتماعی در مشهد، خواسته تشکل‌های کارگری
تعیین تکلیف بیمارستان نیمه‌کاره تأمین اجتماعی رضا و سامان‌دهی بخش درمان تأمین اجتماعی، خواسته تشکل‌های کارگری در نشست هم‌اندیشی با مدیر سازمان تأمین اجتماعی کشور بود.

طنین همتی|شهرآرانیوز، امروز نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و تشکل‌های کارگری خراسان رضوی با مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد. در ابتدی جلسه تشکل‌های کارگری به بیان نظرها و چالش‌های پیش‌رو در حوزه تأمین اجتماعی پرداختند. تعیین تکلیف بیمارستان تأمین اجتماعی رضا در مشهد و بهبود وضعیت درمان کارگران و بازنشستگان جزو بزرگ‌ترین درخواست تشکل‌ها بود.

میرهاشم موسوی، مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی کشور، گفت: اقدامات توسعه‌ای در استان که مطالبه شما بود، در اولویت ما هم هست. در حوزه توسعه کمی و شرایطی که در حوزه خدمات ملکی مستقیم داریم، تا امروز بیش از ۲۱ درمانگاه و بیمارستان در استان ایجاد شده است. بیمارستان رضا و تعیین تکلیف آن هم جزو دغدغه‌های ما در استان است.
در بهمن ماه سال گذشته قبل از برگزاری جلسه، تعیین تکلیف این بیمارستان در مشهد دولاره بررسی شد و آخرین جمع‌بندی‌ها انجام شد و ان‌شاالله این بیمارستان با همکاری مدیران استانی و ملی در این دوره به نتیجه می‌رسد. این موضوع امروز با استاندار استان هم مطرح می‌شود تا این بیمارستان نیمه‌کاره که سالیان سال است تبدیل به چهره نازیبایی برای سازمان تبدیل شده است، تعیین تکلیف شود.
وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی ما بحث تأمین داروست که باید این حوزه را تقویت کنیم. بر همین اساس در همین مدت خدماتی که در حوزه دارویی در دولت قبل از این حوزه خارج شده بود، دوباره برقرار شد.


به گفته این مقام مسئول، با همه کاستی‌هایی که گفته شد، تأمین اجتماعی امروز مفتخر است به بیش از ۵۲ درصد از جامعه به‌صورت مستقیم و به‌کل جامعه به شکلی غیرمستقیم خدمات ارائه می‌دهد.انجام اصل ۲۹ قانون اساسی جزو آرزوهای ماست که در قانون اساسی مهم‌ترین اصلی است که به عنوان خدمات عمومی درمان باید برای آحاد جامعه در نظر بگیریم. مسلما در این زمینه دولت‌ها کم‌کاری‌هایی تاکنون داشته‌اند.‌
موسوی گفت: بدهی دولت به سازمان در سال ۹۹ حدود ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تعیین شد که رقمی هم در ۱۴۰۰ به آن اضافه شد. ما محکم پای کار ایستاده‌ایم و در این دولت از بدو ورود سعی شده است به تعهدات در این زمینه و آنچه در قانون بوده است، عمل شود.
این مقام مسئول به این نکته اشاره کرد که در سال گذشته ۷۳ هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌ها را منتقل کردیم و دولت در این موضوع کمک بسیار خوبی کرد. در دولت‌های قبلی شرکت‌های زیان‌ده را خارج و شرکت‌های قوی را جایگزین کردیم و انتظار داریم امسال هم اتفاق بیفتد و با ۹۰ هزار میلیارد بدهی دولت از بودجه گذشته بتوانیم تعهدات خود را عملیاتی کنیم.


وی در پاسخ به درخواست تشکل‌ها مبنی بر به‌کارگیری افراد بازنشسته در سازمان با بیان اینکه در سال ۹۲، ۱۹ درصد بازنشستگی‌ها پیش از موعد بوده است و امروز بیش از ۵۲ درصد بازنشستگی‌ها پیش از موعد است، اظهار کرد: این مسئله مهمی است که باید به علل آن توجه کرد. باید شرایط کارفرما و کارگر موردبررسی قرار گیرد تا این صندوق بین نسلی بتواند سر پا بایستد. نباید تنها این روزها را مدنظر قرار داد.


مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: قبل از انقلاب از حدود ۳۳ میلیون جمعیت حدود ۲۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی بودند و امروز به برکت فعالیت در حوزه کسب و کار، بیش از ۷۰ درصد جامعه را تحت پوشش بیمه قرار داده‌ایم.
وی اضافه کرد: با همه کم و کاستی‌هایی که در بخش‌های مختلف از لحاظ خدمات و از نظر کمی و کیفی داریم، بعضی ارقام در حوزه خدمات تأمین اجتماعی قابل توجه است.


یکی از دغدغه‌ها مربوط به خدمات مستمر در حوزه درمان است. اگر نگاهی به خدمات درمان قبل انقلاب داشته باشیم، حدود ۲۱ درمانگاه و بیمارستان در قبل از انقلاب داشتیم. امروز ما مفتخر هستیم بیش از ۳۸۰ درمانگاه، پلی کلینیک و بیمارستان خدمات درمان ملکی مستقل داریم که البته توسعه بیشتر این بخش در اولویت برنامه‌های ماست. از این تعداد بیش از ۸۰ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خدمت ارائه می‌دهند.
به گفته موسوی، در زمان شیوع بیماری کرونا ما بیش از ۸ هزار میلیارد تومان هزینه درمان پرداخت کردیم. در همین مدت بیش از ۱۶۰ هزار کارگاه هم مورد کمک سازمان قرار گرفته است.
وی با تأکید بر اینکه چالش‌های موجود در حوزه درمان مدنظر ما هم بوده است، تصریح کرد: در همین شش ماه گذشته شرایط مهیا شد تا بازنشستگان بالای ۶۵ سال بتوانند در همه مراکز بستری رایگان مورد پذیرش قرار گیرند. همچنین حمایت از زوج‌های نابارور در تعهدات جدید ما قرار گرفت.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->