مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: چالش کمبود معلم در سال تحصیلی آینده برطرف می‌شود

  • کد خبر: ۱۰۷۷۷۶
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
استاندار خراسان رضوی: چالش کمبود معلم در سال تحصیلی آینده برطرف می‌شود
استاندار خراسان رضوی گفت: چالش کمبود معلم در استان با برنامه‌ریزی هدفمند در سال تحصیلی آینده برطرف و به‌خوبی مدیریت خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار یعقوبعلی نظری روز یکشنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه خراسان رضوی که به مناسبت هفته معلم صورت گرفت؛ افزود: کمبود معلم از چالش‌های اصلی استان است و تامین بیش از ۲۰ هزار معلم دیگر برای استان نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی است که برای سال تحصیلی آینده امیدواریم کمتر با این تنش مواجه باشیم، زیرا نقش معلم به عنوان محور تربیتی و آموزشی فوق العاده مهم است.

وی ادامه داد: وجود نیروی انسانی کارآمد هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت فوق العاده برای آموزش و پرورش حائز اهمیت است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی بخصوص در برخی مناطق بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری است، ادامه داد: در جریان سفر اخیر ریاست جمهوری تلاش شد منابع لازم برای این منظور تامین شود بنابراین کلیه پروژه‌های آموزشی نیمه تمام استان تامین اعتبار شده و عملیات ساخت آن به پایان می‌رسد.

نظری گفت: اعتبار مورد نظر برای جمع آوری مدارس کانکسی در استان نیز به زودی تامین و این مدارس جمع آوری خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به وضعیت ناحیه "تبادکان" گفت: سرانه فضای آموزشی در این منطقه بسیار پایین‌تر از استان است و با توجه ویژه به این حوزه، امیدواریم ظرفیت‌سازی لازم انجام شود تا سرانه این منطقه به میانگین استان برسد.

وی مهمترین مشکل موجود در شاکله آموزش و پرورش را مسائل و مشکلات مربوط به معلمان، بازنشستگان و شاغلان این وزارتخانه دانست و ادامه داد: امیدواریم با اجرای طرح رتبه‌بندی این مشکلات صنفی و مسائل مربوط به آن برطرف شود.

نظری ادامه داد: رسالت آموزشی و پرورشی، ماموریت اصلی معلمان است و امید داریم مسوولان دولتی بیش از گذشته زمینه را برای انجام این رسالت فراهم آورند.

وی با اشاره به دو سال دوری دانش آموزان از آموزش حضوری و تاثیرات منفی آن ادامه داد: باید زیرساخت‌های لازم و کمبود‌های موجود در استان مرتفع شود و جبران عقب ماندگی مدت گذشته هم بشود که برای این منظور الزامات کار از جمله محتوا و نرم افزار لازم در اختیار معلمان هست و امید داریم شاهد توفیقات در این عرصه باشیم.

وی در خصوص مسائل پرورشی نیز اظهار کرد: وظیفه داریم نگاه پرورشی در کلیه فعالیت‌ها را با توجه به همه گرفتاری‌های موجود در سطح جامعه و فعالیت عناصر اخلالگر مسائل فرهنگی، تقویت کنیم و باتوجه به درازمدت بودن تاثیر کار‌های فرهنگی بیش از پیش به این حوزه توجه و اقدامات لازم را انجام دهیم.

نماینده عالی دولت در خراسان رضوی افزود: انتظار می‌رود فضای امن اخلاقی در آموزش و پرورش برقرار باشد و مدارس از هرگونه انحرافات اخلاقی برکنار باشند و لازم است والدین این اطمینان را پیدا کنند و برای تحقق این انتظار باید از همه امکانات بهره برد.

نظری گفت: آمادگی داریم در شورای آموزش و پرورش استان، پیشنهادها، طرح‌ها و نظرات را بررسی کرده و این شورا را از حالت تشریفاتی خارج سازیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: فراگیری و آشنایی با حیات طیبه یا همان سبک زندگی اسلامی، یکی از مهمترین محور‌ها و بنیان‌های سند تحول بنیادین است که ما در آموزش و پرورش برای این منظور تلاش می‌کنیم تا دانش آموزان رتبه‌های این حیات را فرا بگیرند.

سیدامیر شوشتری افزود: بسیاری از مدارس و معلمان در آموزش سبک زندگی اسلامی پیشرو بوده و تعلیم و تربیت در این جهت را هدایت می‌کنند.

در پایان این مراسم از معلمان نمونه خراسان رضوی در سطح استانی تجلیل و قدردانی شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->