«زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟
سرخط خبرها

شهردار مشهد خبرداد: بخش‌های فرهنگی و فضای سبز در کنار بازگشایی ۵ معبر در محدوده پادگان ارتش ایجاد خواهد‌ شد

  • کد خبر: ۱۰۷۸۳۶
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱
شهردار مشهد خبرداد: بخش‌های فرهنگی و فضای سبز در کنار بازگشایی ۵ معبر در محدوده پادگان ارتش ایجاد خواهد‌ شد
سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد مقدس گفت: اگر جابجایی پادگان ارتش به شهرداری واگذار شود ظرف ۲ ساعت راه مردم را باز خواهیم کرد، اما از آنجا که کار‌های اداری و فنی آن زمان‌بر است، پس از تصویب این موضوع در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران و شورای اسلامی شهر مشهد و ابلاغ مصوبات آن، کار‌های جابجایی پادگان به فصل سرما نخواهد رسید.

گروه مشهد | شهرآرانیوز؛ سید عبدالله ارجائی در گفت‌وگوی زنده با مردم در برنامه تلویزیونی اشاره با اشاره به جابجایی پادگان ارتش مشهد اظهار کرد: با جابجایی این پادگان حداکثر فضا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. در این خصوص همراهی خوبی با مدیریت شهری صورت گرفت. اداره‌کل راه‌وشهرسازی، استانداری، تولیت آستان قدس رضوی، امیر حیدری و شورای شهر ما را کاملا حمایت کردند. همچنین اگر حمایت‌های ریاست قوه قضاییه نبود این کار صورت نمی‌گرفت.

وی افزود: فردا این موضوع همزمان در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران و در شورای شهر مشهد مطرح خواهد شد. امیدوارم در هر دو مرجع به صورت همزمان تصویب شود و این هدیه به مردم داده شود.

شهردار مشهد مقدس گفت: پادگان دو قسمت دارد. یک قسمت حدودا ۲۰۰ هکتاری در جنوب و بالای بزرگراه و یک قسمت ۲۰۰ هکتاری دیگر در پایین بزرگراه قرار دارد. آن قسمتی که بیشتر برای مردم اهمیت دارد در قسمت پایینی بزرگراه یعنی در قسمت شمال پادگان است. حدودا در اینجا ۵۰ هکتار فضای سبز در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. همچنین نزدیک به ۱۵ هتکار فضای فرهنگی اعم از فضای ورزشی و فرهنگی که قابلیت تبدیل به موزه و کتابخانه دارد، نیز در اختیار مردم قرار می‌گیرد. پادگان یک سری قسمت‌های تاریخی دارد که به موزه تبدیل خواهد شد. البته این موزه باید ساخته و تجیهز شود. در حال حاضر قابلیت استفاده ندارد، اما در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

ارجائی یادآور شد: دو بافت ضعیف در دو طرف پادگان داریم. در این قسمت سرانه‌های خدماتی به شدت پایین بود. مطابق طراحی‌های صورت گرفته، فضا‌های خدماتی و فرهنگی که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت در لبه‌های پادگان قرار دارد. همچنین دسترسی‌های شرقی و غربی پادگان نیز بازگشایی خواهد شد. امیدوارم بتوانیم ۵ معبر غربی و شرقی در این محوطه ایجاد کرده و به مرور زمان آن‌ها را باز کرده و در اختیار مردم قرار دهیم.

وی در خصوص تکلیف درخت‌های قدیمی موجود در آن منطقه خاطرنشان کرد: طراحان و مهندسان زیادی برای این موضوع زحمت کشیدند. معابر چند بار جابجا شد و در آخرین توافق سه جانبه که صورت گرفته کمترین تداخل ممکن در فضای سبز موجود صورت خواهد گرفت. تلاش شده تا آن درخت‌های قدیمی تثبیت و تقویت شوند. با نقشه خوبی که طراحی شده، و با حمایت ارتش و تولیت آستان قدس اتفاقات خوبی به نفع مردم صورت خواهد گرفت.

شهردار مشهد در پاسخ به این سوال که کار اجرایی آن از چه زمانی آغاز خواهد شد، گفت: کار اجرایی از دو روز گذشته آغاز شده است. فکر می‌کنم مدتی معقول برای کار‌های فنی زمان سپری شود و سپس با هماهنگی ارتش و آستان قدس راه مردم باز خواهد شد. از آنجا که این پروژه صد درصد بر عهده شهرداری قرار ندارد، نمی‌توانم زمانی اعلام کنیم. اگر پروژه به شهرداری تحویل داده شود، ظرف ۲ ساعت راه مردم باز خواهد شد. از لحظه‌ای به شهرداری تحویل داده شود، بازگشایی آن به اندازه‌ای زمان خواهد برد که بنده از اتاقم به پادگان ارتش برسم، ولی تحویل پروژه یک سری پروسه‌های اداری و فنی دارد که زمان‌بر است.

ارجائی ادامه داد: یکی از سیاست‌های ما از ابتدای این دوره مدریت شهری این بوده که ثروت مردم را زیاد کند. در حال حاضر خوشحالیم که با جابجایی پادگان ارتش ارزش ملک مردم آن مناطق افزایش پیدا می‌کند. وقتی مردم ثروتمندتر می‎‌شوند، مشکلاتی که ناشی از مسائل مالی است کاهش پیدا می‌کند. در قسمت ثامن و در قسمت غربی این اتفاق برای مردم خواهد افتاد. امیدوارم همه مردم از برکات مادی و معنوی این بازگشایی بهره‌مند شوند. همچنین با ایجاد یک راه موازی با بزرگراه دسترسی به فرودگاه برای مردم قسمت جنوب مشهد نیز تسهیل می‌شود.

وی در خصوص وضعیت منطقه ثامن اضافه کرد: نقش شهرداری در منطقه ثامن نقش ۱۰ درصدی است. در منطقه ثامن خیلی کاره‌ای نیستیم. بیش از ۵۰ درصد آن منطقه متعلق به دولت و مابقی آن در اختیار آستان قدس قرار دارد. در سفر رییس جمهور به مشهد نیز درخواست داشتند که دستگاه‌های دولتی زمین‌هایی که در آن منطقه متعلق به دولت است را بسازند و آباد کنند. بهترین کار این است که هر کس هر زمینی با هر کاربری که در آن منطقه دارد جهت آبادانی آن منطقه شروع به ساخت و ساز کند.

شهردار مشهد در خصوص اینکه آیا در جابجایی پادگان ارتش، بلندمرتبه‌سازی نیز در آن منطقه صورت خواهد گرفت یا خیر، گفت: وقتی آستان قدس و ارتش زمین خود را واگذار می‌کنند، ما به ازای این باید زمین مسکونی و تجاری به آنان قرار دهیم.

ارجائی در پایان عنوان کرد: امیدوارم فردا که مصوبه انجام شد، وزیر راه و شهرسازی و رییس شورای شهر مشهد به سرعت این مصوبه را ابلاغ کنند. پس از ابلاغ این دو مصوبه فقط کار‌های فنی میان شهرداری و ارتش می‌ماند که نباید خیلی زمان ببرد. اما انجام آنها به هوای سرد نخواهد کشید.

توافق سه جانبه بین شهرداری، آستان قدس و ارتش

همچنین مهدی ناصحی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهرمشهدالرضا (ع)، در برنامه زنده اشاره سیمای خراسان رضوی، در خصوص جابه‌جایی پادگان گفت: توافق سه جانبه بین شهرداری، آستان قدس و ارتش نیازمند تایید شورای شهر مشهد و شورای عالی معماری کشور است که تقارن این دو جلسه نوید خوبی می‌دهد.
وی افزود: دوشنبه به عنوان دستور کار اصلی تصویب لایحه دو فوریتی شهردار مشهد برای تفاهم‌نامه سه‌جانبه را خواهیم داشت.
به گفته وی، این موضوع بسیار حائز اهمیت است ۸۰ هکتار فضای سبز به شهر اضافه می‌شود و این رقم بیش از پارک ملت است. در قسمت شمالی ۵۰ و در قسمت جنوبی ۳۰ هکتار فضای سبز در اختیار مردم قرار می‌گیرد و به کمربند جنوبی متصل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: از شهردار مشهد نیز خواستیم این دو را همزمان با هم اجرا کنند فضای سبز بسیار خوبی امروز در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->