جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

شهردار مشهد: رسانه مطالبه‌گر می‌تواند به کمک مردم بیاید

  • کد خبر: ۱۰۷۸۳۹
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۱
شهردار مشهد: رسانه مطالبه‌گر می‌تواند به کمک مردم بیاید
سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد، در افتتاحیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر، با تأکید بر اولویت‌های توسعه‌ای شهر مشهد در جذب زائر اولویت‌سنجی در پوشش اخبار و مطالبه‌گری را ویژگی مهم رسانه‌ها دانست و گفت: شهرداری در خدمت توسعه جشنواره ابوذر خواهد بود.

شهرآرانیوز - سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد، در افتتاحیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر درباره توسعه شهر مشهد همسو با فلسفه ذاتی این شهر گفت: هر سازمان، اجتماع و مجموعه‌ای با یک فلسفه ذاتی شکل می‌گیرد. فلسفه ذاتی اصل بنیادی تشکیل‌دهنده هر موضوعی است. میزان موفقیت هر سازمان یا مجموعه‌ای را با دو معیار می‌سنجند: درصد تحقق اهداف و عدم انحراف از فلسفه ذاتی. فلسفه ذاتی شهر مشهد هم حرم امام هشتم (ع) است. این شهر جوان -با قدمت حدود ۱۲۰۰ سال- بسیار جمعیت‌پذیرتر از کهن‌شهر‌های همسایه خود (مثل نیشابور، سبزوار ترشیز و حتی رادکان) است؛ لذا هرچیزی در شهر مشهد وجود دارد و هر رویدادی که می‌خواهد به وقوع بپیوندد باید نسبتش را به‌صورت مشخص و معین با این فلسفه ذاتی مشخص کند.

توسعه به شرق و توقف توسعه به غرب راه‌حل مشکل شهرسازی مشهد است

شهردار مشهد با تأکید بر لزوم جذب زائر در مشهد افزود: یکی از پیامد‌های شهر‌های زیارتی حضور زائرین است. براساس برآوردی سال‌های اخیر حدود سی‌میلیون زائر در سال به مشهد می‌آیند، که چهار میلیون آن‌ها زائرین خارجی هستند. البته باید خودمان را در افقی معنادار و مشخص برای میزبانی حدود ده میلیون زائر آماده کنیم. برای جذب این زائر خارجی لوازمی موردنیاز است. پنج‌شش‌ماه پیش یک‌بار اعلام کردم که یکی از الزاماتی که مشهد امام رضا نیاز دارد شهرک فرودگاهی است. چیزی که می‌تواند ما را به افق ده میلیون زائر خارجی در سال نزدیک کند. انتقال فرودگاه ره‌آورد مهم‌تری هم دارد: ما می‌توانیم مشهد را به شرق توسعه بدهیم. فلسفه ذاتی مشهد حرم امام هشتم است، ولی امروزه حرم مرکز کالبدی مشهد نیست. مشهد درحال تبدیل شدن به شهر ری و تهران است. روی نقشه فاصله آخرین نقطه جمعیتی غرب مشهد تا مضجع منور امام هشتم ۱۷ کیلومتر است. فاصله آخرین نقطه جمعیتی شرق مشهد ۶ کیلومتر است. مشهد مستطیلی است که مرکز ثقل آن، مرکز کالبدی آن نیست. یکی از اشکالاتی که در شهرسازی مشهد وجود دارد همین است که باید اصلاح شود. توسعه به شرق و توقف توسعه به غرب راه‌حل این مشکل است. البته همکاری آستان قدس رضوی، به ویژه تولیت فهیم آستان قدس رضوی که حامی توسعه به شرق مشهد هستند، برای عملیاتی شدن این توسعه مؤثر است. در کنار توسعه هوایی، توسعه ریلی هم نیاز است. یکی از مسائل مهمی که استاندار هم به آن اهتمام دارند بحث قطار سریع‌السیر تهران- مشهد است. در توسعه جاده‌ای هم اتوبان حرم تا حرم و اتوبان مشهد -چناران جزو الزامات زائرپذیری مشهد است.

باید ابتدا در شهر آمادگی ایجاد کنیم بعد مهمان دعوت کنیم

ارجائی درباره فراهم‌کردن لوازم ماندگاری زائر در مشهد و ایجاد زیرساخت‌های شهری گفت: آیا اگر ما ورود زائر به مشهد را تسهیل کنیم در میزبانی موفق می‌شویم؟ خیر. همزمان با تسهیل دسترسی زائر به مشهد چیزی که اولویت دارد توسعه زیرساخت‌های زیارتی در شهر مشهد است. ما باید ابتدا در شهر آمادگی ایجاد کنیم بعد مهمان دعوت کنیم. یکی از مسائلی که نیاز مبرم این شهر است توسعه حمل و نقل عمومی- چه مترو و چه اتوبوس- است. البته اتفاق ناخوشایندی در سال‌های اخیر در رابطه با مترو رخ داده که اصلاح آن بسیار سخت است. دستگاه حفاری در ماه‌های پایانی دوره قبلی مدیریت شهری به خط ۴ منتقل شد، در حالی که هیچ افق میان‌مدت و بلندمدتی برای این خط ۴ وجود ندارد. رها کردن حفاری بعد از ۵۰ متر یکی از اتفاقات نامیمون دوره قبل مدیریت شهری است. در هر صورت توسعه خط ۳ یکی از اولویت‌های شهر مشهد است؛ مخصوصا در دو فاز اول و فاز سوم. فاز اول یعنی اتصال راه آهن، فرودگاه و ترمینال به حرم مطهر و فاز سوم یعنی اتصال قاسم‌آباد به مرکز شهر. نکته بعد که بسیار مهم است توسعه ناوگان اتوبوسی شهر مشهد است. متاسفانه در چهار سال گذشته فقط ۱۸۳ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل اتوبوسی مشهد اضافه شده است. در صورتی که می‌شد با برنامه‌ریزی بهتر این رقم را بالاتر برد. با هدایت شورای محترم ششم در طول همین مدت کوتاه ۸۳ دستگاه به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شد. شورای ششم شهرداری را موظف کرده است که این عدد افزایش پیدا کند.

متأسفانه دو اتفاق نامیمون در حوزه گردشگری سلامت در شهر ما در حال رخ دادن است

شهردار مشهد خارج کردن دلالان از گردشگری سلامت را یکی از مهم‌ترین عوامل ماندگاری و جذب زائر در مشهد توصیف کرد: توسعه زیرساخت‌های مکمل زیارت، مثل گردشگری سلامت، هم می‌تواند ماندگاری زانر را در شهر ما افزایش دهد. امروزه متأسفانه دو اتفاق نامیمون در حوزه گردشگری سلامت در شهر ما در حال رخ دادن است؛ یکی ورود دلالانی که برای زائران خارجی مشکل ایجاد می‌کنند. دوم اینکه تجربه بد زائر خارجی در ارتباط با دلالان به پای تیم پزشکی خوب و ماهر ما نوشته می‌شود.

شهرداری در خدمت توسعه جشنواره ابوذر خواهد بود

ارجائی در پایان مطالبه‌گری و اولویت‌سنجی را ویژگی مهم رسانه‌ها دانست و جشنواره رسانه‌ای ابوذر را جشنواره‌ای پرامید توصیف کرد: یک رسانه مطالبه‌گر می‌تواند به موقع به کمک مردم بیاید. یکی از مهم‌ترین کار‌های رسانه اولویت‌سنجی است. اولویت‌های توسعه این شهر چیست؟ چه چیزی باید از چه کسی مطالبه شود؟ به این جشنواره خیلی امید بسته‌ایم مخصوصا بعداز تعطیلی جشنواره مطبوعات در سال ۹۶. توسعه جشنواره ابوذر می‌تواند اتفاق بسیار خوبی در عرصه مطبوعات باشد. شهرداری در خدمت توسعه جشنواره ابوذر خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->