افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جریمه‌های تخلفات به شدت افزایش می‌یابد

  • کد خبر: ۱۰۸۰۱۰
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
جریمه‌های تخلفات به شدت افزایش می‌یابد
وزیر دادگستری با اشاره به افزایش اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی از سوی سران قوا گفت: طبق این مصوبه، جریمه‌های تخلفات به شدت افزایش می‌یابد.

به گزارش شهرآرانیوز، امین حسین رحیمی روز سه شنبه در نشست هم‌اندیشی و هماهنگی مدیران اداره‌کل تعزیرات حکومتی در استان‌ها با اشاره به اجرای اصلاح نظام پرداخت یارانه و مصوبه اخیر سران قوا مبنی بر افزایش اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی افزود: اجرای این طرح به نفع مردم است و اقدام دولت از بسیاری از جرایم و نابسامانی‌ها جلوگیری می‌کند، اما علاوه بر فواید اجرای طرح ممکن است با اجرای این طرح سواستفاده کنند و بخواهند در بازار نابسامانی ایجاد کنند، اما وظیفه سازمان تعزیرات حکومتی برخورد جدی با نابسامانی بازار است.

وی به مصوبه اخیر سران قوا اشاره کرد و اظهارداشت: جریمه عدم درج قیمت که تا قبل از این کمتر از ۱۰۰ هزار تومان بود اکنون به بیش از ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و رای صادره هم قطعی است.

رحیمی اضافه کرد: علاوه بر افزایش جریمه‌ها ابزار‌هایی در اختیار تعزیرات قرار گرفته که باید به خوبی برای نظارت بر بازار استفاده شود این ابزار‌های قانونی از جریمه هم مهمتر است؛ اکنون روسای شعب اختیار دارند قبل از صدور رأی اگر از تخلف آن واحد صنفی اطمینان یابند می‌توانند آن واحد را پلمب کنند و از این مهمتر نصب تابلو تخلف است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: هیچ واحد تولیدی یا صنفی بدون اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اجازه ندارد قیمت کالایی را افزایش دهد.

وی ادامه داد: بسیاری از واحد‌ها و تولیدکنندگان ممکن است قیمت سایر کالا‌ها را برمبنای قیمت کالا‌های اساسی تغییر دهند، اما این اقدام خلاف قانون است هرچند تولید بسیار مهم است و به هیچ وجه نمی‌خواهیم به تولیدکنندگان هم اجحاف شود.

رحیمی با تاکید بر هماهنگی بین همه ارکان دولت افزود: تعزیرات مرجع رسیدگی به تخلفات، نظارت و بازرسی برعهده وزارت صمت و اعلام قیمت از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انجام می‌شود.

وزیر دادگستری گفت: براین اساس، گشت‌های مشترک سیار تعزیرات حکومتی با حضور نمایندگان دستگاه‌های نظارتی و اتحادیه‌ها و اصناف افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: ممکن است جریمه پرداخت شود، اما نصب تابلو تخلف، آبروی تجاری آن فرد می‌رود؛ ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم آبروی کاسبان برود، زیرا بیشتر کاسبان قانون‌مدار و منصف هستند و این ابزار‌ها برای افراد متخلف و سواستفاده‌گر است.

رحیمی افزود: مجموعه اقدامات قطعاً به نفع مردم خواهد بود و قطعا بدخواهان سواستفاده خواهند کرد و اگر بخواهیم کوتاهی کنیم در حق مردم اجحاف خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->