نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند!
سرخط خبرها

خداحافظی طولانی قوچان‌نژاد از فوتبال!

  • کد خبر: ۱۰۸۲۱۱
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
خداحافظی طولانی قوچان‌نژاد از فوتبال!
در سالروز یک‌ساله شدن جدایی مهاجم مشهدی از آخرین باشگاهش با وجود شایعات متعدد خبری از بازگشت قوچان‌نژاد به فوتبال نیست

بهنام اخوت | شهرآرانیوز؛ فصل خانه‌نشینی ستاره مشهدی در فوتبال هلند به یک‌سال می‌رسد. درست یک‌سال پیش در چنین روز‌هایی بود که رضا قوچان‌نژاد، لژیونر مشهدی فوتبال ایران که در هلند او را «گوچی» می‌نامند، از زندان «زووله» رهایی یافت و همکاری ناکامش با این باشگاه پایان یافت. بعد از آن بود که مهاجم سی‌وچهارساله ایرانی با پیشنهاد‌های مختلف باشگاه‌های داخلی و خارجی روبه‌رو شد، اما ترجیح داد دست‌کم برای رفع خستگی ناشی از فصل تلخ و سخت در باشگاه زووله، چند صباحی دور از مستطیل سبز و در کنار خانواده باشد. اتفاقی که البته رفته‌رفته برای او به کابوس تبدیل شد و قوچان‌نژاد دیگر نه‌تن‌ها به مستطیل سبز بازنگشت، بلکه از فهرست تیم‌هایی که خواهانش بودند هم کاسته شد.

قوچان‌نژاد هربار که زمزمه‌های پیشنهاد داخلی و خارجی مطرح می‌شد، به چشم‌برهم‌زدنی آن را مستقیم یا غیرمستقیم تکذیب می‌کرد. اما حالا چندی است که دوباره شائبه‌های آماده‌شدنش برای بازگشت به مستطیل سبز مطرح است. شائبه‌هایی که بیشتر از استوری‌های اینستاگرامی‌اش سرچشمه می‌گیرد و باید دید در فصل آینده چقدر به حقیقت منجر خواهد شد.

فصل تلخ جدایی از «زووله»

قوچان‌نژاد سال‌ها در فوتبال هلند بازی کرده است و هواداران فوتبال در این کشور او را یک هلندی می‌دانند. محبوبیت توصیف‌ناپذیری که بیشتر مرهون سال‌های طولانی فوتبال در این کشور است. اوج دوران فوتبال باشگاهی قوچان‌نژاد به زمان بازی در باشگاه هیرنفین برمی‌گردد؛ زمانی که پایش خوب به گل‌زنی باز می‌شد و به تیم‌ملی ایران هم دعوت شد.

با این‌همه گوچی با خروج از فوتبال هلند دوران کابوس‌باری را در آپوئل نیکوزیای قبرس و سیدنی استرالیا گذراند و با تصور پاک‌شدن خاطرات تلخ این یکی‌دو سال، دوباره به فوتبال هلند و این‌بار باشگاه زووله پیوست. بازگشتی که چندان موفق نبود و در پایان با اختلاف جدی او با سرمربی و مدیران تیم به پایان رسید. می ۲۰۲۱ آخرین روز‌های حضور قوچان‌نژاد در تیم زووله و مستطیل سبز فوتبال بود.

پشت‌کردن به فوتبال و سلام به خانواده

جدایی تلخ و پرحاشیه گوچی از زووله آن‌قدر سخت بود که ستاره مشهدی ترجیح داد مدتی به فوتبال پشت کند و فقط در کنار خانواده باشد. سفر‌های مکرر قوچان‌نژاد همراه با خانواده در ماه‌های جون و جولای که آثارش در پست‌های اینستاگرامی اوست، درست در مقطعی صورت می‌گرفت که باشگاه‌های زیادی خواهان به‌خدمت‌گرفتن مهاجم ایرانی بودند، اما گوچی که گویا حال‌وهوای فوتبال از سرش افتاده بود، به هیچ‌کدام پاسخ نمی‌داد. برخی رسانه‌های هلندی آن‌موقع حتی ادعا کرده بودند که قوچان‌نژاد گوشی تلفن همراهش را خاموش کرده است و برای استراحت در کنار خانواده پاسخ تماس‌های «منیجر»‌ها را هم نمی‌دهد.

تنیس، آگوئرو، جام‌جهانی، دایی و دیگر هیچ

زننده گل صعود ایران به جام جهانی ۲۰۱۴ در همه یک‌سال خانه‌نشینی بیشتر با خانواده بوده است و این را می‌‎توان از فعالیت جدی مجازی‌اش در اینستاگرام فهمید. قوچان‌نژاد در همه این مدت فقط چند پست با موضوع ورزش منتشر کرد؛ از پست تنیس تفریحی گرفته تا تمجید از آگوئرو و علی دایی. او حتی یک‌بار با انتشار پستی خاطره‌‎انگیز از دیدار ایران و آرژانتین در جام‌جهانی در تاریخ برگزاری آن مسابقه نشان داد که همچنان دلش برای فوتبال می‌تپد. با این همه گوچی هرگز پستی که پاسخی به شایعات مقصد آینده فوتبالی او باشد، منتشر نکرد.

فعالیت در حوزه مدلینگ

رضا قوچان‌نژاد دو سال پیش در نظرسنجی خوش‌تیپ‌ترین ورزشکار سال فوتبال هلند توانسته بود جایزه «خوش‌پوش‌ترین» را به‌دست بیاورد و سال قبل هم اگرچه دیگر نامزد این نظرسنجی نبود، همچنان به فعالیت‌های تبلیغاتی‌اش در این عرصه ادامه داد. به‌نحوی‌که بار‌ها شرکت‌های مختلف تبلیغاتی از خوش‌تیپی او برای آرایش «خوش‌پوشی» برندشان بهره بردند.

تلاش‌های نافرجام از داخل ایران

در روز‌هایی که گوچی سرگرم فعالیت‌های تبلیغاتی و استراحت در کنار خانواده بود، بازار نقل‌وانتقالات فوتبال ایران داغ و هر روز یک تیم مدعی می‌شد با نام «رضا قوچان‌نژاد» قرار است بمب نقل‌وانتقالات را بترکاند؛ از سرخابی‌های پایتخت بگیرید تا تراکتور و ذوب‌آهن و سپاهان. جالب آنکه هیچ‌وقت ستاره مشهدی این دعوت‌ها را نپذیرفت و در همه این مدت یکی از دلایل جدی این دوری از فوتبال باشگاهی ایران به نقل از بسیاری، همسر او «سروین بیات» بیان شده است. خانواده‌دوستی قوچان‌نژاد هم البته مزید بر علت بود و او حاضر نبود بدون همسر و فرزندش «دوران»، به ایران بیاید.

چراغ سبز «اسکو»

در این بین با تغییر سرمربی در فوتبال ایران، دراگان اسکوچیچ چراغ سبزش به رضا قوچان‌نژاد را برای بازگشت به فوتبال ملی نشان داد، اما همان‌طور که انتظار می‌رفت، ستاره حرفه‌ای فوتبال مشهد بعد از خداحافظی از فوتبال ملی دیگر حاضر نشد به تیم‌ملی برگردد.

وسوسه دوباره فوتبال

همه این دوری در وضعی است که حالا بعد از نزدیک به یک‌سال، دوباره رضا قوچان‌نژاد تمرینات اختصاصی بدن‌سازی‌اش را آغاز کرده است و هرازگاهی استوری‌هایی از حضورش در باشگاه بدن‌سازی منتشر می‌کند و با نوشتن عباراتی مثل «شروع دوباره»، این شائبه را به وجود می‌آورد که شاید ستاره مشهدی می‌خواهد دوباره به فوتبال برگردد. البته قوچان‌نژاد هیچ‌وقت اعلام نکرد که از فوتبال خداحافظی کرده است و حتی یک‌بار در مصاحبه‌ای با یکی از روزنامه‌های هلند اعلام کرده بود که به‌زودی به فوتبال برمی‌گردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->