احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

«دالتون‌های مخوف» در مشهد به دام پلیس افتادند

  • کد خبر: ۱۰۸۳۴۵
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
  • ۱
«دالتون‌های مخوف» در مشهد به دام پلیس افتادند
عاملان سرقت مسلحانه خودرو از زنان راننده در مشهد دستگیر شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، ماجرای سرقت از زنان راننده، از اسفند سال گذشته زمانی در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت که «دزدان پژوسوار» در بولوار خیام مشهد به انتظار طعمه‌ای برای سرقت خودرو نشسته بودند.

در تاریکی شب ناگهان یک دستگاه خودروی بی ام و در حالی از چهارراه عبور کرد که زن جوانی رانندگی آن را به عهده داشت. «دزدان پژوسوار» بی درنگ به تعقیب بی ام و پرداختند. آنان از قبل پلاک خودرو‌های دیگری را از مناطق مختلف شهری سرقت کرده و با یک دستگاه «پرچ پلاک» داخل خودرو پژو ۲۰۶ اس دی گذاشته بودند تا نقشه سرقت مسلحانه را تکمیل کنند

در این هنگام خودروی بی ام و وارد خیام ۱۰ شد و زن جوان قصد داشت، خودرو را به درون پارکینگ منزل هدایت کند، ولی در یک لحظه صدای تصادف سکوت را شکست. پژو ۲۰۶ سفید رنگ به سپر عقب خودروی گران قیمت بی ام و برخورد کرده بود. در حالی که دو سرنشین پژو از خودرو بیرون آمدند، زن جوان نیز پیاده شد تا نگاهی به صحنه تصادف بیندازد، ولی در یک لحظه هدف هجوم «دالتون‌های مخوف» قرار گرفت.

آن‌ها با افشانه فلفل و ایجاد رعب و وحشت، او را روی زمین انداختند که در همین حال یکی از سارقان پشت فرمان بی ام و نشست و از صحنه حادثه گریختند. آن‌ها درحالی که همدست شان نیز با پژو ۲۰۶ در حرکت بود، چند خیابان بالاتر توقف و بلافاصله پلاک‌های سرقتی را روی خودروی بی ام و نصب کردند و در تاریکی شب به مکان نامعلومی رفتند.

زن جوان که همه مدارک و گوشی تلفن همراهش را نیز از دست داده بود، هراسان و وحشت زده به خانه رفت و با حضور پلیس ۱۱۰ در محل وقوع حادثه، بررسی‌های کارشناسی در این باره آغاز شد.

بیست و سوم فروردین حادثه مشابه دیگری رخ داد. آن شب نیز یک زن جوان تنها رانندگی خودروی لکسوس را به عهده داشت که وارد خیابان پیروزی ۷۹ شد در همین حال دزدان پژوسوار باز هم خودرو را به سپر عقب لکسوس کوبیدند و او را وادار به توقف کردند. راننده لکسوس قبل از خروج از خودرو، آن را خاموش کرد و سوئیچ را برداشت. هنگامی که «دالتون‌های مخوف» برای سرقت خودرو به سمت راننده مذکور هجوم بردند او در تاریکی شب، سوئیچ را به زیر خودرو پرت کرد که از دید مهاجمان مسلح پنهان ماند.

آن‌ها با پاشیدن افشانه فلفل و شلیک با سلاح کلت گازی روی سر زن زخمی، تلاش می‌کردند تا سوئیچ را به دست آورند که موفق نشدند و به ناچار کیف دستی او را به همراه مدارکش ربودند. این زن جوان با پیکری زخمی سوئیچ را برداشت و بعد از فرار دزدان پژوسوار، ماجرا را به پلیس گزارش داد.

این پرونده با دستور قاضی شعبه ۶۰۷ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به پلیس آگاهی خراسان رضوی ارسال شد.

در حالی که تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی سارقان پژوسوار ادامه داشت، نیرو‌های انتظامی استان گیلان، هنگام گشت زنی در اطراف شهر سراوان به یک دستگاه خودروی بی ام و مدل بالا مشکوک شدند که مقابل یک رستوران پارک بود. استعلام آنان از مرکز فرماندهی نشان داد که پلاک‌های نصب شده روی خودروی بی ام و مربوط به یک خودروی دیگر است به همین دلیل آنان خودروی مذکور را به پارکینگ انتقال دادند که پس از بررسی‌های پلیس مشخص شد همان خودرویی است که به صورت مسلحانه توسط باند پژوسواران از خیابان خیام مشهد سرقت شده بود!

شب دهم اردیبهشت زن دیگری سوار بر یک دستگاه خودروی «اپتیما» مورد تعقیب سارقان قرار گرفت و با همان صحنه سازی تصادف با شیوه قبلی به چنگ «دالتون‌های مخوف» افتاد.

این گونه بود که کارآگاهان ردیابی‌های اطلاعاتی را در مشهد متمرکز کردند چرا که با وقوع سومین سرقت مشخص شد که سارقان پژوسوار در مشهد حضور دارند.

نیرو‌های عملیاتی دامنه ردیابی‌های اطلاعاتی را گسترش دادند و طولی نکشید که با رصد‌های اطلاعاتی آخرین خودروی سرقتی و بازبینی دوربین‌های مدار بسته، سرنخ‌هایی از یک مجرم سابقه دار به دست آمد که در همه سرقت‌های مذکور نقش داشت به همین دلیل کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه «مجتبی» سرکرده ۲۸ ساله این باند را در بولوار لادن مشهد شناسایی و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

با انتقال متهم به مقر انتظامی، بررسی‌های تخصصی وارد مرحله جدیدی شد تا این که وی به ناچار برادر خود را نیز در حالی به پلیس معرفی کرد که مدعی بود نفر سوم باند از دوستان قدیمی اوست.

کارآگاهان «امیر» برادر سرکرده باند را نیز در بولوار شهید صیاد شیرازی به دام انداختند و مخفیگاه آنان را مورد بازرسی قرار دادند که اموال سرقتی رانندگان زن به همراه لوازم دیگری کشف شد.

منبع: خراسان 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
0
0
از نیرو انتظامی باید قدردانی کرد. و جلو دزدان هم باید گرفته شود.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->