پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است
سرخط خبرها

افزایش ۱۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت از لایه نفتی پارس‌جنوبی| انتقال گاز فاز ۱۲ به خشکی در زمستان امسال

  • کد خبر: ۱۰۸۵۸۳
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
افزایش ۱۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت از لایه نفتی پارس‌جنوبی| انتقال گاز فاز ۱۲ به خشکی در زمستان امسال
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: با اجرای قرارداد جدید برای توسعه فاز ۲ لایه نفتی پارس جنوبی، تولید نفت از این میدان مشترک ۱۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

به گزارش شهرآرانیوز، «محمدرضا زهیری» امروز  در نشستی خبری در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به اینکه این شرکت همه فعالیت‌های فراساحل را اجرا می‌کند، افزود: این شرکت یکی از شرکت‌های تجهیز محور است و بر خلاف شرکت‌های پیمانکاری نفت کشور، تجهیزات وسیعی دارد.

وی ادامه‌داد: فاز ۱۶ پارس جنوبی به طول ۱۱۰ کیلومتر به موازات خط لوله قبلی کشیده خواهد شد و تا زمستان امسال آماده می‌شود و در حال پوشش در خرمشهر است و بخش زیادی پوشش داده شده است.

زهیری تاکید کرد: خط لوله توسط کشتی «سی مستر» از اواخر خرداد لوله گذاری را آغاز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خط لوله کشی به عسلویه ۲۱۰ کیلومتر است، گفت: با توافق با شرکت ملی نفت، کار‌های مهندسی در حال انجام است و خرید لوله‌ها و عملیات آغاز می‌شود و تا زمستان ۱۴۰۲ بهره برداری می‌رسد.  

مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی درباره امضای قرارداد با یک شریک خارجی برای توسعه فاز ۲ لایه نفتی پارس جنوبی و چگونگی انتخاب این شرکت، افزود: این شرکت در گذشته انتخاب شده بود و ما در بخش‌هایی از قرارداد تغییراتی دادیم.

وی تاکید کرد: این قرارداد زمانی نهایی خواهد شد که قرارداد بین ما و شرکت مذکور تبادل شود و با اجرای آن تولید نفت در این میدان مشترک ۱۰ هزار بشکه افزایش پیدا می‌کند.   

زهیری ادامه‌داد: با دانشگاه‌های مختلف ارتباط داریم و با آن‌ها کار می‌کنیم، همچنین از شرکت‌های دانش بنیان که بتوانند نیاز‌های ما را پوشش دهند، حمایت می‌کنیم.  

وی گفت: توسعه میدان فروزان چندین سال به دلیل تغییرات در سکو متوقف شد، سکو‌هایی که منتقل شده بود اکنون در خرمشهر است و با اتمام کار سکو‌ها را منتقل می‌کنیم.  

مدیرعامل تاسیسات دریایی با اشاره به اینکه به‌زودی دکل حفاری به میدان رسالت منتقل می‌شود، افزود: در سایر بخش‌ها فعال هستیم.

وی اضافه‌کرد: اکنون در فعالیت‌های بین المللی حضور داریم و یکی از اهداف ما صدور خدمات فنی و مهندسی است.

زهیری از مذاکره با شرکت‌های روسی برای نصب جکت و لوله گذاری خبر داد و گفت: با این حال متعهدیم ابتدا فعالیت‌های داخلی را اجرا کنیم تا کار‌های کشور بر زمین نماند و پس از آن ظرفیت خالی را برای درآمدزایی در پروژه‌های بین‌المللی لحاظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه ساخت سکو‌های فشارافزایی پیچیده نیست، افزود: ابتدا باید تجهیزات و کمپرسور‌ها آماده شود. در طراحی، ساخت و حمل این سکوی فشار افزایی مشکلی نداریم.

به گفته زهیری، اکنون در حال مطالعه در این زمینه هستیم، زیرا در سال‌های آینده به آن نیاز داریم.

وی ادامه‌داد: وضعیت پارس جنوبی برخلاف پیش بینی‌هایی که فشار افت می‌کند، در برخی فاز‌ها دچار افت فشار نخواهیم بود.  

مدیرعامل تاسیسات دریایی گفت: افزایش فشار باید در چاه‌ها انجام شود که فعلا نیاز به آن وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تامین مالی پروژه‌ها توسط کارفرما‌ها انجام می‌شود، افزود: اگرچه در تامین مالی مشکلاتی داریم، اما خللی ایجاد نکرده است.

زهیری با تاکید بر اینکه جاسک فاز دوم ندارد، ادامه داد: به دلیل مشکلاتی که پیش امده بود، گوی شناور اول نصب شده و سه گوی شناور دیگر در حال ساخت است که یک گوی از خارج از کشور آماده انتقال است و ۲ گوی شناور دیگر در یارد خرمشهر در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌ها انتقال سکو از فاز ۱۲ به فاز ۱۱ توسط شناور «اوشنیک» است، گفت: در تابستان امسال این انتقال انجام خواهد شد.  

زهیری افزود: انتقال مشعل شروع شده و سه پایه مشعل در حال ساخت است.  

مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی ادامه داد: این سکو در زمستان امسال گاز فاز ۱۱ را به خشکی منتقل کند.  

همچنین «علیرضا ضیغمی» رییس هیات مدیره شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با اشاره به اینکه با وجود آنکه در میدان فروزان به دلیل مشترک بودن این میدان کار با تاخیر انجام شده است، گفت: با سوء مدیریت سال‌های قبل، کار پیش نرفته و امیدواریم با اولویت بالا عقب ماندگی در این میادین را جبران کنند.

وی ادامه داد: در گذشته باید با اولویت منابع تخصیص پیدا می‌کرد تا چاه تولیدی و تزریقی در میدان نفتی پارس جنوبی احداث شود، اما این گونه نشد.  

ضیغمی افزود: تولید از لایه نفتی اکنون سه‌هزار بشکه در روز است که با اجرای قرارداد جدید به ۱۳ هزار بشکه افزایش پیدا می‌کند.  

وی تاکید کرد: کشتی اوشنیک که بسیار ویژه است و ابزار بسیار خوبی برای اجرای پروژه‌های داخلی و بین المللی است.

ضیغمی گفت: کشور‌های همسایه نیازمند خدمات فنی و مهندسی هستند و ایران در این زمینه می‌تواند فعال باشد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->