برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

گرانی‌ها بازار فست فود مشهد را به کسادی کشاند | تقاضا برای ساندویچ ارزان‌قیمت افزایش یافته است

  • کد خبر: ۱۰۹۰۶۱
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
گرانی‌ها بازار فست فود مشهد را به کسادی کشاند | تقاضا برای ساندویچ ارزان‌قیمت افزایش یافته است
بازار فست‌فودها و ساندویچ‌فروش‌های شهر مشهد این روزها در تب‌وتاب افزایش قیمت محصولات است، اما به‌گفته شاغلان این حرفه، افزایش قیمت‌ها این بازار را کساد کرده است.

طنین همتی|شهرآرانیوز، دیگر از شلوغی‌های فست‌فودها و ساندویچ‌فروشی‌های اطراف میدان ۱۰دی مشهد در ساعات ظهر و وقت ناهار خبری نیست. در گزارش میدانی خبرنگار شهرآرانیوز از بازار فست‌فود مشهد، این کسادی و کاهش تقاضا به چشم می‌خورد.

افزایش قیمت نان باگت از حدود قیمت ۱۰۰۰ به ۴۰۰۰تومان، افزایش قیمت سه‌برابری روغن در بازار، افزایش قیمت نرخ رب، افزایش قیمت ۳۰درصدی سوسیس و کالباس و دیگر هزینه‌ها مزید بر علت کسادی این روزهای بازار فست‌فود مشهد است.

فروشندگان موافق افزایش قیمت مواد اولیه و بی‌ثباتی در این بازار نیستند. به‌گفته یکی از فروشندگان، افزایش قیمت مواد اولیه و پیرو آن هزینه تمام‌شده، حجم زیادی از سفارش‌ها را کم کرده است. او می‌گوید: اگر پیش‌تر در طول روز حدود سی بسته نان باگت استفاده می‌کردیم، این روزها به پانزده بسته کاسته شده است.

به‌گفته یکی از اغذیه‌فروش‌های اطراف میدان ۱۰دی، افزایش قیمت فقط به یک قلم کالا مثل مرغ و روغن و نان خلاصه نمی‌شود و همه مواد اولیه برای تهیه ساندویچ دستخوش تغییر قیمت شده‌اند. او می‌گوید: در پی این افزایش قیمت، نرخ‌هایمان را تغییر دادیم، اما این افزایش قیمت سودی برای ما نداشته است، زیرا مشتریان ما هم به همان نسبت کم شده‌اند.

یکی از مشتریان به خبرنگار شهرآرانیوز می‌گوید: خرید هفتگی ساندویچمان را به حداقل رسانده‌ایم، چون قیمت‌ها نجومی شده و حتی بر کیفیت ساندویچ‌ها هم تأثیر گذاشته است.

در مراجعه به یکی‌دیگر از فست‌فود‌ها، یکی از مشتریان می‌گوید: به‌دلیل اوضاع کاری و زندگی، چاره‌ای برای کم‌کردن سفارشم ندارم و همین سفارش‌هایم را هم تغییر داده‌ام. اگر پیش‌تر یک ساندویچ با قیمت و کیفیت بیشتر سفارش می‌دادم، اکنون برای کاهش هزینه‌ها ترجیح می‌دهم سفارشم را از بین اقلامی که قیمت مناسب‌تری دارند، انتخاب کنم.

یکی از فروشندگان هم به این موضوع اشاره می‌کند: تقاضا برای ساندویچی مثل خوراک هندی که قیمت مناسب‌تری نسبت به ساندویچی مثل گوشت و مرغ دارد، در این مدت افزایش یافته است.

با افزایش قیمت روغن، ۱۰هزار تومان به قیمت منو غذایی ما اضافه می‌شود

رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، چلوكباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره تغییر نرخ‌نامه این صنف ازجمله اغذیه‌فروشی‌ها و فست‌فودها اظهار کرد: آخرین نرخ‌نامه ما در سال جدید و یک‌ماه پیش تعیین شد. باتوجه‌به تغییر قیمت برخی اقلام غذایی و اولیه، قرار شد تا ۱۰روز آینده که قیمت‌ها به ثبات برسد و نوسان قیمتی در بازار شاهد نباشیم، نرخ‌نامه جدید اعلام شود.

به‌گفته امیریان، باتوجه‌به اینکه دستور افزایش قیمت روغن دولتی است و اعمال شده است، حدود 10هزار تومان به قیمت نهایی محصولاتمان اضافه خواهد شد. نرخ‌نامه ما براساس اعلام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تعیین می‌شود. براین‌اساس، هرگونه افزایش قیمت خارج از نرخ‌نامه‌ها تخلف است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->