ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان
سرخط خبرها

تاریخ‌نگاری حضور تیم منتخب خراسان در چهارمین دوره لیگ قدس - سال ۱۳۶۷ قسمت دوم

  • کد خبر: ۱۰۹۲۶۵
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
تاریخ‌نگاری حضور تیم منتخب خراسان در چهارمین دوره لیگ قدس - سال ۱۳۶۷ قسمت دوم
از گل زیبای اعظم به عابدزاده تا باخت دوباره به تهران ب را در این قسمت می‌توانید بخوانید.

حسین نخعی شریف | شهرآرانیوز؛ در هفته گذشته به شروع مسابقات لیگ قدس در سال ۱۳۶۷ پرداختیم. در آن شماره به وضعیت انتخاب بازیکنان و مسابقه هفته اول تیم منتخب خراسان با تیم تهران ب اشاره شد. در این هفته به ادامه این مسابقات و نتایج تیم خراسان تا پایان دور رفت و اولین بازی دور برگشت پرداخته شده است.

تساوی خشن در تبریز

خراسان پس از ناکامی مقابل تهران در خانه، در دومین گام جمعه ۱۸ شهریور مهمان آذربایجان‌شرقی بود. ۱۵ هزار تماشاگر ناظر این دیدار بودند و طبق معمول بازی‌های مشهد و تبریز، شاهد یک بازی فیزیکی و توأم با خشونت از هردو تیم بودند که البته چاشنی اتلاف وقت هم در دستورکار مهمان قرار داشت. زردکانلو در این مسابقه تیمش را فقط با یک مهاجم (سعید صیامی) روانه میدان کرده بود و با گماشتن پنج مدافع و چهار هافبک عملا راه نفوذی برای شاگردان بیوک صباغ باز نگذاشته بود تا دو تیم با تساوی بدون گل به کار خودشان خاتمه دهند. این دیدار گلی نداشت، اما چهار کارت زرد داشت که سه‌تای آن سهم خراسان بود؛ سعید جوشش، علی شریعتی، شهریار رضایی. قاضی این میدان پربرخورد، حسین عسکری بود.

ضعف گل‌زنی در برابر گیلان

خراسان پس از یک شکست و یک تساوی در سومین هفته در مشهد و در حضور بیش از ۱۲ هزار تماشاگر مشتاق به‌مصاف گیلان رفت که با دو پیروزی پی‌درپی مقابل همدان و اصفهان برای تداوم صدرنشینی به نتیجه‌ای به‌جز پیروزی فکر نمی‌کرد. دیداری که جمعه ۲۵ شهریور ۱۳۶۷ به قضاوت حسین خوشخوان برگزار شد. خراسان در نیمه اول بیشتر صاحب توپ و میدان بود، اما نتوانست از فرصت‌هایش استفاده کند تا نیمه دوم این گیلانی‌ها باشند که به‌لطف مثلث سیروس قایقران، سیدعلی افتخاری و محمد احمدزاده بهتر ظاهر شوند. اما آن‌ها هم در ضربات آخر بی‌دقت بودند تا یک تساوی بدون گل دیگر مقابل نام خراسان ثبت شود. این سومین بازی پی‌درپی خراسان بود که خط حمله این تیم در گل‌زنی ناکام می‌ماند و همین مسئله موجب دل‌خوری تماشاگران در آخر بازی شد. در این بازی مجید حسینی‌پور که دقیقه ۳۱ به‌جای فریدون مهریار مصدوم به میدان آمد، بازیکنی باآینده نشان داد.

اولین پیروزی در دیار ابوعلی‌سینا

شاگردان قاسم زردکانلو در چهارمین هفته و در اولین روز مهر مهمان همدانی‌ها بود. همدانی‌ها که در سه هفته گذشته نتایج خوبی نگرفته بودند، خیلی زود دست به تغییر مربی زدند تا در این مسابقه از دانش مربی جدیدشان، صفر شاه‌محمدی، بهره ببرند. نقشه‌ای که ۶۵ دقیقه هم مؤثر بود، اما تیزهوشی منصور شفیعی باعث شد ۵ هزار تماشاگر همدانی مغموم ورزشگاه را ترک کنند. بازی در نیمه اول تمام‌وکمال در اختیار سپیدپوشان همدان بود و مزد این برتری تک‌گل دقیقه ۳۶ صادق دایلر بود. همدانی‌ها اگر باتجربه‌تر بودند، دقیقه ۴۴ بر اثر اشتباه داور در اعلام‌کردن آفساید می‌توانستند به گل دوم هم دست یابند.

با شروع نیمه دوم، زردکانلو با اشراف به ضعف تیمش هم‌زمان به دو تعویض دست زد و با تقویت کناره‌های تیمش به بازی هوایی روی آورد و با همین تاکتیک به گل اول رسید. سانتر بی‌نقص کاپیتان اعظم با ضربه سر منصور شفیعی دقیقه ۶۵ به تور نشست تا بازی به تساوی کشیده شود. همدانی‌ها پس از دریافت این گل برای کسب پیروزی به حملات احساسی رو آوردند، ولی این خراسان بود که دقیقه ۸۰ به‌دست منصور شفیعی روی یک فرار به گل دوم رسید تا سبزپوشان مشهدی دو امتیاز ارزشمند از دیار بوعلی‌سینا سوغات بیاورند. خراسان با این پیروزی با چهار امتیاز بعد از تهران هفت امتیازی و گیلان پنج‌امتیازی در جایگاه سوم قرار گرفت.

گل زیبای اعظم به احمدرضا عابدزاده

خراسان در آخرین دیدار دور رفت در حضور ۱۰ هزار تماشاگر مشتاق میزبان اصفهان بود. دیداری که جمعه ۸ مهر به‌قضاوت هادی دزفولی در ورزشگاه تختی مشهد برگزار شد. خراسان با اطلاع از نتیجه تساوی دو تیم صدرنشین تهران و گیلان بازی را کاملا هجومی آغاز کرد و در همان دقیقه اول می‌توانست به گل دست یابد، اما احمدرضا عابدزاده ضربه سر سعید صیامی را با واکنشی دیدنی مهار کرد.

دقایق پایانی نیمه اول که خراسان برای گل بی‌تابی می‌کرد تا دست‌خالی به رختکن نرود، بازهم این احمدرضا عابدزاده بود که مانع اصلی ناکامی شاگردان زردکانلو بود. با شروع نیمه دوم اصفهان برای مهار حملات خراسان عمق دفاع این تیم را نشانه رفت و همچنین، شوت از راه دور را در دستورکارش قرارداد و بیست دقیقه‌ای نبض بازی را دستش گرفت که علاوه بر دفاع چندلایه خراسان، یک‌بار هم تیر دروازه مانع گل‌زنی‌اش شد.

خراسان با تحریک و تشویق هوادارانش که طلب گل می‌کردند، پس از فروکش‌کردن حملات حریف، با بردن توپ به کناره‌ها و البته بازی بدون توپ حسین شاملو و محمد اعظم باعث سردرگمی مدافعان اصفهان شدند و سرانجام دقیقه ۸۰ روی سانتر منصور شفیعی، محمد اعظم با ضربه سر تماشایی ورزشگاه را به‌هم ریخت تا دو امتیاز ارزشمند به حساب خراسان واریز شود. پس از این گل، محمدرضا کربکندی، مربی اصفهان، با اعتراض بی‌دلیلش باعث تشنج در بازی شد و البته از محبت تماشاگران هم بی‌بهره نماند. خراسان با این پیروزی با گیلان هم‌امتیاز شد و اختلافش را با تهران هشت‌امتیازی به دو رساند. اصفهان هم با سه امتیاز در جایگاه قبل از آخر نیم‌فصل را تمام کرد.

شکست مقابل تهران در اولین بازی دور برگشت

خراسان که در اولین گام لیگ، بازی را در مشهد به تهران ب باخته بود، این‌بار درحالی در بازی برگشت به‌مصاف تهران رفت که در صورت پیروزی می‌توانست به‌جای این تیم بر صدر جدول تکیه بزند. ۳ هزار تماشاگر مشتاق که نیمی از آن‌ها هم مشهدی بودند، سه‌شنبه ۱۲ مهر در ورزشگاه شهید شیرودی شاهد یک بازی زیبا و پرهیجان بودند؛ جایی که دو تیم برای دشت کامل امتیاز مقابل هم ایستاده بودند. نیمه اول با سه موقعیت خطرناک تهران روی دروازه حریف در مقابل دو موقعیت خراسان نشان‌دهنده تعادل بازی بود و البته درخشش سعید عزیزیان و سعید جوشش، سنگربانان دو تیم.

در نیمه دوم خراسان با دوندگی بیشتر میانه میدان را در دست گرفت، اما محمد توانایی، مربی تهران، با کم‌کردن یک مدافع و فرستادن دو جوان باانگیزه نه‌تنها این خلأ را پر کرد، بلکه با حربه جوانی بازیکنانش، روی سانتر امیر هاشمی‌مقدم از راست در دقیقه ۷۴ توسط جمشید امیرخانلو به گل رسید. جالب اینکه از حدود سه دقیقه قبل گل، تهرانی‌ها قصد تعویض هاشمی‌مقدم را داشتند، اما بازی از جریان نمی‌افتاد تا این کار صورت بگیرد! بعد از گل نیز درحالی‌که خراسان برای رسیدن به گل مساوی در زمین تهران خیمه زده بود، محسن گروسی، یار تعویضی تهران، تیر آخر را دقیقه ۸۵ شلیک کرد تا خراسان در عین شایستگی دست‌خالی به مشهد برگردد و نوار بازی‌های بدون شکست تهران دست‌نخورده باقی بماند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->