اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

خراسان رضوی نیازمند «نقشه جامع جمعیت»

  • کد خبر: ۱۰۹۵۶۲
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
خراسان رضوی نیازمند «نقشه جامع جمعیت»
نشست تبیین نقش مدیریت شهری در فرصت پنجره جمعیتی در مشهد برگزار شد.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: درباره موضوع جمعیت باید کار زیرساختی انجام شود. خانواده ۳۰هزارنفره شهرداری می‌تواند اولویت نخست درون سازمانی قرار‌گیرد.

فاطمه سلیمی در نشست تبیین نقش مدیریت شهری در فرصت پنجره جمعیتی با اعلام این مطلب افزود: در کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر مشهد با بیش از شصت نفر از زنان شورای اسلامی دیگر شهر‌های کشور ارتباط گرفتیم و باید اعلام کنم که برنامه‌های ما در مشهد در تعدادی از شهر‌های دیگر نیز اجرایی می‌شود.

نیازمند نقشه جامع راهبردی جمعیت در استان هستیم

وی اظهار کرد: از استاندار مطالبه کردیم که همه دستگاه‌های متولی را جمع کند تا با مدیریت استاندار، وظیفه راهبردی و نقشه جامع راهبردی درباره جمعیت تبیین شود. در این راه علاوه بر توجه به بعد اقتصادی، کرامت زن باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه در مناطق برخوردار مشهد تعداد فرزندآوری کمتر از حاشیه شهر است، افزود: در مسئله افزایش فرزندآوری نه در زیرساخت، نه در سیاست‌ها و نه در طرح‌های اجرایی، چاره اندیشی نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: می‌توانیم در شورای اسلامی شهر در قالب طرحی از شهرداری بخواهیم تا لایحه‌ای درباره افزایش فرزندآوری در دو بعد درون سازمانی و بیرونی ارائه دهد.

عنصر اصلی شهر خانواده است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در شورای اسلامی شهر می‌توانیم برای موضوع خانواده و افزایش جمعیت کار کنیم. شورای اسلامی شهر سیاست هایش را برای شهرداری آماده می‌کند. در شورای اسلامی علاوه بر سیاست گذاری، به این قائلیم که به عنوان نماینده مردم حلقه‌های مرتبط در هر زمینه را به هم متصل کنیم.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: محوریت نهاد خانواده در شهر عنصر اصلی است. باید نقش و جایگاه بانوان در همه عرصه‌های فردی و اجتماعی و تعالی شاخص‌های خانواده محوری حفظ شود.

ایران در بهترین فرصت پنجره جمعیتی

زهرا حسامی، معاون مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: در دوره پانزده ساله ۱۴۰۰تا۱۴۱۵ می‌تواند برای فرایند رشد جمعیت برنامه ریزی شود. دو راهبرد حمایت اقتصادی از خانواده و ارزش گذاری برای فرزندآوری در این راستا مؤثر تعریف می‌شود.

پیشنهاد‌های مدیریت شهری

عضو سازمان نظام روان شناسی و مشاوره نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه در بیش از سی کشور وزارت خانواده وجود دارد، گفت: اگر خودمان را سرباز نظام می‌دانیم، باید سال دیگر همین موقع بگوییم در میدان عمل چه کرده ایم.
حجت الاسلام علی اکبر روحانی مقدم افزود: باید در این راستا طرح‌های تشویقی ارائه دهیم و حمایت سرانه سالانه از افراد خانواده تعریف شود.

وی اظهار کرد: ارائه وام قرض الحسنه به طرح فرزندآوری به کارکنان شهرداری، رصد مستمر سیاست‌های جمعیتی، توجه شهرداری به ویژه در حمل ونقل شهری برای زنان باردار، ارائه تخفیف‌های شهروندی و تخفیف در پروانه و پایان کار می‌تواند پیشنهاد‌هایی در راستای ترویج فرزندآوری از سوی مدیریت شهری تعریف شود.

وی گفت: ما حدود ۶۵طلبه روان شناس داریم که حاضرند در راستای آموزش خانواده‌ها پای کار باشند.

افزایش سرعت سال خوردگی

غلامرضا حسنی، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه بحران ما در سال خوردگی، سرعت سال خوردگی و سرعت کاهش باروری است، افزود: برای موضوع فرزندآوری باید برای کارکرد خانواده کار شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->