حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین تعلیق شد تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین جزئیات طرح جنجالی دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان پایگاه‌های اشغالگران اسرائیلی زیر آتش سنگین حزب‌الله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) روز تحلیف پوتین مشخص شد ابوعبیده: پاسخ ایران به اسرائیل قواعد جدیدی را وضع کرد | اسرائیل در شن‌های غزه گیر افتاده است جمعی از کارگران فردا چهارشنبه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند اوضاع وحشتناک اسیران غزه به روایت آزاده فلسطینی عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد رئیسی وارد «کراچی» قلب اقتصادی پاکستان شد حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل وزیر دفاع روسیه: اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ روسیه شد اردوغان در راه بازگشت از عراق: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «امیر تتلو» برگزار شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد شعب اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد
سرخط خبرها

اعضای کمیسیون عمران مجلس به محل وقوع حادثه متروپل آبادان می‌روند

  • کد خبر: ۱۰۹۹۸۲
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
اعضای کمیسیون عمران مجلس به محل وقوع حادثه متروپل آبادان می‌روند
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون عمران مبنی بر بررسی ابعاد حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان، اعضای کمیسیون عمران پنج‌شنبه هفته‌جاری برای بررسی و تهیه گزارش ازمحل وقوع حادثه بازدید می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالجلال ایری با اشاره به حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان، گفت: فرو ریختن بخشی از ساختمان متروپل آبادان موجب فوت و مصدومیت تعدادی از هم‌وطنانمان شد؛ متاسفانه ساختمان متروپل علی‌رغم هشدار‌هایی که نسبت به ناایمن بودن آن داده شد، مورد استفاده قرار گرفته بود از این رو لازم است ضمن بررسی دقیق تمامی ابعاد حادثه با خاطیان برخورد جدی صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: ساختمان متروپل برای ۹ سقف طراحی شده، اما در ۱۲ سقف اجرا شده است که این نشان دهنده عملکرد نامناسب دستگاه‌های مختلف نظارتی ساخت وساز در توقف و جلوگیری از ساخت ساختمان‌های نا ایمن است.

وی ادامه داد: بررسی‌های مقدماتی نشان می‌دهد که مهندسین ناظر این پروژه پس از صدور پروانه این ساختمان فرآیند ساخت را کنترل کرده و گزارشی مبنی بر نا ایمن بودن این پروژه، طی ۱۷ بند تهیه و به دستگاه‌های متولی داده‌اند و آخرین گزارش نیز حدود یک ماه گذشته وضعیت نامناسب و بحرانی این ساختمان و ضرورت عدم صدور پایان کار این ساختمان از طرف سازمان نظام مهندسی تاکید شده بود، اما مورد غفلت شهرداری قرار گرفته است. از طرفی به دلیل فشار‌ها و لابی‌های متعدد حدود ٦٠ درصد این پروژه بدون حضور ناظر نظام مهندسی اجرایی شده بود و پس از گذشت حدود دو سال، شهرداری به حضور مهندس ناظر در این پروژه رضایت داده است. از این رو ساختمان متروپل از ابتدا بدون نظارت مهندس ناظر و به صورت غیر استاندار و غیر اصولی اجرا شد.

ایری با بیان اینکه سازمان نظام‌مهندسی وظیفه قانونی و ابزار توقف پروژه را ندارد، اضافه کرد: باید هر‌چه سریعتر قانون نظام مهندسی در مجلس اصلاح شود تا سازمان نظام مهندسی در کنار ابزار فنی از ابزار نظارتی قویتری برخوردار گردد.

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه قدرت نظام مهندسی در حد مشاور فنی و تخصصی شهرداری است و هیچ اختیاری برای توقف پروژه‌ها را ندارد.   طبق روال فعلی ناظر تخلفات را به شهرداری گزارش کرده و این شهرداری است که باید با استناد به گزارشات مرحله ایی مهندسان ناظر، روند کار را متوقف کند. انتظار بر این است که قوه قضاییه با هر دستگاه اجرایی با وظایف نظارت عالیه، از قبیل استانداری و راه و شهرسازی استان و سایر دستگاه‌هایی که بایستی براین پروژه‌ها نظارت داشته باشند، مطابق با قانون برخورد کند.  

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه از این دست ساختمان‌ها در کشور بسیار است و اگر به زودی برای آن‌ها تصمیم گیری نشود، مجددا شاهد فاجعه غمناک دیگری خواهیم بود، تصریح کرد: در تهران تعداد زیادی ساختمان نا ایمن وجود دارد که از جمله پر تردد‌ترین آن‌ها پاساژ علاءالدین و ساختمان آلمینیوم است لذا برای جلوگیری از تکرار حوادثی مانند پلاسکو و مترو‌پل از هم‌اکنون باید اقدام جدی صورت بگیرد.  

وی ادامه داد: رئیس مجلس شورای اسلامی نیز به کمیسیون عمران برای بررسی دقیق ابعاد حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان ماموریت داده است از این رو روز پنچ شنبه به اتفاق اعضای کمیسیون از این محل بازدید کرده و گزارش خود را تهیه و به صحن مجلس ارائه خواهیم  کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->