دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور
سرخط خبرها

ظرفیت کافی ذخیره‌سازی روغن در خراسان رضوی وجود ندارد

  • کد خبر: ۱۱۰۲۰۲
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
ظرفیت کافی ذخیره‌سازی روغن در خراسان رضوی وجود ندارد
معاون بازرگانی خارجی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: درحال حاضر وضعیت واردات کالا در خراسان رضوی از شرایط مناسبی برخوردار نبوده و عوامل مختلفی همچون تامین ارز، حمل و نقل، تامین کالا، لجستیک کالا، و... شرایط را برای واردات در استان سخت‌تر می‌کند. در واردات روغن به استان، ظرفیت کافی جهت ذخیره‌سازی وجود ندارد.

به گزارش شهرآرا نیوز؛ امیر طالبی، صبح ۵ خردادماه در جلسه معارفه مدیر کل جدید اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی، اظهار کرد: یکی از اهداف بسیار مهم مردمی سازی رایانه‌ها، بهینه‌سازی مصرف کالا‌ها بوده است. دولت در این طرح به دنبال کاهش مصرف کالا نبوده، بلکه مصرف بهینه کالا‌ها توسط مردم مد نظر قرار گرفته است. مسئولان مربوطه در خراسان رضوی نیز باید توجه ویژه‌ای به بحث بهینه‌سازی در مصرف کالا‌ها داشته باشند.

وی افزود: درحال حاضر وضعیت واردات کالا در خراسان رضوی از شرایط مناسبی برخوردار نبوده و عوامل مختلفی همچون تامین ارز، حمل و نقل، تامین کالا، لجستیک کالا، و... شرایط را برای واردات در استان سخت‌تر می‌کند. کالا‌ها با روش‌های سختی وارد کشور می‌شوند بنابراین باید در مصرف آن‌ها کاملا مسئله بهینه سازی را رعایت نمود.

معاون بازرگانی خارجی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: خراسان رضوی از ظرفیت‌های بالا و ویژه‌ای برخوردار است که در صورت استفاده از آن‌ها شاهد بهبود وضعیت اقتصادی استان خواهیم بود. برای فعال شدن ظرفیت لجستیک خراسان رضوی تلاش‌های زیادی صورت گرفت که خوشبختانه موجب ایجاد نتیجه نیز شده است، اما تا کنون از این ظرفیت به به خوبی استفاده نشده است.

طالبی تصریح کرد: در خصوص واردات گندم از کشور‌های همسایه هیچ مانعی وجود ندارد و این امر موجب بهبود شرایط اقتصادی استان نیز خواهد شد، اما برای واردات روغن ظرفیت لازم جهت ذخیره سازی در خراسان رضوی وجود ندارد. اگر ظرفیت لازم جهت واردات و ذخیره‎سازی روغن در استان ایجاد شود به زودی واردات روغن را نیز امکان پذیر خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کافی در جهت تسریع و تهسیل امر واردات در خراسان رضوی به نحو احسن انجام شده و در این استان باید به احیای ظرفیت‌های موجود و شکوفا شدن اقتصاد پرداخته شود.

در ادامه، محمدرضا اورانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: جمعیت استان بالغ بر ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که این آمار شامل اتباع و زائران نیز می‌شود. سرانه تولید آرد خراسان رضوی ۷ کیلو و ۳۰۰ گرم است که این رقم در مقایسه با میانگین مصرف استان حدود ۷۰۰ گرم کمتر است؛ سرانه آرد خراسان رضوی به ویژه مشهد باید مورد اصلاح و بازنگری قرار بگیرد.

وی افزود: در استان ۳۱ کارخانه آرد وجود دارد که ظرفیت تولید این کارخانه‌ها بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تن است، اما متاسفانه تنها از یک سوم ظرفیت این کارخانه‌ها برای تولید آرد استفاده می‌شود. کشور افغانستان که در همسایگی ما وجود دارد، آرد مورد نیاز خود را از ترکیه تامین می‌کند. خراسان رضوی ظرفیت دریافت عبور موقت گندم از کشور‌هایی همچون روسیه، آسیای میانه و... را دارد. پس از دریافت گندم از کشور‌های مذکور، استان می‌تواند از تمام ظرفیت خود برای تولید آرد و صادرات آن به افغانستان و تامین کردن آرد مورد نیاز این کشور استفاده کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی دارای ۴ کارخانه تصفیه روغن با ظرفیتی بیش از ۱۳ هزار و ۵۶۰ تن در ماه است. اگر کارخانه تصفیه روغن کاشمر نیز از حالت نیمه فعال به حالت فعال شود، ظرفیت تولید به بیش از ۲۰ هزار تن نیز خواهد رسید.

اورانی ضمن اشاره به وضعیت تامین کالا‌های اساسی در استان بیان کرد: در حوزه تامین کالا‌های اساسی، دو نکته بسیار مهم وجود دارد که عبارتند از تامین کالای اساسی به میزان مناسب و در زمان مناسب. از عمده دلایلی که خراسان رضوی در تنظیم کالا‌های اساسی با موانع متعددی مواجه می‌شود، عدم تنظیم و تامین کالا‌های اساسی در زمان مناسب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: ۷۰ درصد از برنج موجود در خراسان رضوی وارادتی و تنها ۳۰ درصد داخلی است. برنج‌های وارداتی استان عمدتا هندی و پاکستانی هستند و برنج تایلندی هیچ جایگاهی در سفره مردم ما ندارد. مسئولان ذی‌ربط تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت معیشت مردم می‌کنند، اما این تلاش‌ها نتیجه و اثربخشی لازم بر سفره‌های مردم را ندارد. خواهشمندم سیاست‌های کلانی که در شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران تدوین و تنظیم می‌شود، مورد بازبینی قرارگیرد.

وی درباره تامین کالا‌های اساسی در استان ادامه داد: خراسان رضوی در خصوص تامین کالا‌های اساسی در شرایط سختی قرار گرفته و نهاده‌های تولیدی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست. از خراسان رضوی تا بندرامام خمینی ۱۷۲۰ کیلومتر فاصله وجود دارد و هزینه‌های حمل و نقل به طرز چشمگیری افزایش یافته و این موضوع نتایج نامطلوبی در حوزه تامین کالا‌های اساسی خواهد گذاشت. این در حالی است که می‌توان از مرز سرخس برای حمل و نقل بار‌ها با قیمت کمتر و به صرفه‌تر استفاده کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: در خیلی از مسائل و برنامه‌های اقتصادی، به پول احتیاجی نیست بلکه به اصلاح و بازنگری قوانین و رویداد‌ها احتیاج داریم. خراسان رضوی از لحاظ سرمایه‌گذاران و نیروی انسانی برخوردار است. امید است که با بازنگری و اصلاح برخی از قوانین موجود، شاهد فعال سازی گمرک سرخس و کاهش موانع و مشکلات حاضر در این عرصه باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->