شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال ۳۵۱فقره تصادف منجر به جرح طی ۲۴ساعت گذشته در مشهد | ۴۷مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند (۷ فروردین ۱۴۰۳) جشن میلاد کریم اهل بیت (ع) در حرم مطهر رضوی هوای مشهد پاک شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) حاجی‌بگلو: قانون درآمدهای پایدار شهرداری مشهد نیاز به بازنگری دارد + فیلم
سرخط خبرها

منطقه ۹ مشهد بدون تراکم فروشی

  • کد خبر: ۱۱۰۲۹۴
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
منطقه ۹ مشهد بدون تراکم فروشی
در نهمین نشست صمیمی «پای حرف مردم» چهار عضو شورای اسلامی شهر مشهد به محله رضاشهر در بولوار پیروزی رفتند.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ در نهمین نشست صمیمی «پای حرف مردم» چهار عضو شورای اسلامی شهرمان به محله رضاشهر در بولوار پیروزی رفتند. این محله که جزو محلات برخوردار است نیز مشکلات خاص خود را دارد و همین امر سبب شد تا نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر به مسجد پیغمبر اکرم (ص) این محله بروند و پای حرف نمازگزاران و اهالی محله‌های رضاشهر، رضویه و پیروزی بنشینند.

در این نشست اهالی محله‌های رضاشهر و رضوی سؤالات و دغدغه هایشان را مطرح کردند و مقرر شد درباره برخی درخواست ها، جلسه مشابهی در آینده نزدیک برگزار شود؛ مواردی مانند پیاده روسازی در بولوار شهیدرضوی، هماهنگی در پیاده روسازی کوچه ها، مدیریت دوربرگردان بولوار شهیدرضوی در مقابل مسجد پیغمبر اکرم (ص) برای کاهش ترافیک، اجرای گام‌های چهارم و پنجم پروژه «محله ما» در رضاشهر، اختصاص منابع مالی برای بهسازی مدارس در اختیار مؤسسه دختران آفتاب (مدارس مربوط به تحصیل دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مناطق کم برخوردار شهر)، آبیاری درختان داخل کوچه‌های محله رضاشهر و ساخت مجتمعی با مشارکت شهرداری در زمین مجاور مسجد امام رضا (ع) محله رضاشهر و....

ساخت پل هوایی، نیازمند مطالعات

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ابتدای این نشست در پاسخ به یکی از دغدغه‌های اهالی محله رضوی مبنی بر نبود راه ارتباطی مناسب بین دو طرف بولوار پیروزی در محدوده بولوار شهیدرضوی، گفت: نصب پل هوایی در این قسمت باید بررسی شود.

ساخت پل هوایی در وضعیت کنونی که باید پل‌های هوایی به آسانسور مجهز باشند، هزینه‌های زیادی دارد. برای همین نیازمند مطالعه است. حسن موحدیان درباره درخواست کمک نمایندگان مدرسه «دختران آسمان» نیز بیان کرد: طبق قانون بخشی از عوارض برای موضوع آموزش، مستقیم به حساب آموزش وپرورش واریز می‌شود و قانون به ما اجازه نمی‌دهد که خودمان در این موضوع پولی هزینه کنیم.

وی گفت: درباره اجرای پروژه پیاده روسازی بولوار شهیدرضوی، با توجه به شیب داربودن این خیابان، باید مطالعات ویژه‌ای انجام شود. موحدیان درباره تقاضای آبیاری درختان داخل کوچه توسط شهرداری نیز گفت: شهرداری نمی‌تواند درختان داخل کوچه را آبیاری کند و همشهریان بهتر است با استفاده از پساب خانگی، به آبیاری فضای سبز پیرامون خانه شان اقدام کنند.

ضمن اینکه موضوع کمبود وسیله نقلیه عمومی در بولوار رضوی را که جزو درخواست‌های مردمی است، پیگیری می‌کنیم.

توجه به مناطق کم برخوردار

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: توجه و تمرکز این دوره شورای اسلامی و مدیریت شهری مشهد به مناطق کم برخوردار شهری است.

هاشم دائمی افزود: با روی کار آمدن شورای ششم اتفاقات خوبی در این کلان شهر افتاده است که یکی از آن‌ها بازگشایی گره هفده ساله پادگان مشهد است و از این دست پروژه‌ها همچنان خواهیم داشت.

منطقه ۹ بدون تراکم فروشی

سالن ورزشی برای بانوان در سرافرازان

وی ادامه داد: در ابتدای فعالیت شورای ششم شهر مشهد، مصوبه پروژه‌های زودبازده برای محلات کم برخوردار را داشتیم و با توجه به اینکه در منطقه ۹ نیز برخی محلات جزو محلات کم برخوردار به شمار می‌روند، ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های زودبازده برای این منطقه نیز اختصاص داده شده است.

موضوع ساخت سالن ورزشی ویژه بانوان نیز یکی دیگر از دغدغه‌های اهالی این محله بود که دائمی درمقابل از آغاز عملیات اجرایی سالن ورزشی ویژه بانوان در بولوار سرافرازان در امسال خبر داد.

وی ادامه داد: برای پیاده روسازی در بولوار رضوی در صورت مهیابودن امکانات، در اصلاح بودجه ۱۴۰۱ شهرداری به این مسئله توجه خواهد شد.

تراکم فروشی نداریم

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد نیز در پاسخ به سؤالی مبنی بر تراکم فروشی در منطقه ۹، گفت: موضوع تراکم فروشی شاکیان مختلفی دارد.

در این راستا طرح‌های تفصیلی شهر مشهد در حال بازنگری است. در اوایل روی کارآمدن شورای ششم طرح تفصیلی حوزه جنوب غرب مربوط به مناطق ۹ و ۱۱ شهرداری پس از طی کردن مراحل تصویب، ابلاغ شده بود و اکنون با ملاک عمل قراردادن این سند بالادستی، موضوعی به نام تراکم فروشی در این منطقه نداریم.

حمید ضمیری افزود: در این طرح تفصیلی سعی شده است تا بیشترین ساخت وساز‌ها در معبر، ملاک عمل قرار گیرد تا ظلمی به همسایگان نشود.

همچنین در این طرح تفصیلی الزام بر این است که هیچ ملکی تراکمش کم نشود و اگر ملکی در این زمینه با کاهش تراکم روبه رو شده است، می‌تواند مراجعه کند و در صورت اثبات، تراکمش برگردد.

ضمیری اضافه کرد: هنوز دیگر طرح‌های تفصیلی شهر تصویب نشده و در این راستا سعی بر این است که مشاوران طرح‌ها با حضور میدانی در معابر، خیابان‌ها و محلات مختلف نیاز‌های واقعی مردم را برای تهیه و تدوین طرح تفصیلی بررسی کنند.

وی درباره مناسب سازی‌ها در اجرای پروژه‌های پیاده روسازی گفت: موضوع مناسب سازی ویژه افراد توان یاب، سالمندان و دیگر افراد با وضعیت خاص، جزو الزامات در اجرای پروژه‌های پیاده روسازی جدید است و اگر این اتفاق رخ ندهد، کوتاهی و کم کاری از سوی شهرداری است.

وی درباره اجرای پیاده روسازی ناهماهنگ در کوچه و معابر توسط سازندگان منازل گفت: این موضوع را پیگیری خواهم کرد که اگر در قانون آیین نامه‌ای برای هماهنگ سازی پیاده رو وجود دارد که اجرایی شود و اگر این آیین نامه وجود ندارد، پیگیر تهیه آیین نامه در این باره خواهیم بود تا برای پیاده روسازی مقابل منازل الزاماتی وجود داشته باشد تا سلیقه در این زمینه به بروز مشکلات برای عابران پیاده منجر نشود.

پیگیری برای تغییرنام میدان

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز درباره درخواست همسر شهید احمدی که در این نشست حاضر بود و اعلام کرده بود که در گذشته قرار بوده است یکی از معابر محله به نام همسر شهیدش نام گذاری شود، وعده پیگیری تا حصول نتیجه را داد.

مجید طهوریان عسکری افزود: درباره تغییرنام میدان سلمان فارسی نیز بررسی می‌کنیم که به چه دلیل نام این میدان تغییر کرده است. وی افزود: برای بودجه پروژه «محله ما» نیز منابعی در بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شده است و از همین رو پیگیر بودجه گام‌های چهارم و پنجم پروژه «محله ما» در محله رضاشهر خواهیم بود.

در پایان نیز سعید حسینقلی زاده مقدم، شهردار منطقه ۹، علاوه بر اینکه درباره انجام اقدامات اولیه در بحث مدیریت معابر در مناطق حادثه خیز تا انجام مطالعات برای ایجاد پل هوایی وعده همکاری داد، گفت: سؤالات و دغدغه‌های اهالی این محله به صورت جداگانه بررسی خواهد شد و من و همکارانم برای بررسی مشکلات مردم پای کار هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->