نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

مشکلات خیابان «نجف» مشهد حواله به سال آینده

  • کد خبر: ۱۰۱۷۴۳
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
  • ۱
مشکلات خیابان «نجف» مشهد حواله به سال آینده
شهرآرا وعده‌های مدیریت شهری را برای حل مسائل محله نجف مشهد پیگیری می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دو ماه از زمان برگزاری دومین نشست مردمی «پای حرف مردم» در محله نجف می‌گذرد. در این نشست، مردم و اعضای شورای اجتماعی محله گلایه‌ها و مشکلاتشان را در حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار منطقه ۲ مشهد اعلام کردند. اکنون در روز‌های پایانی سال، پیگیر حل مشکلات محله از شهردار منطقه شده ایم تا ببینیم اصلاح این مشکلات، عیدی شهروندان ساکن در این محله می‌شود یا خیر.

مهم‌ترین دغدغه‌های مردمی در آن نشست مردمی درخواست صدور مجوز ساخت وساز برای زمین‌های کوچک مقیاس، رفع معضل زمین رهاشده در توس ۶۳، کمبود امنیت در محل، کمبود کتابخانه و تجهیزنشدن تنها کتابخانه محل، کمبود مدرسه و سرانه آموزشی در محل، نبود سالن ورزشی در محله نجف، نیمه تمام ماندن پیاده رو ابتدای خیابان تا نجف ۶، باریکی معابر اصلی و فرعی این محله و ترافیک سنگین، اتوبوس‌های فرسوده و بدون سامانه سرمایش و گرمایش بود.
با وجود اقدامات و رایزنی‌هایی که در این مدت شهرداری منطقه انجام داده، تکمیل و اصلاح بسیاری از مشکلات این محله به سال آینده واگذار شده است.

ساخت بوستان در سال آینده

شهردار منطقه ۲ مشهد در گفتگو با شهرآرا، درباره زمین‌های رهاشده در این محل، اظهار کرد: در سال‌های گذشته با مالکان توافق کرده ایم و یک بخش را به عنوان سهم سرانه در نظر گرفته ایم که در آنجا بوستان ساخته شده است. تجهیز یک زمین ورزشی نیز در دستورکار بود که امسال بودجه آن به طور کامل برای سال آینده تأیید شد.

حجت فرقانی ادامه داد: تعدادی از مالکان نیز امسال و پروانه دریافت کرده اند و از سال آینده شروع به ساخت وساز می‌کنند. زمین دیگری نیز کنار توس ۶۳ قرار دارد که برای تعیین تکلیف آن نیز از مالک دعوت کرده ایم، اما هنوز مراجعه نکرده است و سال آینده دوباره پیگیر می‌شویم.

وی درباره درخواست صدور مجوز ساخت وساز برای زمین، بیان کرد: حدنصاب طرح تفصیلی در محلات بولوار توس مانند نوده، صد متر است و برای کمتر از آن شرط گذاشته اند که بافت پر باشد. با توجه به اینکه بخش‌های زیادی که مدنظر مردم بود، جزو این بافت پر نبود، موضوع را در کمیسیون نظارتی منطقه مطرح کردیم. قرار بر این شد که در بازه زمانی دوماهه بعد از تعطیلات نوروز، خط بافت پر را تغییر دهیم.

اعتبار ساخت زمین ورزشی تأیید نشد

وی با بیان اینکه اوایل تابستان سال آینده زمین‌های کوچک مقیاس بالاتر از صد متر را با تصویب در کمیته نظارتی در بافت پر قرار می‌دهیم، بیان کرد: یکی از زمین‌های ورزشی نیمه تمام در توس ۶۳ است که بسیار تلاش کردیم تا با اعتبار دست کم دو میلیاردتومانی تا پیش از امسال آن را تکمیل کنیم، اما اعتبار آن تأیید نشد و برای سال آینده پیشنهاد دادیم.

مراحل تصویب آن در حال انجام است. امیدواریم بتوانیم ظرف چند ماه ابتدای سال آینده بودجه را جذب و زمین ورزشی را تجهیز و برای آن چمن مصنوعی ایجاد کنیم.

فرقانی افزود: چند سوله در محدوده بولوار توس هست که در اختیار شهرداری نیست و در سال‌های گذشته، تفاهم نامه‌هایی انجام داده ایم تا این زمین‌ها در اختیار مردم قرار بگیرد. مذاکرات اولیه آن انجام شده، اما هنوز موافقت کامل صورت نگرفته است. یک سوله ورزشی دیگر نیز برای سال آینده پیشنهاد داده ایم که در کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر در حال بررسی است و اگر تأیید شود، در محله نوده یک مجموعه ورزشی جدید خواهیم ساخت.

بودجه نرسد، پیاده رو ناتمام می‌ماند

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل پیاده رو ناتمام درخواست اعتبار دادیم، اما برای امسال تأیید نشد و همین درخواست را برای سال آینده ارائه داده ایم، اضافه کرد: اگر این بودجه تصویب شود، کار پیاده رو تمام می‌شود. در غیر این صورت پیاده رو ناتمام می‌ماند. طبق پیگیری هایمان هنوز در معاونت فنی و عمران تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

ارائه راهکار برای ترافیک نجف

فرقانی درباره معضل ترافیک اظهار کرد: در حوزه بولوار توس طرح تفصیلی درباره عرض معبر وجود ندارد. به همین دلیل درباره ترافیک نامه نگاری‌هایی با سازمان ترافیک انجام داده ایم تا بررسی کنند و طرحی به ما ارائه بدهند. معابری را شناسایی کرده ایم که ترافیک زیادی دارند و در دستورکار اولیه قرار گرفته اند تا با یک طرفه شدن یا مسیر‌های جایگزین، این معضل را رفع کنیم. این مسیر‌ها تعریف شده است و آن‌ها را برای سال آینده آماده‌ می‌کنیم.

شهردار منطقه ۲ مشهد با اشاره به برگزاری جلساتی با سرکلانتر شمال شهر، بیان کرد: در ابعاد حمایتی از نیروی انتظامی، محل‌هایی را در محدوده برای ایجاد پاسگاه جدید به آن‌ها پیشنهاد داده ایم. ضمن اینکه امکانات اولیه آن را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

همچنین با بسیج جلساتی داشتیم و تقاضا کردیم که در قالب گشت در محل به بهبود وضعیت امنیت کمک کنند. شهرداری طی دو مرحله با همکاری نیروی انتظامی طرحی را برای جمع آوری معتادان و اراذل و اوباش انجام داده و وضعیت امنیت بهتر شده است، اما برای ماندگاری این موضوع نیاز به ایجاد پاسگاه جدید و گشت زنی بیشتر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا غربت
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
0
0
دوروس کنید کوچه هاشو
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->