نتانیاهو شرطی دیگر به شروط غیرقابل مذاکره اشغالگران اضافه کرد اعلام نتایج نهایی انتخابات فرانسه | هیچ ائتلافی اکثریت پارلمانی را کسب نکرد وعده وزیر دفاع جدید انگلیس : کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین افزایش می یابد مخبر بر ثبت ویژگی‌های مدیریتی شهید رئیسی به‌ عنوان الگوی عملی برای اداره کشور تاکید کرد زخمی شدن فرمانده گردان ۵۲ ارتش صهیونیستی در رفح سید حسن نصرالله: با اراده بالا به حمایت از فلسطین می‌پردازیم ۳ زخمی در حمله عربستان به خاک یمن (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بزرگ‌ترین حمله هوایی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) جهانگیری در دفتر رئیس جمهور منتخب حضور یافت سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان به گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه دولت چهاردهم واکنش نشان داد نخست وزیر انگلیس: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی حق انکارناپذیر فلسطینیان است لفاظی‌های جدید نتانیاهو همزمان با التماس مقامات صهیونیست برای توافق با حماس روحانی با رئیس جمهور منتخب دیدار کرد ابوعبیده: سرنوشت اسرای صهیونیست، بازیچه دست نتانیاهو شده‌است قالیباف با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد معترضان صهیونیست، مهمترین خیابان‌ تل‌آویو را بستند لاوروف: موشک‌های اوکراینی بدون کمک آمریکا راه به جایی ندارند محورهای رایزنی نخست‌وزیر جدید انگلیس با نتانیاهو درخواست دموکرات‌ها از بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی
سرخط خبرها

تاکید شورای امنیت بر لغو محدودیت‌ها علیه زنان و دختران در افغانستان

  • کد خبر: ۱۱۰۳۵۶
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
تاکید شورای امنیت بر لغو محدودیت‌ها علیه زنان و دختران در افغانستان
شورای امنیت سازمان ملل به طالبان افغانستان تاکید کرد تا برای لغو محدودیت‌ها علیه زنان و دختران افغان اقدامات واقعی و معناداری انجام دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، شورای امنیت سازمان ملل در حالی این تاکید را به رهبران طالبان افغانستان کرده که امید کمی برای تغییرات معنادار از سوی آنها برای زنان و دختران این کشور دارد.

همین چند روز پیش، طالبان اعلام کرد که تمامی گویندگان خبر زن باید در تلویزیون ماسک بزنند.

شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه و دو هفته پس از رایزنی‌های غیرعلنی در بیانیه‌ای نگرانی عمیق خود را درباره افزایش نقض‌های حقوق بشری و آزادی‌های بنیادین زنان و دختران در افغانستان از سوی طالبان در این کشور ابراز کرد.

"کلی کوری"، سفیر سابق "مسائل زنان جهان" گفته که به نظر، طالبان هیچ پاسخ یا واکنشی به درخواست شورای امنیت سازمان ملل نداده و شورای امنیت باید جدی بودن خود را با انجام اقدامات قاطع در قبال این مساله نشان دهد.

وی افزود: بهترین راه برای اقدام، اجرای مجدد ممنوعیت سفر علیه رهبران طالبان افغانستان است تا آنها نتوانند با جت‌های شخصی به دیگر کشورها بروند و مانند دولتی مشروع عمل کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: رفتار طالبان افغانستان با زنان اصلا شگفت انگیز نیست چون از قبل زنان در افغانستان زماینکه تحت کنترل طالبان بود، هشدار داده بودند. آنها تلاش می‌کردند تا به ما پیش از اینها هشدار دهند که طالبان تغییر نکرده است. ما باید به حرف آنها گوش می‌کردیم. دستکم می‌توانستیم به حرف آنها گوش کنیم.

اصیله وردک که در مذاکرات ۲۰۱۹ با طالبان در قطر یکی از اعضای هیات افغانستان بود گفت که این یک "آپارتاید جنسیتی" در افغانستان است.

وی همچنین پیش از سقوط دولت در اوت ۲۰۲۱ توضیح داده بود که زنان چطور از جامعه طرد می‌شوند یا دیگر نمی‌توانند در محیط‌های اجتماعی یا اقتصادی حضور داشته باشند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->